19 Reacties

4 maanden geleden

5999 180 5 voedingen

4 maanden geleden

Ik denk dat hij iets van 7,5 kilo is? 5x 150 En een klein beetje groente gepureerd. We willen wel opbouwen naar 180 maar lukt niet echt vanwege reflux.. dus dan maar vaste voeding uitbreiden!

4 maanden geleden

Mag je een baby nu wel of meer dan een liter geven per dag? Onze zoon weegt nu iets meer als 7 kg. Dus hij zou officieel wat meer als een liter mogen hebben.

4 maanden geleden

Mijn zoontje is 4 maanden, en krijgt 5x 240 +8 schepjes Ik denk dat hij iets meer dan 7 kilo is nu

4 maanden geleden

Reactie op Vrilub

Mag je een baby nu wel of meer dan een liter geven per dag? Onze zoon weeg ...
Heb dat nooit eerder gehoord dat dat niet zou mogen, ik geef altijd wat hij nodig heeft. Al die adviezen houd ik me niet zo mee bezig 😊 Zit nu op 5 flessen van 240+ 8

4 maanden geleden

7 kilo en we geven hem 4x 210+7 en 1x120+4

4 maanden geleden

Reactie op Vrilub

Mag je een baby nu wel of meer dan een liter geven per dag? Onze zoon weeg ...
Ik begreep van het cb dat als je structureel meer geeft dan een liter dat dat te belastend kan zijn voor de nieren. Maar een keer of een paar keer meer geven (zeker met dit weer of in een groeispurt) kan geen kwaad. Ik kreeg met mijn hongerige zoontje ook vooral het advies om de hapjes op te hogen i.p.v. de melk. Iedereen moet doen wat hij of zij wil hoor! Ik geef alleen door wat me is verteld 😊

4 maanden geleden

7kilo denk ongeveer nu krijg 4x 180cc 6schepjes dus 200ml per fles

4 maanden geleden

Pffoeee ik denk 7kg ofzo en 7x 80-120ml. Vaak totaal 700-800 gekolfde bv.

4 maanden geleden

Reactie op Love_t91

Heb dat nooit eerder gehoord dat dat niet zou mogen, ik geef altijd wat hij ...
Ik begreep dat een kindje per keer eigenlijk niet meer dan ongeveer 200ml mag krijgen, omdat de maagjes meer niet goed kunnen verwerken. Een fles van 180+6 wordt ongeveer 210ml. Als je een fles geeft van 240+8, dan wordt het totaal ongeveer 280ml per fles. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar zelf zou ik daar wel mee oppassen eerlijk gezegd... 🫣

4 maanden geleden

Reactie op dk02

Ik begreep dat een kindje per keer eigenlijk niet meer dan ongeveer 200ml m ...
Ohhh ja dat las ik ook!

4 maanden geleden

Zoon woog bij het vorige bezoek 8,1 kg en we geven hem 5x210+7. Daarvan laat hij bij 1 of 2 flessen meestal wat staan, dus die zijn dan 180+6. Het CB adviseert hem rond een liter per dag te geven en straks als hij hapjes gaat eten 1 fles te laten vallen. We hebben geprobeerd al naar 4 flessen te gaan maar dan wordt hij huilend van de honger wakker ‘s nachts, anders slaapt hij door en wordt hij vrolijk wakker.

4 maanden geleden

Ik denk rond de 7 kilo in totaal 750 per dag?🤷 5x150ml

4 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Zoon woog bij het vorige bezoek 8,1 kg en we geven hem 5x210+7. Daarvan laa ...
Wanneer is hij geboren? Onze kleine man is van 18-2 en weegt nu ook 8.1 en krijgt nu ook 5x 210+7. Was bang dat dit misschien teveel was maar ben blij dat we niet de enige zijn

4 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Wanneer is hij geboren? Onze kleine man is van 18-2 en weegt nu ook 8.1 en ...
Op 14/2 dus praktisch even oud! Het voelt ook wel echt als veel, maar ja hij is gewoon een grote baby 😅

4 maanden geleden

Onze dochter is 19wk en weegt een kilo of 6/6,5 denk ik 😅. Krijgt 4x 210+7 nutrilon content.

4 maanden geleden

19 weken, richting 8KG Krijgt 5X180+6

4 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Wanneer is hij geboren? Onze kleine man is van 18-2 en weegt nu ook 8.1 en ...
Het is meer hoe ze het opslaan het heeft niet altijd wat te maken met de hoeveelheid. Hier drinkt ze veel minder dan zezou moeten maar komt echt prima aan qua gewicht 🤯