Ha dames,
Ik geef mijn zoon van 7,5 maand borstvoeding. Ik was een mega verhaal aan het schrijven over het ritme van mijn zoon, maar heb eigenlijk gewoon één concrete vraag: hoe vaak moet ik nu nog (op werk) kolven om m’n productie stabiel te houden?
Voorheen zat er 3 uur tussen. Maar inmiddels zit er soms ook 6 uur tussen en mijn borsten geven niet meer zo sterk als voorheen een signaal dat het tijd is om er iets mee te doen ;-)
Ik kolf elke drie uur op werk. En dat komt neer op: 07:30 borstvoeding, dan naar opvang, 10:30 kolven, 13:30 kolven, 16:30 thuis weer borstvoeding. Maar die van 16:30 gaat er zeer binnenkort af ivm vaste voeding om 17:30.
Ik kolf nog elke 3 uur op werk. 6.30 geef ik een droomvoeding. Kolven om 9.15,12 en 3. Ochtend iets korter dan 3 uur ivm werktijden. Hij drinkt ook nog 3x op de opvang of bij de oppas
Hoe doen jullie dat met overig eten dan? Hij krijgt bij mij nu ‘s ochtends een boterham of groenten pannenkoek, dan om 10:00 fruit, om 12:00 boterham, 15:00 flesje/borst, dan om 18:00 avondeten en dan alleen ‘‘s nachts nog de borst.
Ik kolf op werk 2x, op de momenten dat ze normaal bij me drinkt. Ze krijgt nu ook vast voedsel, maar melk blijft voor ons de belangrijkste voeding. Fruit, broodje en hapje krijgt ze tussendoor. Altijd wel binnen 1 uur na haar voeding.
Ik kolf nu twee keer per dag. Onze zoon krijgt overdag borstvoeding, maar voor het slapen gaan en de eerste fles in de ochtend kunstvoeding. Ik kolf nu ongeveer 400ml op een dag. Leeftijd: 8 maanden.