26 Reacties

3 maanden geleden

Mijn dochter is 4 maand en krijgt al vanaf 4 weken flessen aangelengd met Johannis broodpitmeel. Ze doet het er erg goed op. Heeft 4 flessen can 210 cc per dag. En slaapt van half 8 in de avond tot 7 de volgende dag. Misschien kun je in plaats van Johannes, rijstebloem gebruiken.

3 maanden geleden

Wat is de reden van het kdv om Jbpm toe te voegen?

3 maanden geleden

Waarom moet dat er door volgens kdv? Als je baby al snel last heeft dan zou ik niet zo gauw iets gaan veranderen aan de beste voeding die je al geeft. Is puur een gevoelskwestie van mijzelf. Ik heb namelijk helemaal geen ervaring, eerste baby en volledig borstvoeding en ze is redelijk makkelijk (op normale baby uitdagingen na).

3 maanden geleden

Wat is de reden dat het KDV dit zegt? Als het is om de voeding langer uit te stellen werkt dit averechts. De maag van je kindje zit nog sneller vol maar je vult dit dan met "lege calorieën". Ik heb het even gebruikt toen ze 1 maand oud was tegen verborgen reflux. Ook snel mee gestopt omdat haar darmen dit niet aankonden. Ik zou persoonlijk je kindje gewoon borstvoeding blijven aanbieden. Ons meisje is nu 5 maanden en drinkt sinds 1 week pas 150 cc bv om de 3 uur 😉

3 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Wat is de reden dat het KDV dit zegt? Als het is om de voeding langer uit t ...
Oh had de titel niet goed gelezen haha. Drinkt je kindje 120 cc niet op? Als je dat zou aanbieden?

3 maanden geleden

Waarschijnlijk zegt het kdv dit omdat het zo kan zijn dat bv niet altijd vet en vullend genoeg is naar de behoeften van je kindje. Ik zeg overigens niet dat dit zo is. Ik zou eerder proberen om hem wat meer bv aan te bieden en er dan een wat langere tijd tussen te laten. Jbpm maakt idd je voeding dikker waardoor je kindje langer verzadigd zal raken maar ik xou dan eerlijk gezegd eerst proberen te voeding te verhogen!

3 maanden geleden