27 Reacties
2 maanden geleden
Ja dat is wel veel.. het cb adviseerde mij om 3 flessen van 210 te geven en verder fruit en groente hap en tussendoor ‘s middags een gezonde snack (rijstewavel) bijvoorbeeld
2 maanden geleden
Reactie op Mamasincefebruari
Ja dat is wel veel.. het cb adviseerde mij om 3 flessen van 210 te geven en ...
Rijstewafel**
2 maanden geleden
Ik zou vooral doen wat voor jou goed voelt en je kindje nodig heeft. Je zou eens een fles 30 minder kunnen geven als het hapje ervoor bijvoorbeeld goed ging en kijken hoe daar op gereageerd wordt.
Hier krijgt ie 810-840 op een dag en dat blijft nog wel ff zo. Zoontje heeft buikgriep dus de hapjes komen allemaal weer retour.
2 maanden geleden
Nee hoor helemaal niet veel!
Mijn kleine krijgt 4 flessen van 180cc dus in totaal ook 800ml.
2 maanden geleden
Reactie op LR13
Aanvulling nog; denk dat je wel naar de hapjes moet kijken en hoeveel er da ...
Dat denk ik ook inderdaad! Hier eet dochtertje van bijna 6 maanden ‘s ochtends een fruit hapje van 2 stuks fruit (soms iets minder) en tussen de middag een bruin broodje en ‘s middags wat mais snackjes
2 maanden geleden
Hier flessen van 5 X 180+6
Hapjes gaan nog niet goed. Eet maar 2 lepels.
Kan hem simpelweg niet minder geven want dan heeft hij honger.
Ga niet met een huilende baby zitten omdat hij honger heeft.
Hij is wel 70cm en 8.6 kg en bijna 6 maanden.
2 maanden geleden
Ons kindje krijgt 4x 180+6 maar drinkt ze niet altijd leeg hoor, en dan ‘s ochtends fruithapje en in de avond groentehapje.
Moet zeggen dat we wel pas sinds een paar dagen op 4 flessen zitten ipv 5… Hapjes gaan veel beter nu dus komen nu maar op 4 flessen uit.
Meisje van 6,5 maand en weegt bijna 7 kilo
2 maanden geleden
Lekker je kindje volgen. Hier zit ze al een week of 12 steeds op 450-500 (met uitzondering 550) per dag. Meer krijg ik er niet in. En nu komen de hapjes erbij dus ze drinkt nu dan soms de fles gewoon helemaal niet. 😅 Als ze de fles niet wil, geven we wel water zodat ze wel vocht binnen krijgt. Een paar slokjes water wil ze dan wel drinken namelijk haha.
2 maanden geleden
Hier ook sinds kort dat hij naar de 4 flessen 180+6 gaat ipv 5. Naast fruit en groente. Sinds 2 dagen ook brood
2 maanden geleden
Reactie op Sproet
Lekker je kindje volgen. Hier zit ze al een week of 12 steeds op 450-500 (m ...
Qat heerlijk ok dit te lezen. Onze drinkt ook zo weinig. Probeer het er echt in te krijgen, maar geen interesse. Vandaag 450 denk ik en hopelijk vannacht nog 150 ofzo maar dat was het dan wel. 😅
2 maanden geleden
Nou dan zou die van mij ook teveel krijgen. 6 a 7 flessen van 170 ml. Drinkt ze soms leeg en soms niet. Wisselt tussen de 100 en 170 ml. Ene dag 800 andere dag 900.
Fles weghalen ook lastig want meneer altijd hongerig na 3 uur en soms zelfs 2.5 uur.
Morgen cb. Hopelijk hebben ze een keer een goede tip op dat gebied.
2 maanden geleden
Hier een zoontje van 6,5 maanden en drinkt 2 flessen van 180ml op een dag. En daarna gewoon water tussenin.
2 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Qat heerlijk ok dit te lezen. Onze drinkt ook zo weinig. Probeer het er ech ...
Ja ik ben ook altijd blij als ik andere moeders zie schrijven dat hun kindje ook maar gemiddeld 500 erin krijgen etc. Want ik wil wel, maar het lukt niet.
Ze heeft overigens wel een wat te kort tongriempje maar advies logopedist en kinderarts was om niks te doen omdat ze al wel dronk etc. En het is ook niet zooooodanig kort zeggen ze.
En de angst is nu juist dat als we er iets aan gaan doen dat het een ramp wordt, dat drinken van haar. Dus toch maar gekozen om het niet te doen.
2 maanden geleden
Reactie op Sproet
Ja ik ben ook altijd blij als ik andere moeders zie schrijven dat hun kindj ...
Verder wel goed in eten van fruit en groente? Want dan is 500 ook voldoende
2 maanden geleden
Reactie op Mamasincefebruari
Verder wel goed in eten van fruit en groente? Want dan is 500 ook voldoende ...
Als je even terugleest, dan lees je ook dat ze al 12 weken max 450-500cc drinkt en ik er niet meer in krijg. ;) Dus heeft in haar geval niks te maken met de hapjes.