170 Reacties
één maand geleden
Reactie op Rossie1509
dat is uiteraard jouw keus als mama wanneer je je kindje naar de tandarts b ...
Als ik in Nederland had gewoon dan had ik dat idd ook zo gedaan als je nu zegt maar in het buitenland gaat het allemaal wat anders helaas
één maand geleden
Reactie op moes1
Haha ik denk dat je een extra baan hebt met dit topic ;-) maar super fijn e ...
zeg dat wel 😅..
- vanaf 2 jaar hebben ze al hun kiesjes, dan is 2x poetsen wel echt al nodig. maar ik doe het nu al 2x, kan ze al wennen in haar routine.
- elektrisch poetsen is echt enkel effectief als ze stil staan en je tand voor tand elektische borstel stil kan houden op de tandjes, dat gaat bij kinderen niet altijd gemakkelijk. dus ik adviseer het vanaf het moment dat een kind echt meewerkt met poetsen pas een elektr. borstel. meestal zijn ze wel rond 7-8 jaar
- dat is niet erg. meestal zijn jongens iets later (vaak tussen 8-10 maanden komen ze door). dont worry mama😘
één maand geleden
Onze vent heeft 5 tanden nu is 7 maanden oud poetsen 2 x daags hij vindt t prachtig
Alleen hij knarst tips?
één maand geleden
Reactie op baby25022024
Onze vent heeft 5 tanden nu is 7 maanden oud poetsen 2 x daags hij vindt t ...
niet tegen houden. is heel naar geluid maar dat is hij die leert zn tanden tegen elkaar te gebruiken. gaat vanzelf over en rond 3-4 jaar komt t weer terug, gaan ze weer knarsen. xx
één maand geleden
Reactie op DaniML89
Ahhhh de spuitluiers zijn een feit 3 in een uur.
zeker. ze hebben eigenlijk meeste last totdat t zichtbaar is. zodra t zichtbaar is is de pijn gelijk minder.. spuitluiers! 😅😅 goodluck momma❤️
één maand geleden
Reactie op 11223
Welke vorm speen is beter? Zo'n rechte of dental of wat anders?
cura prox..maar als als onder en boven de tandjes doorkomen probeer t speentje af te leren.. ik zie er ook tegenop.😢😢 xx
één maand geleden
Oeh heel fijn; heel benieuwd: mijn dochtertje heeft de 2 onderste tandjes door, de 1e tand onderaan staat iets wat scheef is dit normaal? En gaan deze nog wel weer recht staan?
één maand geleden
Reactie op Skip123
Wat een lief aanbod!
Bij mijn dochter van 8 maanden zijn nog geen tandjes ...
heeeeel normaal! geen zorgen. een is sneller dan een ander. ♥️ indien ze bij 1 jaar niet door zijn even foto laten maken. 😘
één maand geleden
Reactie op Mamasincefebruari
Oeh heel fijn; heel benieuwd: mijn dochtertje heeft de 2 onderste tandjes d ...
hey hey.. dat is heel normaal. dat is nog veel te vroeg om te zeggen of ze recht gaan staan. is van zoveel afhankelijk (speentje, duimen/ niet duimen/ hoe ze slikt, hoe de kaak groeit met haar gezicht.. dat kan je nog helemaal niks over zeggen. en het zegt zeker niks over de stand van blijvende tanden straks. xx
één maand geleden
Reactie op Dianeberk
Hi! Mijn kleine man van bijna 7 maanden heeft 4 ondertanden en nog niets bo ...
super schattig! nee niet erg. indien bij 13 maanden nog niet door zou ik bij jouw tandarts laten kijken en eventueel (indien klinisch niet goed voelbaar/zichtbaar) zijn er ook rontgenfotos nodig. x
één maand geleden
Een ander algemene vraag: heeft het te maken met calcium te kort dat de enne eerder tanden krijgt dan de ander? Want onze eerste zoon kreeg bij 4 maanden al 2 tanden onder. Bij 6 maanden had ie twee grote tanden onder. Onze tweede heeft net pas bij 7,5 maand een doorkomende tand en het is nog maar 1tjez.
één maand geleden
Reactie op Romi
Super lief van je! Mijn zoontje van 7,5 maand heeft net pas 1 doorkomende t ...
2e volgt vaak wel snel.. in het begin mogelijk verschil maar als ze volledig door zijn zullen ze gelijke lengtes hebben:) x
één maand geleden
Reactie op Romi
Een ander algemene vraag: heeft het te maken met calcium te kort dat de enn ...
dat is niet met 100% te zeggen, er zijn verschillende onderzoeken hierover maar geen eenduidig antwoord. zelfde als bij menstruatie. ene kind krijgt het eerder dan een ander (dat is wel grotendeels te danken aan verschil in hormonen) bij tanden is daar geen eenduidig onderzoek die dit ook werkelijk bewijst of de hoeveelheid calcium in je lijf de snellere doorbraak van de tanden veroorzaakt of niet.