Goedemorgen,
#langverhaal.
Mijn kleine man is van 8 februari.
Al vrij vroeg voelde ik aan dat zijn rechtervoet te ver naar buiten stond en dat zat mij niet lekker.
Tijdens de 4 maanden controle bij het consultatiebureau aangegeven dat het mij niet lekker zit. Toen is er vluchtig gekeken en kreeg ik te horen dat hij na 2 maanden weer gezien moet worden en dan kijken ze nog een keer.
Tijdens deze controle twijfelde de jeugdverpleegkundige en riep de jeugdarts erbij. Zij constateerde dat zij zeer hypermobiel is en een lage spierspanning heeft (hypotonie, floppy infant syndroom). Ik kreeg een verwijzing naar de kinderfysiotherapeut en ik kreeg te horen dat zij het nogmaals 2 maanden wilt aankijken.
Met de dag werd mijn gevoel sterker om actie te zetten. De kinderfysiotherapeut benoemde ook dat hij zeer zeeer hypermobiel is en inderdaad de lage spierspanning. En zei dat ik de kindergeneeskunde moest contacten want hij moet gezien worden door een kinderarts & een kinderneuroloog.
Nu staat dese afspraak gepland voor half november.
Nu is gister de pre-logopedist geweest.
We gaan naar de 8 maanden toe en hij begint nu voorzichtig aan 4+ maanden fruithapjes. Echter begint hij na een aantal hapjes gorgelend te ademen en op den duur kucht hij wat zodat hij het door kan slikken. De pre-logopedist schrok hiervan. Het lijkt erop dat slikken nog niet goed gaat (hallo lage spierspanning) en dat hij een veel te zachte hoest heeft.
Dit maakt het vatbaar voor bijvoorbeeld verslikken en longontstekingen.
We zijn nu bezig om de afspraak te vervroegen want hij moet gewoon gezien worden voor een neuroloog aangezien de lage spierspanning altijd een onderliggende oorzaak heeft.
Een lage spierspanning is altijd of iets neurologisch/centrale zenuwstelsel/hersenen.
Of spieren/zenuwen.
Dus we gaan binnenkort de medische mallemolen in en dat is retespannend.
Zijn er ouders met kinderen met een lage spierspanning?
Groeten,
Melissa