18 Reacties

3 maanden geleden

Hoelaat is haar laatste slaapje? Ik probeer mijn dochtertje nu na 16;00 niet meer naar bed te doen en sindsdien valt ze om half 8 als een blok in slaap. Verder doe ik nu 1 eetlepel rijstebloem door haar 180 fles en werkt ook erg goed! Goodluck

3 maanden geleden

Ik lees even mee. Hebben precies. Het zelfde met onze zoon. En willen heel graag de nacht fles.er af iemand daar tips voor

3 maanden geleden

Reactie op Mamasincefebruari

Hoelaat is haar laatste slaapje? Ik probeer mijn dochtertje nu na 16;00 nie ...
Voor de nacht de rijstebloem 😁

3 maanden geleden

Reactie op suzan2109

Ik lees even mee. Hebben precies. Het zelfde met onze zoon. En willen heel ...
De nachtfles doe ik al heel lang niet meer! Ik heb daar heel lang mee gemarteld en doe nu om de 3 uur een 180 fles (drinkt ze niet altijd op) en dan van 7 tot 7 en daarna naar bed en dan slaapt ze wel tot 7 uur ook wel eens tot 6 uur …

3 maanden geleden

De nachtfles doe ik al heel lang niet meer! Ik heb daar heel lang mee gemar ...
Wij hebben hier 11 uur laatste fles op advies van cb maar onze zoon komt elke nacht rond 4 uur

3 maanden geleden

Reactie op suzan2109

Wij hebben hier 11 uur laatste fles op advies van cb maar onze zoon komt e ...
En moet je je kindje dan wakker maken?

3 maanden geleden

En moet je je kindje dan wakker maken?
Hij gaat 7 uur naar bed dan komt hij of zelf of maken wakker als.we hem.laten slapen komt hij ook snacht. Maar snachts komt hij altijd zelf

3 maanden geleden

Dat ga ik ook proberen, dank je!

3 maanden geleden

Reactie op suzan2109

Hij gaat 7 uur naar bed dan komt hij of zelf of maken wakker als.we hem.la ...
En overdag om de 4 uur voeding? Dan zijn ze die 5e fles natuurlijk nog wel nodig. Ik doe het om de 3 uur en mijn dochtertje slaapt altijd door ‘s nachts

3 maanden geleden

En overdag om de 4 uur voeding? Dan zijn ze die 5e fles natuurlijk nog wel ...
Ja om de 4 uur en om 10 uur fruit en 5 uur groente. Maar hebben morgen gesprek op cb voor de nacht

3 maanden geleden

Hoe oud is je dochter?

3 maanden geleden

Reactie op BabbyMommaB

Hoe oud is je dochter?
Precies 5 maandjes vandaag

3 maanden geleden

Misschien is de tijd ertussen te lang? Vanaf 16:00 wakker en pas 21:30 valt ze in slaap. Misschien om 18:45 in bad en 19:15 klein flesje en dan in bed. Vaak vallen ze wel in slaap na een bad. Weet natuurlijk niet of je dit al doet!

3 maanden geleden

Hier hebben we dit ook een hele tijd gehad. Geen idee waar het vandaan kwam maar in slaap krijgen was echt een strijd aan het worden. Eerst dacht ik aan de 4 maanden slaapregressie maar toen die over leek te zijn (omdat hij overdag weer goed sliep) leek mij dat dat niet de oorzaak was. Overdag slaapt hij al een hele poos overdag in ze eigen kamer en in de avond/nacht bij ons op de kamer co-sleeper. Alhoewel hij daar vanaf de geboorte ligt was het elke avond huilen als we hem daar in legde. Sinds een paar dagen leg ik hem als hij de nacht in gaat gewoon in ze eigen kamer en is hij zo zonder strijd vertrokken. Overigens wel in de avond over getild naar de co sleeper omdat ik stiekem nog niet zonder hem kan naar hier was dat op de een of andere gekke manier de oplossing 🙈

3 maanden geleden

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Maar nu hebben we een probleem er bij. Wij dachten een mooi bedtijd routine te hebben. Die nu dus in ons nadeel werkt. Onze kleine meid kan ‘s avonds alleen in slaap vallen met de fles. Zij heeft dus slapen geassioceerd met de fles. First time mommy dus we hadden eigenlijk geen idee. Maar nu met steeds minder flessen lopen we hier tegenaan. Ik krijg hier ontzettend veel stress van. Geen idee hoe we dit anders aan moeten pakken. Maar dat moeilijk zelfstandig in slapen in zoals je al zegt echt een drama. Dit herken ik heel erg

3 maanden geleden

Reactie op Kinderwens21

Hier hebben we dit ook een hele tijd gehad. Geen idee waar het vandaan kwam ...
Wat fijn dat dat werkt! Ik heb toch ook het idee dat alles echt in fases komt en gaat, en zo ook het moeilijke inslapen. De afgelopen 3 nachten ging het bij ons ook beter, we laten haar wat minder slapen overdag en niet meer na 5 uur. Voor nu lijkt het te werken al vind ik nu dat ze overdag eigenlijk wat te kort slaapt. De troubles van van een first time mommy :)

3 maanden geleden

Reactie op DEND3227

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Maar nu hebben we een probleem er bij. ...
Kun je haar niet nog een paar slokjes geven voordat ze moet slapen, of de fles bijvoorbeeld in etappes geven? Zo hou je de associatie drinken en slapen wel in stand, maar ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom dat erg zou zijn :)