7 Reacties
2 jaar geleden
Hoi ik ken die benaming niet maar heb 10 jaar of langer sistitis of blaasontekkingen gehad, per periodes erger bijna elke maand en dan andere jaren maar een paar keer per jaar. Bij mij had volgens mij te maken of ik seksueel actief was dat maakte het altijd actief. Ik ben naar verschillende urologen geweest en steeds kreeg ik antibiotica voorgeschreven en het advies om cranberries te slikken wat ik al jarenlang deed, totdat ik resistent werd voor 2 verschillenden les antibiotica. Ik kwam bij toeval bij een uroloog die mij adviseerde om een specifieke probiotica te nemen, Fémina lactobacillen. Sindsdien waren mijn blaasontstekingen veel minder maar was bang ok tijdens mijn eerste zwangerschap deze te krijgen, ik had gelezen dat blaasontekingen kunnen miskramen veroorzaken enz. Maar gelukkig bleven ze weg en sinds ik bevallen ben van mijn zoontje in 2021 geen last meer van gehad, heel
Bijzonder. Ik hoop dat het voor jou ook weg blijven. 🍀
2 jaar geleden
Ik heb dus vaak last van kramp in mijn blaas maar ik heb nooit een officiële bevestiging van deze aandoening gekregen. Nu had ik vanmorgen weer een krampaanval en moest voor de zekerheid urine inleveren. Het was behoorlijk troebel en nu willen ze het morgen op kweek zetten. Het duurt een week (!) voordat ik de uitslag krijg. Ik maak mij nu erg veel zorgen
2 jaar geleden
Reactie op Fabi-R
Hoi ik ken die benaming niet maar heb 10 jaar of langer sistitis of blaason ...
Wat vervelend die blaasontstekingen! Wel fijn dat je er nu geen last meer van hebt. Klopt elke keer als ik seks heb word het weer veel erger.. dus dat vermijd ik ook al.
Bedankt voor je reactie!
2 jaar geleden
Oh dit is zo vervelend. Ik heb er ook last van. Zelfs met de zwangerschap is het gebleven. Heb het twee keer gehad in 9 weken en nu in week 10 weer. Gisteren een monster voor kweek afgeleverd. Na de antibiotica krijg ik telkens candidiasis. Daar krijg ik dan ook weer wat voor etc… eindeloos. Tips: goed schoonmaken; veel water drinken, kokoswater en cranberry sap (let wel op het moet zonder suiker zijn!); naar de dokter gaan.
2 jaar geleden
Hallo! Hier nog iemand met al een half jaar blaasontstekingen :( Wat bij mij helpt is:
Qua voorzorgsmaatregelen:
- Geslachtsdelen schoonmaken vóór en ná de seks, daarna gelijk plassen.
Qua voeding:
- Veel (kruidenthee) drinken, ik had speciale blaas en nier kruiden van Jacob Hooy.
- Baking soda (1 zakje) oplossen in 0,5 liter water en dat opdrinken.
- D-mannose (werkt heel goed)
- Suiker zoveel mogelijk vermijden.
- Verder dagelijks diverse supplementen om tekorten te voorkomen.
Wel goed opletten want sommige dingen mag je niet tijdens je zwangerschap. D-mannose wordt afgeraden omdat het effect daarvan niet bekend is. Ik gebruikte het dagelijks voor de zwangerschap en het werkte erg goed. Nu 12 weken zwanger en ik gebruik het nog steeds dagelijks (in overleg), het is lang goed gegaan, maar ik voel nu al een week een blaasontsteking. Ik ga maandag denk ik toch maar naar de dokter. Ik wil geen antibiotica tijdens m'n zwangerschap maar dit is ook niet goed 🙄.