1040 Reacties

9 maanden geleden

Ben zo in twijfel, donderdag ben ik uitgerekend en morgen een afspraak bij de VK. Als het gunstig is kunnen ze strippen. Echter was mijn vorige bevalling zo traumatisch en ging het toen na 3 keer (zeer pijnlijk strippen) enorm rommelen maar zette niet door, waardoor ik dagen met pijn heb gelopen zonder resultaat. Ik kom op een punt dat ik uitstelgedrag krijg, van goh strip maar niet, puur uit angst voor de bevalling. Maar m’n lichaam is er ook wel echt klaar mee nu😬

9 maanden geleden

Reactie op eefje2024

Jaaa stuwing kan heel heftig uitpakken met zweten en verhoging enzo. Rustig ...
Ja ik had jouw verhaal gelezen en vond het zo erg voor je. Ik heb een droom van een kraamzorg. Echt 100% wat we gevraagd hadden en waar we behoefte aan hebben. Wij zijn niet zo strict met alles en zij gaat lekker mee met de flow. Elke dag worden het toilet en de badkamer gedaan. Ze pakt de kleine mee naar beneden zodat ik lekker kan douchen. Geeft ons heerlijk praktische tips over het gebruik van de kruik. Wikkelt bijvoorbeeld de kleertjes eromheen voor het badje zodat ze lekker warme kleertjes heeft erna. Was wordt elke dag gedaan, keuken gepoetst, gestofzuigd en gedweild. Ik had je dat ook echt gegund. Ook aandacht voor de oudste is er, als is het maar een spelletje spelen samen ofzo. Echt dikke 10 hier.

9 maanden geleden

Reactie op Yunalessica1984

Ja ik had jouw verhaal gelezen en vond het zo erg voor je. Ik heb een droom ...
Zooooo fijn! Die van mij is niet eens op de badkamer geweest 😅🤣 Geniet ervan ♥️

9 maanden geleden

oké bijzondere ochtend hier, ik word uit mn bed gebeld door de verloskundige. ondanks mn controle gisteren willen ze me toch nu even zien om mn vruchtwater extra te checken? ergens vertrouwen ze het niet helemaal allemaal. dus hop de auto in en nu in de wachtkamer zodat ze nog een keer alles kunnen checken. Alles voor de baby!❤️

9 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

oké bijzondere ochtend hier, ik word uit mn bed gebeld door de verloskundig ...
spannend zeg! succes voor zo

9 maanden geleden

Reactie op Aaltje 24

spannend zeg! succes voor zo
thnx! vruchtwater was gewoon oké, maar ivm vochtverlies zat het ze toch niet lekker om niet even extra te controleren. dus nu weer thuis en lekker op de bank

9 maanden geleden

Reactie op MamaBeer-2022

Ben zo in twijfel, donderdag ben ik uitgerekend en morgen een afspraak bij ...
Jeetje spannend inderdaad! Snap helemaal dat je er wel klaar mee bent maar dat je ook tegen de bevalling op ziet. Je kunt ook gewoon afwachten toch? En niet laten strippen. De gynaecoloog zei tegen mij dat het eigenlijk soepeler en minder pijnlijk verloopt als het gewoon natuurlijk op gang komt. Het is ook helemaal niet gek om je lichaam nog een weekje de tijd te geven. Je kunt dan altijd nog laten strippen als het niet vanzelf op gang komt. Ik zou gewoon luisteren naar je eigen gevoel. Als strippen te veel trauma oproept gewoon niet doen, de baby komt echt wel! Angst is volgens mij de grootste tegenwerken voor een vlotte bevalling dus vooral niks doen dat niet goed voelt. En als het wel goed voelt dan ook gewoon wel doen natuurlijk. Je kunt dit 💪💪

9 maanden geleden

Net weer controle gehad bij de verloskundige. Alles is nog steeds helemaal prima en ze ligt echt goed diep. Dat voelde ik de afgelopen dagen al met lopen 🤭. Volgens de verloskundige heeft ze t nog wel naar haar zin in mijn buik en dus nog even blijft zitten. Maar zei ze ook gelijk, je weet het nooit. Zondag 40 weken dus ben benieuwd 😊. Moet vandaag en morgen nog wat dingetjes doen dus vanaf donderdag mag ze komen 🙃

9 maanden geleden

Eerste keer met papa naar buiten. Even wandelen om grote broer op te halen. Lekker voorverwarmde kinderwagen jas en muts 🤣 Kan mama even een dutje doen.

