13 Reacties
3 jaar geleden
Heee gefeliciteerd! Ik zit in een andere situatie (vaste partner) maar sinds ik moeder ben besef ik me dat een kind is zoiets groots en moois is dat de manier hoe het is ontstaan er echt helemaal niet relevant is. Het is denk ik ook hoe je het zelf brengt; als jij met een stralend gezicht verteld dat je geen vaste relatie hebt maar wel heel blij bent kan niemand dat toch niet voor je zijn?☺️ Ook ben ik sinds ik moeder ben helemaal overtuigd dat dit zoiets moois is dat ik hier (in een ander leven) ook 10000% alleen zou gaan hoor. Het is zo leuk samen met je kindje! En genoeg kinderen die veel beter opgroeien met 1 moeder dan met matige liefdevolle relaties. Niet bezwaard bij voelen en lekker van genieten!
3 jaar geleden
Gefeliciteerd! Ik begrijp je standpunt heel goed. Ik ben een stuk jonger maar kan me voorstellen dat je op jouw leeftijd zo een keuze maakt en ik zou wellicht wel hetzelfde hebben gedaan. Ik hoor ook weleens mensen om mij heen die geen kinderen hebben gekregen omdat ze de juiste partner niet konden vinden en nu zijn ze midden 40 en hebben de meeste toch wel spijt want je kunt de tijd niet terugdraaien. Anno 2023 vind ik dat dit kan, own it. Geniet ervan, ik ben zelf al moeder en ik vind het echt oprecht het mooiste wat er is.
3 jaar geleden
Gefeliciteerd!! Ik zit zelf ook in een andere situatie, wel met partner maar pas twee maanden samen. Toen ik het hem ging vertellen had ook ik van tevoren al bedacht dat ik het alleen zou doen, als hij zou afhaken.
Ik vind het super stoer dat je dit avontuur alleen aan gaat, ik ben het eens met de andere reacties. Own it, je kan het!
Vaak zijn het de mensen die het hardst taboe roepen, de mensen die zelf spijt hebben dat ze geen kids hebben gekregen.
Veel geluk met jouw kleine wonder! 🍀
3 jaar geleden
Gefeliciteerd!! Ik zit zelf ook in een andere situatie, wel met partner maa ...
Ook heel spannend, dat je nog in zo'n prille relatie zit. Van harte gefeliciteerd ook voor jou! 🤗
Ik denk dat het belangrijkste is dat we zelf heel goed weten wat we willen, jij zou het eventueel ook alleen doen. Mijn ex is nog even wat van slag, dus ik geef hem nog even de tijd om na te denken hoe hij het zou willen. Maar voor mij is het helemaal helder, dankjewel voor de support 🤍
3 jaar geleden
Ik ben 38 en ook single mama, uitgerekend eind februari. De vader is wel in beeld en we hebben prima contact maar niet in de vorm van een relatie. Ik ga dus een bewust alleenstaande mama worden. Ik zeg dit nu heel gemakkelijk, maar natuurlijk vind ik het ook heel spannend. Verder betrek ik de vader wel bij alles, maar ik kan niet constant op hem terugvallen.
3 jaar geleden
Wat mij betreft geen taboe, ik heb er bewust voor gekozen 😊. Ik ben bijna 38 en ik kon me geen leven zonder kindje voorstellen.
Mijn situatie is natuurlijk anders, maar mensen op mijn werk zullen even verbaasd zijn over mijn zwangerschap. Ik zou vooral vertellen wat je wil delen en de rest lekker voor je houden. Zij hebben er niets mee te maken hoe je zwanger bent geworden. En zolang het kindje maar in liefde geboren wordt, komt het allemaal goed 😊
3 jaar geleden
Heerlijk, wat fijn om de reacties te lezen van zo'n power vrouwen 💚
Ik heb het m'n manager verteld, zijn reactie was; ohhh ik wist niet dat jij een vaste relatie had!
Een heel lompe reactie, maar het is een fijn persoon, denk dat hij het niet slecht bedoeld. Maar ik reageerde nonchalant dat dat ook niet nodig is om moeder te worden. Een goede attitude is belangrijk nu.
It takes a village... genoeg hulp en steun uit mijn omgeving, mijn kindje komt niets tekort 🤗
Dankjulliewel voor de reacties 💛
3 jaar geleden
Reactie op Elsa39
Heerlijk, wat fijn om de reacties te lezen van zo'n power vrouwen 💚
Ik h ...
Wat een stoere nuchtere reactie heb je gegeven! Over power vrouw gesproken 💥💪! Het hangt vast ook een beetje van de omgeving af. Ik heb heel open minded collega’s die soms echt lompe opmerkingen maken, vanuit een blinde vlek. Geen excuus, dus wijs ze er ook altijd op en dan schrikken ze even, prima! Fijne zwangerschap gewenst! ✨