Hi allemaal,
Heb een vraag en vind er online geen (duidelijk) antwoord op. Wellicht iemand met dezelfde ervaring met een ouder kindje?
Mijn partner is ZZP'er en heeft best een hoog inkomen. Wat er daadwerkelijk overblijft is stuk lager natuurlijk, maar daar kijkt de belastingdienst niet naar.
Anyways, om die reden krijgen wij nu geen kindgebonden budget. Wij komen samen nét boven de grens uit. Dit is natuurlijk wel met een geschat inkomen van hem voor dit jaar. Stel dat het werkelijke inkomen lager blijkt, en we niet meer over de grens gaan, kunnen we dan met terugwerkende kracht alsnog kindgebonden budget aanvragen voor 2024?
Hopelijk weet iemand het antwoord :)
Ja. Zodra je je belasting invult dan kijkt de BD automatisch naar waar jullie recht op zouden hebben. Er zijn veel ouders die hun inkomen hoger schatten zodat ze minder toeslagen krijgen, welke dan het jaar erna alsnog verrekend en uitbetaald zullen worden.
Oké, van KOT wist ik dat inderdaad. Maar omdat ze nu zeggen dat we geen recht hebben op kindgebonden budget was ik benieuwd of ze dit alsnog storten als blijkt dat we toch onder die inkomensgrens zaten dit jaar.
Dank voor je reactie!
Oké, van KOT wist ik dat inderdaad. Maar omdat ze nu zeggen dat we geen rec ...
Uiteraard. Jullie hebben er evenveel recht op. Het is dat jullie het inkomen hoog schatten. Beter terug te krijgen dan terug te moeten betalen.. bel ze anders even?