170 Reacties
één maand geleden
Morning! Vraagje, is er een bepaalde volgorde van de tandjes? Ryan zijn onderste 2 tandjes zijn door, maar heb t idee dat er nu kiesjes doorkomen? Kan dat? Hij kauwt zo heftig en veel op zijn vinger die hij echt achterin zn mond doet.
één maand geleden
Reactie op Danielle0708
Morning! Vraagje, is er een bepaalde volgorde van de tandjes? Ryan zijn ond ...
yes: volgorde
- onder snijtanden
- boven snijtanden
- hoektanden boven
- hoektanden onder
- 1e periode met 4 kiezen (boven en onder tegelijk)
- 2e periode met 4 laatste kiezen (boven en onder tegelijk)
in 6% kan dat anders zijn en dan zullen er ook rontgendiagnostiek nodig zijn om te kijken of alle tanden zijn aangelegd!
dat doet mijn meisje ook (heeft okk enkel onder tanden maar bijt in de zijdelingse delen op dr vinger). maar de boventanden zullen eerst doorkomen. houd me op de hoogte als deze door zijn! (mag ook prive 😘)
één maand geleden
Reactie op Rossie1509
yes: volgorde
- onder snijtanden
- boven snijtanden
- hoektanden boven
- ...
Ah oke! Super bedankt voor je antwoord 👌🏼, ik laat het weten als er meer door zijn, thanks x
één maand geleden
Mijn zoontje krijgt nu 4 boventanden tegelijkertijd (4onder heeft hij al). Hij heeft onwijs veel pijn en huilt nu al een paar dagen, maar sinds vannacht ieder uur. Ook overdag. Hij drinkt en eet slecht en hij slaapt dus steeds maar heel kort. Dentinox lijkt niets te doen. Paracetamol hielp hem vannacht ook niet..
Welke tips hebben jullie nog?!! Help!
één maand geleden
Reactie op Dianeberk
Mijn zoontje krijgt nu 4 boventanden tegelijkertijd (4onder heeft hij al). ...
Geen kindertandarts ;) maar wat hier wat verlichting gaf was koude komkommer, bleekselderij of lenteui uit d koelkast/vriezer. Nat washandje uit de vriezer en heel veel liefde... Sterkte!
één maand geleden
Ons kind van 2,5 laat zich gelukkig redelijk goed poetsen twee keer per dag met Elmex en zo’n kleine tandenborstel. Nu zie ik op haar kiesjes, de zijde waarmee ze kauwt, bruinige aanslag. Ook zit dit op een hoektand beneden waar ze een keer gestoten heeft. Het lijkt alsof er glazuur af is. Daardoor is dat tandje ook met wat licht bruinige ruwe aanslag. Wat is dat precies en is dat normaal bij melktanden?
één maand geleden
Reactie op tbloemen
We zijn al heel wat tandjes rijk maar ze groeien niet in de goede volgorde ...
nee niet erg. laat ze maar lekker doorkomen🥰 dat ze er zijn is belangrijker dan de volgorde. komt wel voor hoor dat het andere volgorde heeft maar echt niet gevaarlijk ofzo. 😘😘
één maand geleden
Reactie op tbloemen
We zijn al heel wat tandjes rijk maar ze groeien niet in de goede volgorde ...
zolang hij maar met 12 maanden zeker de 2 onder en boven snijtanden heeft. anders even foto laten maken. x
één maand geleden
Reactie op Dianeberk
Mijn zoontje krijgt nu 4 boventanden tegelijkertijd (4onder heeft hij al). ...
geef je pctm wel regelmatig, met spiegelopbouw? wat inhoudt iedere 6-8 uur evht er een geven en niet enkel bij pijn want dan heb je niet de maximale effect?
bosui invriezen en om laten bijten.
speen van fles in de koelkast zodat het verkoelend werkt.
vaccuum zuigen aan flesje is gewoon heel pijnlijk, maar als hij ecjt slevht aan zn minimale vloeistof komt kan je proberen dit met lepeltje te geven zodat hij wel voldoende binnen krijgt.
heb je hier iets aan? x
één maand geleden
Reactie op shrnvrt
Ons kind van 2,5 laat zich gelukkig redelijk goed poetsen twee keer per dag ...
hey hey.. zoek even op internet foto van kaaskiesje op. ziet dat er zo uit bij je kind? laat het me even weten? dan zal ik je vertellen wat het is en wat je kunt doen. x
24 dagen geleden
Reactie op shrnvrt
Ja dat lijkt er inderdaad wel op. Ben benieuwd naar wat het precies is. Dan ...
kaaskiesje = minder goed gerijpte glazuur. goed poetsen, aanleren om niet na te spoelen met water. bij pijn kan je tandarts behandelen met vulling of zilver kroontje. bij goede mondhygiene en geen klachten kan het geen kwaad xx
24 dagen geleden
Reactie op anoniemmoesje
er is 1 tandje door aan het komen, wanneer begin ik met detinox?
wanneer je tandvlees heel rood is. dat is net voor het doorkomen van de tand. werkt alleen als het lokaal goed enkele seconden kan aangebracht worden en het kan inwerken. lente ui, masseren met je vinger helpt ook goed. speen in koelkast leggen werkt ook goed. vaccuum zuigen is pijnlijk dus kan zijn dat hij/ zij minder goed drinkt
24 dagen geleden
Reactie op Samke
Hier inmiddels het derde tandje eindelijk!!! Door want wat een drama is dez ...
zijn groter dan de ondertanden. zoals dat bij blijvende (grote mensen) ook is. bolling van de 4e tand is ook behoorlijk goed zichtbaar. zal niet heel lang duren voordag die ook door is😍 😍
24 dagen geleden
Reactie op Rossie1509
zijn groter dan de ondertanden. zoals dat bij blijvende (grote mensen) ook ...
Haha laten we dat maar hopen dan 😅 de tandjes van onze dochter waren wat kleiner en kwamen makkelijker door 🤣 die heeft alleen last gehad van de hoektanden, onze kleine man schreeuwt op momenten alles bij elkaar van de pijn en weigert soms gewoon te eten. Dus we zijn dit niet helemaal gewend 😅
24 dagen geleden
Reactie op Samke
Haha laten we dat maar hopen dan 😅 de tandjes van onze dochter waren wat k ...
eten via fles bedoel je? dat is ook pijnlijk vacuum zuigen. zie t als afte. eten goed purperen en beetje koud leggen en geven. zodra tandje door is is de pijn weg, het scheuren van tandvlees bij doorbraak van zijn tandje is t pijnlijkste!😢😢
24 dagen geleden
Reactie op Rossie1509
eten via fles bedoel je? dat is ook pijnlijk vacuum zuigen. zie t als afte. ...
Nee ook zijn gewone eten ging met moeite helaas. Veel schreeuwen van de pijn, met dentinox ging het een beetje maar ook nog lastig 😅 dus hoop dat die tweede ook snel komt, bij de onderkant zat er een weekje tussen 😊