192 Reacties

7 maanden geleden

2 weken pp. Nog maar 5 kilo tot m’n oude gewicht. Ongelofelijk hoe snel het dit keer gaat. En dit keer zonder borstvoeding

7 maanden geleden

Reactie op vboekel

5 weken pp
You lucky girl! Je bent prachtig!

7 maanden geleden

Morgen 5 wk pp & Ik merk toch wel dat ik heel erg met mijn buik zit, ik vermoed een navelbreuk gehad tijdens mijn zwangerschap en dat heeft het geen goed gedaan. Ze hebben het ook vaag door laten schemeren maar verder niet op in gegaan. Vrijdag maar even vragen maar zijn er dames ook zo onzeker over hun buik? lk wil graag ouder kind zwemmen gaan doen maar met een buikje als dit zie ik dat niet zitten want ik zie het al voor me hoe al die moeder en of vaders me aan gaan gapen 6. lemand tips hoe ik dit weer enigsinds goed kan krijgen en strak??

7 maanden geleden

Reactie op Jh0592

Morgen 5 wk pp & Ik merk toch wel dat ik heel erg met mijn buik zit, ik ...
Je hebt een kind gedragen en gebaard. Je buik is prachtig ook met navelbreuk. Als het echt een issue is kan je voor een mooi badpak kijken. Daarbij bij ouder/kind zwemmen is alle aandacht toch op de kinderen en totaal niet op hoe iemands buik eruit ziet. Er zijn meer mensen met een uitpuilende navel, buik vol striemen of een goede zelf gekweekte zwemband ;) Relax mama, ook dit komt goed!

7 maanden geleden

Reactie op Jh0592

Ah lieve mama! Wat naar dat je zo onzeker bent. Ik sluit me aan bij de andere reactie op jouw bericht. Je mag trots op je lichaam zijn. En daarnaast mag je ook rouwig zijn dat het niet meer is wat het vorig jaar was. Maar dat hoeft écht geen reden te zijn om iets leuks als babyzwemmen over te slaan. Ik had bij mijn eerste ook een badpak gekocht voor het babyzwemmen. Los van dat ik me er comfortabeler in voelde, vond ik het achteraf ook wel makkelijk omdat je toch veel beweegt in het water en met een badpak alles netjes binnenboord blijft. Bij ons komt het water trouwens tot ongeveer borsthoogte. Dus je buik is tijdens de les niet zichtbaar. Niet dat het iemand iets boeit want iedereen zit te genieten van zijn of haar kind maar misschien scheelt het voor jezelf.

7 maanden geleden

Reactie op Jh0592

Och mop toch! Wat rot dat je zo onzeker bent. Ik begrijp je wel hoor, zelf ook onzeker door de diastase (bolling aan de bovenkant van de buik) en de hangflap door de sectio. Voor mij helpt het me elke dag na het douchen van top tot teen naakt te bekijken en in te smeren met bodylotion. Letterlijk lief zijn voor mijn lijf. Je hoeft jezelf niet te verstoppen of te schamen, je lijf deed iets prachtigs♥️ Ga vooral wèl zwemmen met je kindje💪🏼 en laat mensen maar kijken (doen ze niet, iedereen is met zichzelf bezig in een zwembad)

7 maanden geleden

Reactie op eefje2024

Och mop toch! Wat rot dat je zo onzeker bent. Ik begrijp je wel hoor, zelf ...
rhox93, MAF126 en eefje super bedankt voor de lieve reacties. Normaal ben k niet heel snel onzeker en heb ik schijt aan wat andere denken maar hier dus eve niet mee. Ik ben zeker trots op mijn lichaam voor wat het heeft gepresteerd een mooi klein mannetje op de wereld zetten hoe bijzonder is dat. Ik zal het dan maar zo gaan zien me buik is iig alvast opgerekt voor een eventuele volgend wondertje mochten wij zo gezegend zijn 😊. Ik zal zeker kijken naar wat badpakken ook daar hebben ze best wel mooie in en niet mee zo oudbollig als vroeger gelukkig. ❤️

6 maanden geleden

Wie herkent dit: ik heb echt nog een bolle buik, alsof ik 20 wk zwanger ben. Ben nog maar 2,5 kg boven normale gewicht en eigenlijk mag dat er ook wel aan blijven zitten omdat ik altijd randje ondergewicht had. Ik heb weinig diastase dus daar ligt het niet aan. Tips om dit weg te krijgen?? Help!

