15 Reacties
4 maanden geleden
Denk dat een halve dag te weinig is werk zelf in de kinderopvang maar hij moet nu soort van elke week weer opnieuw wennen
4 maanden geleden
Ik sluit me volledig aan bij @sandravegmond. Een halve dag is echt te weinig voor een kindje om een band op te bouwen met de pm鈥檈rs en kindjes van de groep. Elke weer begint hij eigenlijk weer opnieuw..
maar ik zou vooral het gesprek aan gaan met de pm鈥檈rs van de groep. Misschien heeft hij het prima naar zijn zin als jij weg bent en heeft hij gewoon door dat jij thuis zit met ze zusje. Ik denk dat ieder kind dan liever thuis is!
Maar nogmaals, ga vooral het gesprek aan want zij kennen jou kindje
4 maanden geleden
Reactie op sdkd
Het is altijd al niet vanzelf gegaan maar wordt nu wel erger. Hij is ook we ...
Ja ik had van de week ook tranen toen was haar zusje er ook. Heel dramatisch doen dat ze daar na toe wou ze zit precies in de groep er naast dus dat kan prima. ik zei tot zo of tot straks en ergens was ze ineens wat kalmer 馃し lastig die dinfent
4 maanden geleden
Reactie op SofieP
Halve dag is te kort, breng lekker de hele dag, beide. Heb je een middag vo ...
Het is echt tegen mijn principes om hem weg te brengen en dus alleen een halve dag omdat het echt moet. Een middag voor jezelf ik vind dat zo raar. Wij hebben voor de kids gekozen dan moet je er ook voor ze zijn. Ook snap ik dat dat niet voor iedereen haalbaar is. Maar ze weg brengen zodat ik wat rust hebt nee dat is aan mij niet besteed
4 maanden geleden
Reactie op sdkd
Het is echt tegen mijn principes om hem weg te brengen en dus alleen een ha ...
Ik snap je hoor. Maar het kan ook juist voor kinderen drukker zijn om ze de helft van de dag weer thuis te hebben. Of nouja verwarrend. Op een bepaald momenten weten kinderen ook niet beter. Ik doe vaak dan het huis houden dan heb ik meer tijd als ze er zijn..anders zou ik die dingen alsnog moeten doen met ze erbij. Wetende dat ze daar lekker spelen met andere kinderen . Ja dan zie ik het ook als win win. Maar goed ik moet wel. Ik heb een eigen bedrijf aan huis en dan is het wisselend druk dan heb ik wel eens een tussen uurtje of meer. Ik vond het op het begin lastig maar ik weet dat het verwarrend is als ze halve dagen hebben ook als er net tussen de middag geslapen wordt. Ja wat scheelt het dan ik haal ze altijd wel optijd op hoor. 鈽猴笍
4 maanden geleden
Reactie op sdkd
Het is echt tegen mijn principes om hem weg te brengen en dus alleen een ha ...
Dat mag natuurlijk.
Maar ik begrijp dat dan weer niet zo goed.
Je zoon zal zich meer op zijn gemak voelen daar als hij daar ook meer tijd kan doorbrengen. Een halve dag is continu opnieuw wennen voor hem.
Dan zou ik ze er maar af halen en ervoor zorgen dat je er zelf altijd bent.
Ik heb altijd de vrijdagmiddag voor mezelf gehad en de kinderen op de opvang. Dat betekent niet dat ik er niet voor mijn kinderen ben. Ik ben er altijd voor ze maar naast hun moeder ben ik zelf ook gewoon vrouw/persoon. En vind ik het zelf ook fijn om iets te kunnen doen voor mijzelf in plaats van altijd voor hun. Ik ga dan even heerlijk de stad in, koffietje in de zon doen, zonnebankje pakken en soms gewoon even het hele huis grondig poetsen. Daardoor ben ik een leukere moeder voor hun. Mijn man moedigt dit ook erg aan. Maar snap dat het niet voor iedereen is.
4 maanden geleden
Reactie op sdkd
Hij gaat na de zomervakantie ook naar de peuterspeelzaal is ook een halve d ...
Ja dat was bij onze dochter wel zo. Die ging naar het dagverblijf en ook 2 ochtenden naar de psz omdat ik dacht dat dat goed zou zijn qua voorbereiding op school. Wij zijn daar na 2 maanden mee gestopt omdat ze er niet aan kon wennen en het wat verwarrend leek met de andere opvang.
4 maanden geleden
Op onze opvang moeten ze er iig zijn om het 'dagprogramma' af te kunnen draaien met de kids. Dat is volgens mij van half 10 tot half 4 en wordt ook aangemoedigt om ze iig 2 dagen te laten komen.
Is een gast gezin/ouder misschien nog een overweging? Zijn vaak wat flexibeler en kleinere groepen? Dus wel de interactie met andere kindjes maar misschien iets minder 'heftig' elke keer?
Of misschien een maand proberen hem een hele dag te laten gaan, kijken of dat helpt?
Succes! Want zo is het voor jullie beide best wel pittig
4 maanden geleden
Reactie op sdkd
Hij gaat na de zomervakantie ook naar de peuterspeelzaal is ook een halve d ...
Ik denk te verwarrend zelf. Bekijk het eens vanuit je kindje. Hij begrijpt er nog helemaal niks van want daar is hij gewoon te jong voor. Je kan een kindje van 2 simpelweg niet uitleggen dat hij 1 ochtend naar het kdv gaat, 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal en elke keer ziet hij weer nieuwe mensen en kinderen. Ik zou er dan voor kiezen om hem 3 ochtenden peuterspeelzaal te doen en dan van het kdv af te halen. Zo geef je hem veel meer regelmaat. Daarbij gaat het tegen je principe in om hem een hele dag te brengen omdat je geen tijd voor jezelf wil maar bekijk het eens vanuit je kind. Je zet nu je eigen belang/gevoel boven dat van je kind en dat is niet eerlijk. Hij verdient het toch om het naar zijn zin te hebben op het kdv en om een band om te bouwen met de pm鈥檈rs en met de kinderen. Ik zou echt kijken naar een andere oplossing voor je kindje!
4 maanden geleden
Ik zou het met je dochter gewoon proberen, de ervaringen van je zoon hoeven die van je dochter niet te zijn. Wie weet vindt zij het wel helemaal prima.
Onze zoon gaat vanaf 16,5 week (nu 4 weken) naar de opvang, 1 dag per week. Wel een hele dag. Ik krijg eigenlijk altijd alleen maar teruggekoppeld dat hij superrelaxt en vrolijk is dus de vlieger dat voor alle kindjes 2 dagen beter is gaat gelukkig niet op. Ik zou zeggen, probeer het uit en mocht het voor haar ook niet werken kun je altijd nog kijken wat je gaat doen :)