12 Reacties

één maand geleden

Hoeveel en hoe vaak kolf je? Een baby drinkt normaal gezien meer uit de borst dan een kolf eruit kan halen. Indien je productie echt heel laag is kun je 3 dagen powerkolven. Maar normaal zou je productie niet zo snel achteruit moeten gaan, mits je dezelfde frequentie kolft als je baby drinkt.

één maand geleden

Hoe vaak kolfde je thuis? Ik geef ook fulltime BV. Meestal live, maar op sommige dagen moet ik 1-3 keer kolven. Als ik vaker moet kolven op 1 dag krijg ik er steeds minder uit gedurende die dag. Dit ligt dan niet aan mijn productie, maar aan het aantal TSR. Je kunt nog zo'n effectieve kolf hebben, maar zonder TSR komt er geen melk. Dus ik zou checken of dat bij jou ook het geval is, dan weet je of je daar op moet focussen. In ieder geval lekker vaak kolven en powerkolven kan ook inderdaad!

één maand geleden

Reactie op Broad

Hoeveel en hoe vaak kolf je? Een baby drinkt normaal gezien meer uit de bor ...
Ik kolf elke 2 a 3 uur en dan ook een keer in de nacht. Normaal thuis kolf ik alleen tijdens het werken en dan 1 keer s avonds. Die avond voeding heb ik dan gemiddeld 140 ml die ik kolf en dat was dus gister minder. Nacht lijkt nu weer beter te gaan!

één maand geleden

En als je over een hele dag kijkt, kolf je dan wel hetzelfde als thuis? Gezien je nu vaker kolft dan thuis.

één maand geleden

Reactie op Willemijn_R

En als je over een hele dag kijkt, kolf je dan wel hetzelfde als thuis? Gez ...
Heb je wellicht je menstruatie al terug? Deze maar ook he ovulatie kunnen voor een tijdelijk productiedipje zorgen. Ik heb overigens vannacht ook 4x gekolfd voor 315 cc 😉 nachtdienst gehad, vandaar vannacht.

één maand geleden

Reactie op Willemijn_R

En als je over een hele dag kijkt, kolf je dan wel hetzelfde als thuis? Gez ...
Heb nog nooit hele dagen gekolfd. Geloof dat het wel oke is maar heb dus niet echt iets van vergelijkingsmateriaal

één maand geleden

Reactie op Broad

Heb je wellicht je menstruatie al terug? Deze maar ook he ovulatie kunnen v ...
Aah oke, ik heb gister (als ik het goed kan zien) iets van 850 ml over de hele dag gekolfd geloof ik. Zou dat genoeg zijn? Ons zoontje is 6.5 maand

één maand geleden

Reactie op MemBötger97

Aah oke, ik heb gister (als ik het goed kan zien) iets van 850 ml over de h ...
Ja dat lijkt me echt wel genoeg! Je wilt nu vooral je productie een beetje in stand houden, als je productie na je vakantie net iets minder is kan je kleintje die wel weer omhoog krijgen straks ❤️ lekker veel knuffelen en veel aanleggen en dan komt dat vanzelf weer goed. En elke 2-3 uur kolven en ook 1x in de nacht klinkt heel goed! Goed bezig en geniet van je vakantie

één maand geleden

Reactie op MemBötger97

Prima hoeveelheid! Je kunt adh van de kilo's een beetje berekenen wat je kleintje nodig heeft. Na 6 maanden os dit 100 ml per kg lichaamsgewicht. Kleine hier weegt 8,5 kilo dua sou precies goed zijn. Ik ben volgende week voor het eerst een dagje en nacht weg dus ben heel benieuwd wat ik dan zelf precies kolf.

één maand geleden

Reactie op MemBötger97

Ik kolf elke 2 a 3 uur en dan ook een keer in de nacht. Normaal thuis kolf ...
Genoeg gedronken? Niet teveel stress? Evt de druppeltoets op de kolf halverwege gebruiken?

één maand geleden

Reactie op MemBötger97

Hier was dat genoeg. Ik kolfde vaak 1050ml per dag en daar kon ik vaak 300 van wegzetten. Ochtendkolf is vaak erg veel.

één maand geleden

Ochtend ff power kolven