6 maanden geleden

Reactie op Mama Loes

Wie herkent dit: ik heb echt nog een bolle buik, alsof ik 20 wk zwanger ben ...
Herkenbaar! Ik zit op/onder m'n startgewicht, maar moet er eigenlijk nog 2 af tot m'n normale gewicht, was 14 kilo aangekomen. Begon ietsje zwaarder. Heb niet echt een bolle buik, maar m'n 'vet' rand zit er meer dan anders. Begreep dat dit ook nog wel organen kunnen zijn die hun plekje weer moeten vinden, maar merk dat ik daardoor bepaalde broeken nog niet weer aan doe (ook al passen ze wel). Vind de tekst, dat komt wel weer/je lijf heeft een kind gemaakt en gedragen, niet bij me passen. Wil weer fit worden en zijn, al mag t ook z'n tijd nu nog hebben! Dochter is nu ruim 8 weken.

6 maanden geleden

Reactie op Mama Loes

Heel herkenbaar helaas… bij mij is het geen vet oid. Mijn buik voelt gewoon strak maar het ziet eruit alsof ik 20 weken zwanger ben. Hoop dat het met de tijd goedkomt

6 maanden geleden

Reactie op Mama Loes

Ik heb ook nog steeds een buikje het is wel strak maar blubberig strak vind ik het, het is niet zo strak als voor de zwangerschap helaas... ben nu 9weken pp en ja buikspieren trainen doe ik liever nog niet. Ook is mijn tijgerstrepen op me billen en benen ook nog niet weg wel wat lichter maar je ziet ze erg duidelijk nog😔😔 ik voel me vooral erg onzeker😔

3 maanden geleden

Ha dames, ik zoek een beetje bevestiging dat m’n buik na de tweede baby uiteindelijk echt wel weer ‘normaal’ wordt. Op de foto links ben ik 10 dagen postpartum, op de foto rechts 20 weken. Heel eerlijk weet ik niet meer hoe strak ik voor de bevalling was, iig wel strakker. Ik zit momenteel onder mijn startgewicht, geef nog borstvoeding en ben wel veel spiermassa kwijt.

3 maanden geleden

Reactie op Surprise

Ha dames, ik zoek een beetje bevestiging dat m’n buik na de tweede baby uit ...
Ik lijk wel Zwanger . Ik ben nog niks afgevallen en heb geen tijd motivatie om te sporten voor mij gaan steeds andere dingen voor. Ik draag graag weide jurkjes. Ook tweede kindje. Ik hoop dat dit normaal is want veel meiden hebben gelijk weer een strak buikje

3 maanden geleden

Reactie op Surprise

Ha dames, ik zoek een beetje bevestiging dat m’n buik na de tweede baby uit ...
Helaas heb ik ook nog steeds buikje en ben 19weken pp, lijkt ook nog niet minder te worden.. ben ook nog steeds +6 kg wat ook niet weg gaat, en heb geen puf om te sporten ook helaas en bij mij is nog eerste kindje dusja ben benieuwd hoe eruit ziet na 2de kindje 🤭🤣

