26 Reacties

3 maanden geleden

Mijn dochter is 4 maand en krijgt al vanaf 4 weken flessen aangelengd met Johannis broodpitmeel. Ze doet het er erg goed op. Heeft 4 flessen can 210 cc per dag. En slaapt van half 8 in de avond tot 7 de volgende dag. Misschien kun je in plaats van Johannes, rijstebloem gebruiken.

3 maanden geleden

Wat is de reden van het kdv om Jbpm toe te voegen?

3 maanden geleden

Waarom moet dat er door volgens kdv? Als je baby al snel last heeft dan zou ik niet zo gauw iets gaan veranderen aan de beste voeding die je al geeft. Is puur een gevoelskwestie van mijzelf. Ik heb namelijk helemaal geen ervaring, eerste baby en volledig borstvoeding en ze is redelijk makkelijk (op normale baby uitdagingen na).

3 maanden geleden

Wat is de reden dat het KDV dit zegt? Als het is om de voeding langer uit te stellen werkt dit averechts. De maag van je kindje zit nog sneller vol maar je vult dit dan met "lege calorieën". Ik heb het even gebruikt toen ze 1 maand oud was tegen verborgen reflux. Ook snel mee gestopt omdat haar darmen dit niet aankonden. Ik zou persoonlijk je kindje gewoon borstvoeding blijven aanbieden. Ons meisje is nu 5 maanden en drinkt sinds 1 week pas 150 cc bv om de 3 uur 😉

3 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Wat is de reden dat het KDV dit zegt? Als het is om de voeding langer uit t ...
Oh had de titel niet goed gelezen haha. Drinkt je kindje 120 cc niet op? Als je dat zou aanbieden?

3 maanden geleden

Waarschijnlijk zegt het kdv dit omdat het zo kan zijn dat bv niet altijd vet en vullend genoeg is naar de behoeften van je kindje. Ik zeg overigens niet dat dit zo is. Ik zou eerder proberen om hem wat meer bv aan te bieden en er dan een wat langere tijd tussen te laten. Jbpm maakt idd je voeding dikker waardoor je kindje langer verzadigd zal raken maar ik xou dan eerlijk gezegd eerst proberen te voeding te verhogen!

3 maanden geleden

Ik denk dat het voor het Kdv ietwat teveel is om elke 2u voeding aan te bieden.. maar ik vind dat niet echt een goede reden om jbpm toe te voegen! Ik zou dan eerder meer bv aanbieden zodat je baby naar voeding a 3u of 4u gaat.. jbpm doe je alleen als er sprake is van reflux. Wij geven overigens op dit moment wel jbpm (door kunstvoeding) omdat het niet lukte om voeding op te hogen vanwege het spugen maar hij had wel trek. Hij krijgt nu 5 flessen van 180(+6) met 1 schepje jbpm. Ik hou z’n ontlasting wel goed in de gaten want dat wordt wel wat steviger, en met ook wennen aan groente wil ik niet dat het gepaard gaat met obstipatie. Maar goed, ik zou dus eerder je voeding hoeveelheden ophogen zodat je minder vaak voedingsmomenten hebt, dan jbpm toevoegen

3 maanden geleden

Reactie op Lea050

Wat is de reden van het kdv om Jbpm toe te voegen?
Dat hij iedere 2 uur wil drinken vinden zijn te kort op elkaar. Zij denken dat hij langer vol zal zitten als we dit toevoegen omdat het zwaarder op de maag ligt.

3 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Oh had de titel niet goed gelezen haha. Drinkt je kindje 120 cc niet op? Al ...
Drinkt dat gulzig op maar spuugt dat extra deel gewoon weer uit. We begonnen met 150cc maar toen kwamen er hele golven. Toen naar 110 gegaan nog steeds veel spugen. Uiteindelijk 90 gedaan dat ging goed. Toen na een week 100cc gedaan en dat blijven doen. Aan de borst komt hij ook iedere 2 uur wel

3 maanden geleden

Reactie op moes1

Ik denk dat het voor het Kdv ietwat teveel is om elke 2u voeding aan te bie ...
Ophogen zorgt voor veel spugen dus misschien dat het dan een combinatie van beiden moet worden. Maar dan zou ik ook op de dagen dat hij uit de borst drinkt de fles moeten gaan aanbieden. Zelf kolf ik steeds ook maar 100cc in een kwartier dubbel kolven. Dus veel meer zal het niet ineens zijn denk ik.

