12 Reacties

één maand geleden

Kijk even op Le leche league. Daar staat alles uitgelegd! Hoop dat dit helpt :)

één maand geleden

Mijn Lactatiekundige zei dat daar niet meer de voedingstoffen inzitten die ze nu nodig hebben maar wel beter als kunstvoeding

één maand geleden

Hoi hoi, ik hield altijd dit schema aan op aanraden van de kraamzorg https://lalecheleague.be/bewaren-en-opwarmen-van-moedermelk/ hoop dat je er iets aan heb xx

één maand geleden

Mm is erg lang houdbaar, na 9 maanden verlies het wat stoffen, maar het is zeker bruikbaar tot 2 jaar. Erna ook nog wel maar dan voor wat oudere kindjes. Ikzelf houd max 1 jaar aan omdat dit voor mij wat fijner aanvoelt

één maand geleden

Ik dacht….dat het 4 maanden was…..al mijn melk weg gebonjourd voor niks dus??? 😭😭😭 ik moet echt beter lezen….

één maand geleden

Reactie op mamanisa

Ik dacht….dat het 4 maanden was…..al mijn melk weg gebonjourd voor niks dus ...
Oh neeee dat meen je niet, zo zonde!! Het is echt vele male langer houdbaar :(.

één maand geleden

Wel lang houdbaar, maar de voedingsstoffen van die tijd zijn niet meer toereikend voor de behoefte die ze rond deze leeftijd hebben. Volgens mij was het max. 3 maanden verschil voor het geven van ingevroren melk.

één maand geleden

Reactie op Kiim_KK

Wel lang houdbaar, maar de voedingsstoffen van die tijd zijn niet meer toer ...
Dat klopt volgens mij niet, de samenstelling veranderd pas rond 18 maanden van meer koolhydraten naar meer vetten en eiwitten maar is altijd nog beter dan kunstvoeding en zeker niet ‘niet meer toereikend’ op een bepaalde leeftijd

één maand geleden

Reactie op juon

Dat klopt volgens mij niet, de samenstelling veranderd pas rond 18 maanden ...
Volgens de lactatiedeskundige veranderen de behoeftes qua stoffen constant, niet pas na 18 maand. Het is een proces wat in beweging is. Daarom was het advies niet langer dan 3 maand er tussen te laten zitten. Het sluit dan niet meer (volledig) aan bij de behoeftes van je kind. Uiteraard blijft het altijd nog beter dan kunstvoeding.

één maand geleden

Ik hou zelf 6 maanden aan, diepgevroren (-18).

één maand geleden

Reactie op Kiim_KK

Volgens de lactatiedeskundige veranderen de behoeftes qua stoffen constant, ...
Dat klinkt iets genuanceerder, dat kan ik me goed voorstellen maar is dan dus geen reden om de melk na 3 maanden weg te gooien ☺️

één maand geleden

ik gebruik nu een fles (met ontdooid) melk uit freezer van 6 maanden terug. en een fles van huidig melk. zodat ze ook melk krijgt met juiste voedingsstoffen en ik mn freezer beetje kan leeg krijgen! thanks allemaal voor jullie berichten❤️😘