170 Reacties
24 dagen geleden
Reactie op Rossie1509
wanneer je tandvlees heel rood is. dat is net voor het doorkomen van de tan ...
Oké, thanks! Wanneer merken wij dat ze er last van gaat krijgen? Ze drinkt namelijk nog hartstikke goed, haar tandje is er ook al doorheen. Ze slaapt ook goed, is wel wat mopperiger als normaal maar is ook erg verkouden.
Inprincipe hoef ik het nu dus niet meer te smeren?
24 dagen geleden
Reactie op anoniemmoesje
Oké, thanks! Wanneer merken wij dat ze er last van gaat krijgen? Ze drinkt ...
Is het btw ook “normaal” dat ze flink verkouden is? Heb het idee dat het al zo lang duurt als dat ik merkte dat er tandjes aan kwamen.
23 dagen geleden
Reactie op anoniemmoesje
Oké, thanks! Wanneer merken wij dat ze er last van gaat krijgen? Ze drinkt ...
nee niet nodig.. je merkt dat ze last heeft als ze bij koude drankjes of later ijsjes pijnlijk kijkt..
23 dagen geleden
Reactie op anoniemmoesje
Is het btw ook “normaal” dat ze flink verkouden is? Heb het idee dat het al ...
kan een combi zijn. energie wat ze heeft gaat niet alleen naar tandjes en hetstellen tandvlees lokaal maar ook door haar hele lijf om tegen ziektemakers te vechten. kan zijn dat t daarom langer duurt😢
23 dagen geleden
Reactie op Rossie1509
kan een combi zijn. energie wat ze heeft gaat niet alleen naar tandjes en h ...
Dankjewel voor je snelle antwoorden!
Gelukkig valt het tot nu toe allemaal mee, wel duidelijk nu waarom ze overdag zo veel meer slaapt als normaal, dankjewel!
23 dagen geleden
Tandenpoetsen gaat nu al moeizaam. Krijsen, de tandenborstel uit haar mond duwen of gewoon has lippen stijf op elkaar houden. 😬 2 min poetsen lukt dus echt niet. Mag al blij zijn als een halve minuut gelukt is.
23 dagen geleden
Reactie op Leennie1994
Tandenpoetsen gaat nu al moeizaam. Krijsen, de tandenborstel uit haar mond ...
hoe oud is je kleine? let op als er andere doorkomende tandjes zijn en tandvlees is nog gevoelig kunnen ze t juist pijnlijk vinden. en met de eerste tandjes is paar keer eroverheen poetsen meer dan genoeg! dat bouw je straks op:-) x
23 dagen geleden
Reactie op Rossie1509
hoe oud is je kleine? let op als er andere doorkomende tandjes zijn en tand ...
Volgende week 8 maand. Dant zou heel goed de reden kunnen zijn. Haar 3e tandje is nu doorgekomen. Dan zal ik iets minder fanatiek gaan poetsen.
23 dagen geleden
Reactie op Leennie1994
Volgende week 8 maand. Dant zou heel goed de reden kunnen zijn. Haar 3e tan ...
oh dan zeker even rustig aan doen. dat is heeel pijnlijk 😢🥹
23 dagen geleden
Reactie op Astridd86
Hier 8 maanden maar nog geen tandjes te bekennen. Wanneer moet je je zorgen ...
meisje of jongen? jongens zijn iets trager met krijgen van tandjes 😅 maar als je rond 11-12 maanden geen enkele tandjes hebt zou ik even langs tandarts gaan. x
23 dagen geleden
Ik zie door de bomen het bos niet. Is dit een goede tandpasta?? En hoe zorg ik ervoor dat ze het niet doorslikt😂
23 dagen geleden
Reactie op Josephine44
Ik zie door de bomen het bos niet. Is dit een goede tandpasta?? En hoe zorg ...
zeker weten een goeie tandpasta 😘
23 dagen geleden
Reactie op shrnvrt
Ja dat lijkt er inderdaad wel op. Ben benieuwd naar wat het precies is. Dan ...
als het echt een kaaskiesje is, is de glazuur aan de buitenkant van het kiesje niet helemaal goed gerijpt. heel poreus ( je hebt verschillende gradaties) van enkele vlekken op het kiesje (wat niet kwaad kan) of helemaal aangedaan kiesje wat afbrokkelt. als moederzijnde goed poetsen op die plek. voor slapen gaan klein beetje tandpasta op je vinger aanbrengen en op dat kiesje aanbrengen verder. tandarts kan bepalen of behandeling geindiceerd is. in geval van gevoeligheid bij kind is behandeling zeker geindiceerd. maar zelf dus zo goed mogelijk poetsen omdat er gaatjes makkelijker ontstaat bij zo’n kies met niet gerijpte glazuur. heb je zo genoeg aan mijn antwoord? x
22 dagen geleden
Mijn zoontje van bijna 6 heeft vrijdag ochtend een afspraak bij de tandarts om 2 melktanden te laten trekken. Toen hij 2 was is hij gevallen waarbij zijn 2 bovenste voortanden naar binnen zijn geschoten. 1 hebben ze toen terug kunnen trekken de ander is toen gelijk getrokken. Nu zitten de 2 tanden ernaast al een tijdje los en zit er een blaasje op zijn tandvlees boven die tanden. Volgens de tandarts wijst dit op een ontsteking en zien ze dat vaak jaren later na zo'n incident. Is dit is wat je vaker hebt meegemaakt als tandarts? Nog tips voor nadat de tanden getrokken zijn? Alvast bedankt!!
22 dagen geleden
Reactie op jwijk1
Mijn zoontje van bijna 6 heeft vrijdag ochtend een afspraak bij de tandarts ...
hey wat goed dat je bericht stuurt. dat blaasje in tandvlees bij een trauma tand is een fistel. ontsteking onder aan wortelpunt, zoekt zijn weg met minste weerstand naar buiten. zolang de fistel daar is kan er geen enorme pijn ontstaan omdat viezigheid via t fisteltje dus leegloopt. maar nadat de tanden zijn getrokken zal het vanzelf genezen. tips: maak het niey te groot voor hem. zeker niet zinnen gebruiken als het gaat geen •pijn• doen, (dan focust hij juist op t woordje pijn). vraag aan tandarts om van te voren zalfje te gebruiken/voorverdoven. en zo’n tandje is echt zo uit. daarna thuis lekker waterijsje en klaar ❤️
22 dagen geleden
Reactie op Rossie1509
hey wat goed dat je bericht stuurt. dat blaasje in tandvlees bij een trauma ...
Bedankt voor je bericht! Mijn zoontje is sowieso niet echt onder de indruk. Dat trauma toen hij 2 jaar was, was zijn eerste tandarts bezoek. Ik dacht nou dat wordt rest van zijn leven drama! Maar nee hoor hij vindt het alleen maar interessant en leuk🤷🏻♀️ De tandarts heeft aangegeven met injectie te verdoven. Heb hem wel gezegd dat dat even niet zo fijn voelt maar dat de tandjes er dan inderdaad zo uit zijn!