9 maanden geleden

Eerste keer met papa naar buiten. Even wandelen om grote broer op te halen. ...
ohhh kijk nou😍! dat zijn weer die eerste mijlpalen, voor het eerst naar buiten. geniet jij lekker van je slaapje😘

9 maanden geleden

Ah wat een poppetje! 💕 Morgenochtend heb ik controle bij de verloskundige in het ziekenhuis maar het rommelt al twee dagen nu flink. Oefen weeën ofzo denk ik?! gisteren was de baby mega druk in mijn buik, echt overactief met de nodige harde buiken en krampen. Vandaag zijn de krampen heviger met rugpijn erbij. Als ik loop of beweeg voel ik ook echt de nodige druk daar beneden. We wachten maar gewoon af.🙃 Hoop dat mijn lichaam straks zelf goed aan gaat geven dat het echt begonnen is en ik het aan kan. 🙏🏻🤞🏻

9 maanden geleden

Oooh wat heerlijk! Is ze al helemaal op gewicht?

9 maanden geleden

Reactie op eefje2024

Oooh wat heerlijk! Is ze al helemaal op gewicht?
Van de week was ze iets onder de 10% afgevallen (10% was volgens de verloskundige helemaal goed) maar kraamzorg weegt haar na de kraamweek nog eens. Ze eet nu goed dus maak me niet zo’n zorgen, gele begint ook wat weg te trekken nu.

9 maanden geleden

Reactie op MamaBeer-2022

Ben zo in twijfel, donderdag ben ik uitgerekend en morgen een afspraak bij ...
Wij lopen gelijk! Ook donderdag uitgerekend. Als ik maandag wat ontsluiting heb, wordt ik gestript… maar dit heb jij dus als pijnlijk ervaren? 😱 Dit is mijn eerste, ik heb geen idee wat ik moet verwachten.

9 maanden geleden

Reactie op Onzegrootstereis

Wij lopen gelijk! Ook donderdag uitgerekend. Als ik maandag wat ontsluiting ...
Overigens @MamaBeer-2022, hoop ik dat het nu niet nodig is en het lekker zelf op gang komt bij jou!

9 maanden geleden

Reactie op Onzegrootstereis

Wij lopen gelijk! Ook donderdag uitgerekend. Als ik maandag wat ontsluiting ...
Bij mijn eerste ben ik vanaf de 39e week, 3 keer gestript, ik vond het echt zeer pijnlijk. Bij mij ging het enorm rommelen maar het zette niet door. Heb 2 weken lang op de bank gelegen van de pijn om vervolgens ingeleid te worden met 41 weken.. Laatst vertelde de VK dat het nog potdicht zat toen de tijd en totaal niet gunstig was.. Ik denk dat ik beter maar kan afwachten. Wel heb ik gezegd ingeleid te willen worden met 41 weken.

9 maanden geleden

Reactie op MamaBeer-2022

Bij mijn eerste ben ik vanaf de 39e week, 3 keer gestript, ik vond het echt ...
Jeetje, dat klinkt best heftig! Ik hoop dat inleiden niet nodig blijkt, sterkte! 💪🏻

9 maanden geleden

Bij mij zei de verloskundige dat ze pas gaan strippen na 40 weken, omdat het de eerste 2x de meeste kans van slagen heeft. Met 39 weken zei ze dat de kans van slagen heel klein is. Ben bij twee kindjes eerder gestript, maar vond het geen pijn doen hoor 😊 als je het niet prettig vindt, kun je altijd zeggen dat ze stoppen

9 maanden geleden

Eindelijk een goede macht met Lynn gehad. ze slaapt zelf nu nog steeds ik moet haar denkik zo zelf wekken voor een voeding heeel bijzonder hahaha. de katten lijken haar ook steeds meer de accepteren, Nozem( een van de 2 katers) was gisteren al wel meer komen knuffelen met mij en mijn man, hatley daar in tegen deed gisteren heel lelijk tegen mij en Lynn. dit vond im enorm erg nu vannacht is hij weer bij ons komen liggen en knuffelen gelukkig hopelijk gaat het de goede kant op. hoe ervaren jullie het met huisdieren en de nieuwe baby? en welke huisdieren hebben jullie?

9 maanden geleden

goede harde buiken en (voor) weeën vannacht om de 4-6 minuten. Helaas nu niks meer van te merken🙄😒. Wel van maagzuur. Gisteravond en vanmorgen weer boven de pot🤢. Gelukkig kan na zo een nacht mijn vriend nu thuiswerken tot de schooltijd van onze dochter zodat ik ff terug naar bed kan en bijslapen en hopelijk bij eten straks🤞 Laatste loodjes jullie zijn pittig...🫠