170 Reacties
20 dagen geleden
Vraagje, Luna (bijna 8 maanden) heeft nu 3 doorgekomen tandjes. Ik heb even de benamingen online opgezocht zodat ik t duidelijk kon vertellen dus als t niet klopt dan is t Googles schuld馃槀 ze heeft nu 2 centrale ondertanden, 1 hoektand boven en nu komt haar centrale snijtand boven door waardoor ze straks al 4 tanden heeft. De volgende centrale snijtand boven zal waarschijnlijk snel volgen. Niet dat ik hier wat aan kan doen maar is dit niet vrij snel achter elkaar aan? Heb het idee dat ze geen tijd heeft om even bij te komen voordat de volgende al door komt 馃槄
20 dagen geleden
Reactie op MamavanLuna24
Vraagje, Luna (bijna 8 maanden) heeft nu 3 doorgekomen tandjes. Ik heb even ...
heerlijk dit! ik denk dat je niet de hoektand maar een laterale snijtand bovenkaak bedoelt klopt dat? nee zeker niet snel acbterelkaar. soms komen 6 tanden tegelijk. ik denk dat Luna 2 centrale snijtand onder heeft. en laterale boven en dat de centrale snijtand boven er snel volgt. helemaal normaal wel heel sneu馃槩馃挃鈾ワ笍
20 dagen geleden
Reactie op Rossie1509
heerlijk dit! ik denk dat je niet de hoektand maar een laterale snijtand bo ...
Ja klopt haha, bijna goed 馃槄 thanks voor t reageren! We moeten er toch doorheen, kunnen er niks aan doen haha maar zo te horen hebben we t nog goed 馃槀
20 dagen geleden
nee totdat het gehele randje echt zichtbaar en voelbaar is. nog niet poetsen als er een mini puntje aanwezig is. dan is de tandvlees nog erg gevoelig xx
19 dagen geleden
Ons zoontje is 7.5 maand en de onderste twee voor tandjes zijn nu zo goed als door. Tanden poetsen doen we nu dus al, maar ik lees verschillende verhalen over tandpasta. Gebruik je deze al wel of gewoon water? Wij hebben tandpasta van Elmex 0-3 jaar. Zoja hoeveel Gebruik je en moet hij daarna ook water drinken?
19 dagen geleden
Tips voor het poetsen van de tanden van een eigenwijze 2,5 jarige meid?! Het gaat elke dag zo moeizaam. Goed poetsen lukt amper! Ben zo bang dat het gaat verkleuren of dat ze gaatjes krijgt, omdat het poetsen gewoon echt niet goed wilt lukken (dit al sinds het begin).
17 dagen geleden
Reactie op ilonakemper
Ons zoontje is 7.5 maand en de onderste twee voor tandjes zijn nu zo goed a ...
klein erwtje pasta. en nee water drinken erna is zeker niet nodig:)
17 dagen geleden
Reactie op DaniML89
Ben ik weer! Denk je dat het zo ver is? Hij deed heel raar vannacht. Heb m ...
oehhh zal niet lang meer duren! hoe mooi is dit馃ス馃槏
17 dagen geleden
Reactie op blueroosje
Tips voor het poetsen van de tanden van een eigenwijze 2,5 jarige meid?! He ...
jaaa dat is echt geen leuke manier maar nog vervelender is als ze gaatjes krijgt en bij de tandarts in de stoel ligt te huilen. ik zal proberen morgen een foto te maken met een pop.. nogmaals ziet er veel heftiger uit dan dat het is馃槄.. ik zal proberen zsm foto voor je maken. maar wat ze zeker niet moet doen voor if achter haar staan met poetsen. ook voor de spiegel poetsen is een no go als poetsen moeizaam gaat. ze volgt met haar tong heel goed de borstel die ze door haar mond heen ziet bewegen. liggens poetsen met je benen over haar armen, met de hoofd tussen je benen.. heb jij veel beter zicht. en poetsen gaat stuk makkelijker! x
17 dagen geleden
Reactie op anoniemmoesje
Hier word er veel aan haar oortje gevoeld, hoort dat erbij?
aan oor trekken hoort er zeker bij, zeker als het icm veel kwijlen, rode wangen, hangerig, huilerig en zwelling tandvlees is. maar als de andere klachten er niet bij zijn kijk ook goed de oren na of laat ze nakijken omdat oor ontsteking ook vaak trekken aan de oren heeft bij babies. x
17 dagen geleden
Hoi wanneer is de beste tijd voor tandjes poetsen? Kleine man valt altijd met zijn flesje in slaap.
Ook komt hij in de nacht weer om de 3/4 uurtje voor een flesje (net als overdag dus)
Dus vind timing daardoor erg lastig
17 dagen geleden
Reactie op debsterforlife
Hoi wanneer is de beste tijd voor tandjes poetsen? Kleine man valt altijd m ...
is ook heel lastig zeker als ze nog in de nacht komen voor de voeding. beste tijd is eigenlijk na laatste fles, poetsen en dan te bed echter weet ik dat t vaak niet haalbaar is zeker als ze nog nachtvoeding krijgen .. probeer voor nu wel bij zn laatste fles voor slapen gaan toch even wakker houden om even die mini tandjes te poetsen (risico dat die wakker wordt maar leer het hem aan). en zodra je geen nachtvoeding geeft, ZEKER na laatste voeding aanhouden. voor nu dus heel lastig en ik begrijp je heel goed.
16 dagen geleden
Reactie op Rossie1509
aan oor trekken hoort er zeker bij, zeker als het icm veel kwijlen, rode wa ...
Dan denk ik dat er nog een tandje aan zit te komen hha
14 dagen geleden
Vraagje; mijn neefje heeft altijd bibs speentjes gehad en heeft een hele rare bolle vorming van de tanden/kaak, nu geef ik aan mijn dochter bijna geen speen (is ze niet nodig) maar gebruik dan wel de frig speen. Ben heel benieuwd welke speen jullie aanraden als tandarts en kan mijn dochter door af en toe een speen te gebruiken ook zo鈥檔 kaak/tanden ontwikkelen?
13 dagen geleden
Ik vroeg me af, bij onze baby, 8 maanden, komen zijn boventanden door. Heeft ook last van diarree en Luieruitslag. Nu ook lichte koorts, kan de koorts erbij horen?
13 dagen geleden
Mijn dochter heeft vorige maand 1 onder tandje gekregen. Ik dacht dat de onderste 2 vaak ongeveer tegelijk kwamen? Zie je dit vaker?