15 Reacties

2 maanden geleden

Oehh, is dit wel passend bij zijn gewicht/lengte? Ziet er niet heel fijn uit namelijk..

2 maanden geleden

Reactie op Willemijn_R

Oehh, is dit wel passend bij zijn gewicht/lengte? Ziet er niet heel fijn ui ...
Die newborn inleg is tot 75cm zeggen ze. Dat is hij bijna. Het lijkt gewoon alsof de stoel niet genoeg naar achteren kan waardoor hij naar voren valt als zijn spieren ontspannen wanneer hij slaapt

2 maanden geleden

Mijn kind heeft dit ook in de maxi cosi. Heb alles eruit gehaald want dat moest volgens de richtlijnen maar nu hangt ze ook naar voren. Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Wil binnekort ook een autostoel aanschaffen. Een Novi omdat hij draait en in lig stand kan. Ouders met ervaring?

2 maanden geleden

Ik lees mee.. andere stoel, maar hetzelfde probleem. Ik ga morgen ook eens de klantenservice bellen hopelijk hebben die de gouden tip..

2 maanden geleden

Wij hebben dit met onze maxi cosi helaas ook op het moment. Dit heeft bij ons te maken met de stand van de achterbank in de auto. Deze staat bij ons (opel astra) vrij schuin omlaag aan de achterkant waardoor de maxi cosi te rechtop komt. Nu hebben wij een maxi die in ligstand kan dat gaat al een stuk beter. Straks gaat hij over naar de assixfix van zijn zus en daar eenmaal in ligstand zou het ook goed moeten gaan maar het ligt dan helaas niet aan de autostoel zelf. Het zal even kijken zijn welke autostoel er in welke (lig) stand kan om het comfortabel te maken voor jullie kindje. Hoop dat jullie een oplossing of een andere goede passende stoel kunnen vinden!

2 maanden geleden

https://www.babyplanet.nl/cybex-autostoel-sirona-gi-i-size-moon-black Wij hebben deze stoel gekocht op aanraden van fysio. Super fantastische stoel. Kan ook veel verder in de ligstand dan de meeste stoelen. Hoofdje valt ook niet naar voren wanneer ze inslaan valt. In de verste ligstand dan ligt ze echt goed plat.

2 maanden geleden

Dit komt inderdaad door de stand van je achterbank. Hebben wij helaas met de isofix ook last van. Enige dat helpt bij ons is de maxi cosi zonder isofix vastzetten, dus met de gordel.. zeker niet ideaal. Nu hij zijn nekje beter omhoog houdt gaat het wel beter!

2 maanden geleden

Over die stand van de achterbank heb ik meer gelezen.. ook mensen die er dan maar een handdoek of zo onder leggen om de bank wat rechter te maken. Weet niet of ik dat zou aandurven..

2 maanden geleden

Dit is het stoeltje met de newborn inleg erin. Ga die morgen tovh maar nog eens proberen

2 maanden geleden

Stand van de achterbank is idd de boosdoener. Stoeltje in onze andere auto getest en daar zit ze perfect.

2 maanden geleden

Reactie op Sanne206

Stand van de achterbank is idd de boosdoener. Stoeltje in onze andere auto ...
Kun je hier iets aan doen?

2 maanden geleden

Reactie op Sanne206

Ik lees mee.. andere stoel, maar hetzelfde probleem. Ik ga morgen ook eens ...
Zou je hier terugkoppelen wat ze zeggen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem 😓

2 maanden geleden

Reactie op Yvvv×

Kun je hier iets aan doen?
Andere auto kopen 😅.. nee dat is flauw. Ik heb even gezocht op internet naar tips en kwam tot onderstaande overzicht: je zou iets eronder kunnen leggen zoals een handdoek oid om de bank vlakker te krijgen. Ik weet niet hoe veilig dat is..? Stoel zonder isofix met gordel schijnt ook te helpen Stoel naar voren gedraaid gebruiken. Dan is het opgelost, maar mag officieel volgens mij niet.. Op voorstoel gebruiken ipv de achterbank

2 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Zou je hier terugkoppelen wat ze zeggen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem ...
Wat ik in mijn enalaatste reactie aangaf, ligt aan de stand van de achterbank. Die loopt dan te schuin waardoor dit gebeurd. Zie mijn laatste bericht voor tips die ik op internet heb gevonden. Wij gebruiken de stoel zelf nu in onze andere auto waar we dit probleem niet hebben en wanneer noodzakelijk in de auto met de schuine achterbank dan gebruiken we hem naar voren gedraaid zodat ze wel gewoon goed zit.