11 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Fabi-R
Hoe weet je dat dit kinkhoest is? . Mijn zoontje heeft hetzelfde alleen hoo ...
Aan kinkhoest kun je niet veel doen. Wij gebruiken nu zoutoplossing als druppel net voor de voeding. Zodat de voeding makkelijker gaat. Ik was alleen beniewd hoe iedereen het heeft ervaren en hoelang de fase van de hoestbuien duurden.
5 maanden geleden
Reactie op Enbay
Aan kinkhoest kun je niet veel doen. Wij gebruiken nu zoutoplossing als dr ...
Mijn zoontje heeft flink 4 dagen veel droge hoest gehad daarna bleef de slijm laag niet in zijn neus of boven maar meer onderste luchtwegen waardoor hij gisteren een pufje heeft gekregen die we 2x per dag moeten geven om de slijm een beetje op te lossen zodat hij beter kan ophoesten even kijken of het helpt.
4 maanden geleden
Hoe is dit bij jouw dochter verlopen?
Ook hier nu kinkhoest. Mijn zoontje is niet getest, maar ik wel. Hij hoest niet veel, maar wel heel hard en soms ben ik bang dat hij erin blijft. Nu krijgen we met het hele gezin antibiotica.
4 maanden geleden
Geschreven 1 maand geleden:
Afgelopen 2 weken was mijn zoon verkouden en begon een week geleden met hoesten. Hele erge hoestbuien waar hij moeilijk uit kwam, 3 x naar huis gestuurd vanaf de huisartsen post en 4x telefonisch afgewimpeld onder een verkoudheid.. afgelopen zondag nacht moest ik mijn zoon nadat hij blauw werd, weg viel en niet meer ademde mond op mond beademing geven. Hij is opgenomen van zondag nacht tot woensdag en via de monitor konden ze geen afwijkingen in saturatie o.i.d zien, nadat ik er op stond en hun 3x hadden geweigerd omdat hij geen typische klachten had behalve de hoestbuien is mijn zoon toch getest op kinkhoest, dit was positief. We mochten weer naar huis en sinds gisteren krijgt hij een antibiotica kuur van 3 dagen.
Nog steeds heeft hij last van hoesten, maar dit nog maar 2 keer per dag. 21 mei begon het.
4 maanden geleden
Reactie op anlu2206
Geschreven 1 maand geleden:
Afgelopen 2 weken was mijn zoon verkouden en ...
Dank je, ik had je verhaal al gelezen. Wat heftig voor jullie. Bij de hap zeiden ze vandaag dat hoesten op zichzelf niet erg was en we hebben dus antibiotica gekregen. Hij hoest niet heel veel, maar heeft wel een paar keer per dag een wat naardere hoest. En nu is hij sinds 19u al drie keer wakker geworden.
Hij hoest al langer, misschien wel twee weken. Maar ik ben zo bang dat we het ergste nog niet gehad hebben. Hij drinkt nog goed, niet ziek, vrolijk, geen koorts. Maar ik weet gewoon niet hoe deze ziekte verloopt. Hij is gevaccineerd en ik heb m’n 22-wekenprik gehad.
3 maanden geleden
Reactie op Estherlaura
Dank je, ik had je verhaal al gelezen. Wat heftig voor jullie. Bij de hap z ...
Zolang hij goed zelf uit zijn hoest kan komen zou ik me geen zorgen maken. Mijn zoon had echt hulp nodig door middel van schrik reacties om er uit te komen en weer lucht te happen.
Na de antibiotica werd het wel veeeeeel milder, maar het hoesten is nog af en toe. Zodra hij hoest staan we nog steeds aan om hem te helpen mocht dit nodig zijn. Gelukkig gaan de nachten nu veel beter, hier hoestte hij elk uur wel. Zielig hè dat je het niet kan overnemen, je staat zo machteloos.
3 maanden geleden
Reactie op anlu2206
Zolang hij goed zelf uit zijn hoest kan komen zou ik me geen zorgen maken. ...
Dank je wel, dat stelt me wel gerust. Fijn dat het bij jullie nu zoveel beter gaat, hopelijk krijgen jullie snel het vertrouwen weer terug!