3 maanden geleden

Lieve mama, Aller eerst, wil ik je laten weten dat ik trots op je ben. Ik hoop ook dat jij dat bent. Want kijk wat jouw lichaam voor de tweede keer heeft gedaan. 9 maanden een kind gemaakt en ondertussen gezorgd voor je andere kindje. Waarschijnlijk gewerkt en het huishouden gerund. Toen beviel je. Wat een prestatie. En nu, 4/5/6 maanden later, worstelt je lichaam zich door gebroken nachten, melk productie, hormonen op orde krijgen, werken en zorgen voor het huishouden. Wees trots en dankbaar dat je tot zover al bent gekomen. Heb liefde voor jezelf! Dan nu, zal je wellicht mijn foto hieronder gezien hebben. Ik ben in januari bevallen van mijn tweede dochter (🍀🩷). Mijn zwangerschap was zwaar op het einde nav zwangerschapacholestase en behoorlijke bekkeninstabiliteit. Ik denk dat ik ergens rond de 14 kilo aangekomen ben. Dat is er nu ruim, 5,5 maanden later er af. Ik ben fitter dan toen ik mijn zwangerschap in ging. Ik moet overigens fit zijn voor mijn werk en heb daardoor wellicht iets meer stok achter de deur. Overigens geef ik nog borstvoeding en zijn mijn nachten gebroken. Werk ik 28 uur per week onregelmatig en heb nog een dame van 20 maanden rond lopen. Ik zal puntsgewijs uitleggen zodat het overzichtelijk wordt om je te helpen. 1. Een short cut naar een gezond en fit lijf (ook mentaal) bestaat niet! Consistent zijn is echt belangrijk. Ik gebruik voor mijzelf altijd de 80-20% regel. 2. Voeding is de key. Als je niet gezond eet, kan je lichaam zijn werk niet doen. Ik zeg niet dat je elke dag 500 gram groenten moet eten en aan je eiwitten moet komen. Maar een hoofdregel is dat wel. Begin is met niet uit pakjes en zakjes te koken. Stop groenten in je lunch. Bij mij hielp een maand zonder toegevoegde suikers enorm! De centimeters vlogen eraf en de cravings naar slecht eten verdwenen. Water tot je nemen met een puntje Keltisch zeezout zorgt voor goede vochtopname. 3. Bewegen! Beweeg minstens 30 minuten per dag! Ik loop minstens 3x (!!) per week hard. Daarnaast probeer ik ook nog 1 tot 3x per week krachttraining te doen en ik fiets 2 tot 3x per week naar mijn werk (sinds kort wel met een electrische fiets 😅). Ik zeg niet dat je dit ook moet doen, maar beweeg. We zijn gemaakt om te bewegen. 4. Wees eerlijk naar jezelf! Als je een uur kan Netflixen, kun je ook een uur een workout programma van Grow with Jo op youtube doen! Je kunt geen fit lichaam creëeren als je er niets voor doet! 5. Je cyclus is een belangrijke oorzaak van een bolle buik! Sowieso blaast deze op als je richting je menstruatie komt. Dus als je elke dag van je cyclus een foto zou maken zul je zien dat die opbolt tot je menstruatie en als de menstruatie er weer is, hij weer slinkt. Jij kunt gewoon niet door je hormonen de gehele dag een strakke buik hebben. (Dit geld overigens ook voor voeding want oa gluten zorgen voor een bolle buik). 6. Slapen... Kan ik kort over zijn. Super belangrijk maar komen we met een kleine niet aan toe. Probeer wel gewoon minstens 7+ uren te maken. Voordat het verder een ellenlange drop down wordt... Weet dat de regel is dat je 2 jaar(!!!) nodig hebt om terug te veren in je "oude" lichaam. Wees dankbaar en trots lieve mama en geef het tijd. Geniet! (Oja! En kijk niet naar social media. Dat is fake! Alleen al hoe ze hun broekjes houden waardoor je de onderbuik niet goed ziet. Blijf weg van dat soort accounts, het helpt je niet)

3 maanden geleden

Bevallen 1 februari 💕

3 maanden geleden

Reactie op vboekel

Bevallen 1 februari 💕
Netjes hoor!! Doe je hier speciaal iets voor of heb je hele fijne genen? 🤭🤭

3 maanden geleden

Pp 5 maand maar ook veel lucht in mijn buik. Opgeblazen herkenbaar?

3 maanden geleden

Reactie op Mir2024willbegreat

Pp 5 maand maar ook veel lucht in mijn buik. Opgeblazen herkenbaar?
Hoe komt die lucht in je buik? Eet je te snel?

3 maanden geleden

Reactie op Tigerlilly

Hoe komt die lucht in je buik? Eet je te snel?
Nee schimmelinfectie