8 Reacties

2 jaar geleden

Ligt eraan waar het zit. Als het echt rondom de vagina/plasbuis is, zal ik toch even contact opnemen met je vk of huisarts.

2 jaar geleden

Reactie op Tigerlilly

Ligt eraan waar het zit. Als het echt rondom de vagina/plasbuis is, zal ik ...
Nee het is ook echt m’n haartjes! Maar soms ook wel beetje langs m’n schaamlip aan binnenkant van de buitenste lip

2 jaar geleden

Schimmel kan ook tussen de haren voorkomen. Vaak zijn er dan wel wat bultjes/schilfers. Ik zou er ook even mee naar de huisarts gaan.

2 jaar geleden

Wat heb je hier uiteindelijk tegen gedaan? Ik heb het ook en heb besloten niet meer te scheren maar te gaan laten waxen.. maar vooral snachts is de jeuk niet te doen

2 jaar geleden

Ik herken dit. Het is echt alleen de buitenkant, dus venusheuvel en buitenste schaamlippen. Ik probeer de huid vettig te houden, maar het lijkt bij mij hormonaal te zijn. Ik gebruik wel eens bepanthen eczeem crème tegen de jeuk.

2 jaar geleden

Ik had dit ook en gebruik de volgende middeltjes waardoor ik er nu van af ben: -niet meer scheren, rust geven -onder de douche niet met heet water wassen, alleen lauw -scrubben met menthol scrub onder de douche (voeten scrub does the trick) -droog deppen -sochtends en savonds raka lotion met watje deppen -insmeren met vagisan ademende creme sochtends en savonds -alleen katoenen ondergoed dragen Ik had ook vaginale jeuk sinds het 2e trimester. Daarvoor gebruik ik het volgende: -vagisan vocht capsules voor het slapen gaan inbrengen (1e week elke nacht en erna 2x per week) -vasgisan vocht creme op schaamlippen sochtends en savonds -canesten gyno creme 2x per week op schaamlippen voor het slapen gaan Veel middeltjes maar het zijn allemaal redelijk grote verpakkingen en ik ga ervan uit dat als mijn normale hormoonhuishouding terug is na mijn bevalling ik er weer mee kan stoppen..

2 jaar geleden

Is het ook opgezet ? Ik herken het doordat het bloedtoevoer in de vagina beter is en de boel daardoor kan opzetten, door die spanning gaat het jeuken en soms zelfs wondjes. Mij helpt het enorm om snachts een washandje met ijsblokjes (van die plastic) in de onderbroek te dragen. Dat verkoelt alles en de volgende ochtend heb ik er al veel minder tot geen last van. Of toch een schimmel, Dan helpt canesten gyno heel goed.