3 maanden geleden

Reactie op moes1

Ik denk dat het voor het Kdv ietwat teveel is om elke 2u voeding aan te bie ...
Wow flinke flessen! Maar wel lekker dat je er maar 5 hoeft te geven. Ik moet wel 10/11x voeden op een dag.

3 maanden geleden

Sorry maar ja met borstvoeding vind ik dit niet gek om de 2 uur. Ik vind het vooral een beetje “gemakzucht” van de kdv

3 maanden geleden

Reactie op eliza2104

Sorry maar ja met borstvoeding vind ik dit niet gek om de 2 uur. Ik vind he ...
Misschien is dit wel het antwoord dat ik zocht. Hij is nog zo jong. Ik zie net op google ook dat de maaginhoud normaal op deze leeftijd ook maar 100cc is. En aantal voedingen tussen de 8 en 12 normaal is. Hij groeit ook goed. Dus ik denk inderdaad dat je gelijk hebt! Ik heb heel benieuwd wat het cb hierover adviseert.

3 maanden geleden

Mijn dochter van 5 maanden gaat naar een gastouder en krijgt ook standaard om de 2 uur 100ml, een ritme wat mijn gastouder er zelf in heeft gewerkt waar ik heel blij mee ben! Dit is idd gewoon gemakszucht omdat ze geen zin hebben om elke 2 uur je baby een flesje te geven terwijl die het overduidelijk gewoon nodig heeft! Hij moet nog zo hard groeien, niks hieraan veranderen zou ik zeggen. Jou kind jou regels

3 maanden geleden

Ik heb ergens gelezen dat jbpm ook niet goed mengt met borstvoeding. Dus dat los je daar niet mee op. Verder is 100 cc eigenlijk heel normaal voor een borstvoeding kindje! Hoeveel voedingen heb je per dag? Ik hield de richtlijn van La Leche League altijd aan! Ze drinkt nu iets meer, maar Max 120

3 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Ik heb ergens gelezen dat jbpm ook niet goed mengt met borstvoeding. Dus da ...
Op de dag van 6 tot 18:30 zijn het ongeveer 7 voedingen en dan start hij de nacht met nog eens 4 voedingen. Dus totaal 11

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Misschien is dit wel het antwoord dat ik zocht. Hij is nog zo jong. Ik zie ...
Dat klinkt allemaal heel normaal voor een bv kindje ❤️ ik snap dat op het kdv makkelijker zou zijn met minder flesjes maar dat komt vanzelf wel als je kind eraan toe is. Je kan la leche altijd nog bellen, misschien hebben zij nog wel tips maar ik denk het eigenlijk niet. Cb zou ik niet per se om advies vragen, zij hebben meestal wat minder bv vriendelijk advies

3 maanden geleden

Reactie op juon

Dat klinkt allemaal heel normaal voor een bv kindje ❤️ ik snap dat op het k ...
Cb gaf aan om het niet te doen omdat het niet bedoeld is om een kindje vol te laten voelen maar echt tegen het spugen is. Ze zeiden dat we kwartiertje kunnen rekken, maar mijn kindje een kwartier laten huilen omdat hij wil drinken dat gaan we natuurlijk niet doen!

3 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Cb gaf aan om het niet te doen omdat het niet bedoeld is om een kindje vol ...
Fijn dat het cb het er ook mee eens is dat het niet zo’n goed voorstel was van het kdv. Een kwartier laten huilen zou ik ook zeker niet doen! Dus als ze je kindje niet kunnen afleiden oid om het te rekken en je kindje na 2 uur gaat huilen om de fles moeten ze er op het kdv ook maar gewoon in mee gaan 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op hummie82

Mijn dochter is 4 maand en krijgt al vanaf 4 weken flessen aangelengd met J ...
Krijgt jouw dochter ook groente hapjes al ? Ze zeiden bij ons dat 4 flessen nog niet de bedoeling was …