15 Reacties

12 dagen geleden

Dit is de actieve slaap. Mijne is 10 weken en doet dit ineens zins gisteren. Ik ren altijd even naar de toe aai wat over haar hoofdje en dan loop ik weer weg.

12 dagen geleden

Reactie op Fb

Dit is de actieve slaap. Mijne is 10 weken en doet dit ineens zins gisteren ...
Ah oké, ja ik herkende de actieve slaap bij haar meer als ogen draaien, lachen in haar slaap etc. Het huilen is nieuw voor mij vandaar 😅

12 dagen geleden

Ik had hier idd ook al een topic over gemaakt, maar heren dit volledig!! Mijn dochter is 6,5 weken, maar met 41+4 geboren, dus iets ouder gecorrigeerd. Ze doet dit sinds een paar dagen. Laat het ajb een fase zijn!

12 dagen geleden

Mijn zoontje is 11 weken en doet dit ook de tweede helft van de nacht. De ene keer is het alleen zuchten, kreunen en een beetje jammeren en soms echt huilen. Maar wel altijd met z’n ogen dicht, hij slaapt dan echt nog. Als ik hem aai en z’n speentje teruggeef stopt het eventjes, het enige dat echt helpt is hem bij me leggen maar dat durf ik niet als ik zelf nog heel moe ben en in slaap val. Volgens het cb zijn het krampjes tijdens zijn actieve slaap of neurologische onrijpheid (?) en gaat het vanzelf over. Mijn zoontje doet dit al een week of vier..

12 dagen geleden

Ons kindje begon hiermee in week 2. Nu 5 weken en doet dat nog steeds. Hoop dat het snel voorbij gaat… 🤞

12 dagen geleden

Reactie op Anouk689

Ik had hier idd ook al een topic over gemaakt, maar heren dit volledig!! Mi ...
Oh sorry niet gezien! 😅

12 dagen geleden

Reactie op ForShir

Oh sorry niet gezien! 😅
Geen probleem! Fijn om te lezen dat ze niet de enige is! Hoop dat t snel over gaat.

12 dagen geleden

De mijne doet dit ook. Op het internet kun je er wel t een en ander over vinden.

12 dagen geleden

Reactie op Sakinas

De mijne doet dit ook. Op het internet kun je er wel t een en ander over vi ...
Vooral dat het gebeurt in de overgang van de slaapfases toch? Of heb jij nog andere informatie gevonden?

12 dagen geleden

Hier ook elke ochtend zo’n 3 kwartier huilen in z’n slaap. En overdag tijdens dutjes ook wel eens

12 dagen geleden

Reactie op Anouk689

Vooral dat het gebeurt in de overgang van de slaapfases toch? Of heb jij no ...
Jaa precies dat! Wel dat als ze echt hard gaan huilen dat het dan wel echt is zegmaar..

11 dagen geleden

Reactie op Sakinas

Jaa precies dat! Wel dat als ze echt hard gaan huilen dat het dan wel echt ...
Ja, als ze blijft huilen is het inderdaad echt honger. Wel bijzonder dat ze nu sinds 2 nachten 8/9 uur tussen haar laatste voeding 's avonds en de nachtvoeding laat zitten. Jammer dat ze dan ons tussendoor wel wakker huilt 😅😅 Mijn vriend dacht eerst dat het wel mee viel. Die hoorde de helft niet en sliep verder (ik doe de nachten, hij werkt weer en ik geef toch bv). Tot ik gisteren helemaal kapot was en hij haar een nachtje over nam. Nu snapt hij wat ik bedoelde 😅 Hopelijk is het iets tijdelijks! Heb hier echt tot nu toe nooit iemand over gehoord.

11 dagen geleden

Vanochtend heb ik m’n zoontje eens wakker gemaakt tijdens het huilen in z’n slaap. Hij was zo overstuur namelijk…daarna viel hij weer rustig in slaap 🙏

11 dagen geleden

Reactie op Anouk689

Ja, als ze blijft huilen is het inderdaad echt honger. Wel bijzonder dat ze ...
Haha aaahw! Ja dat snap ik… het is ook nog moeilijk want wanneer is ze nou wel echt wakker denk ik soms. Hier gebruik ik white noise waardoor ik dr echt alleen hoor wanneer ze voor een voeding wakker word (dan maakt ze wat harder geluid) en in de ochtend ligt ze altijd langs mij met dr kreun geluiden, wel irritant maar ik hoop dus ook dat t een fase is. Ben al blij dat ze meer dan 2 uur achter elkaar slaapt in de nacht haha!

11 dagen geleden

Ik heb mijn zoontje vanochtend om 4 uur toen hij weer begon te jammeren in zijn slaap toch een heel klein flesje gegeven. Die dronk hij slapend op. Daarna geprobeerd terug te leggen in de cosleeper, daarvan werd hij huilend wakker. Toen nog op m’n buik gelegd en half uurtje gewacht tot hij echt diep in slaap was en weer terug gelegd en toen heeft hij nog drie uur heel diep en rustig geslapen 🙏 ik denk dat het flesje niet eens nodig was maar dat het echt geborgenheid is wat hij dan nodig heeft. Hopelijk werkt het de komende nachten ook.