1040 Reacties
9 maanden geleden
Morgen de uitgerekende datum. Vandaag controle bij de VK, 1 cm ontsluiting en de baarmoedermond nog lang niet verweekt. Niet gunstig om te strippen. Zal nog wel even duren volgens haar, en zoals verwacht vast wel de 41 weken halen (net als bij de eerste).
Ze vond het maar raar dat ik met 41 weken ingeleid wil worden, want “wat is nou nog een week langer op een mensenleven” 😵💫.
Al mijn wensen keurt ze enorm af. Dat ik graag in het ZH wil bevallen ipv thuis, snapt ze niet. Dat ik liever heb dat ze m’n vliezen breken in het ZH (zodat we er al zijn mocht het snel gaan, want wil niet thuis bevallen), snapt ze ook niet. Het woord pijnbestrijding, hoe durf ik dat in m’n hoofd te halen en te bespreken, want volgens haar toch geen garantie dat ik dat kan krijgen.
Ik vond het weer een erg nare afspraak! Maar heb op mijn strepen gestaan, ik ben het gewoon zat, heb het zwaar, bekkenpijn en een zoontje van 1,5 rondlopen.
Met fikse tegenzin wordt nu morgen de inleiding ingepland..
9 maanden geleden
Reactie op MamaBeer-2022
Morgen de uitgerekende datum. Vandaag controle bij de VK, 1 cm ontsluiting ...
Gek hoor, dat ze zo veroordelend doet. Ik vind al je keuzes heel begrijpelijk!
9 maanden geleden
Reactie op Onzegrootstereis
Gek hoor, dat ze zo veroordelend doet. Ik vind al je keuzes heel begrijpeli ...
Gelukkig zijn niet al die meiden zo, maar we treffen telkens haar.. Erg sterke mening en wilt mijn bevalling graag op haar manier.
Ben blij dat de inleiding toch gepland gaat worden!
9 maanden geleden
Reactie op MamaBeer-2022
Wat een rare en ongewenste reacties van jouw verloskundige! Iedereen eigen mening en wensen toch! Jij moet bevallen en voor jezelf zo goed mogelijk bij voelen en evt op terug kunnen kijken, zij niet😅 heb ook 1x in het ziekenhuis een verloskundige afspraak gehad waarbij ze duidelijk ongevraagd haar mening gaf, heb met afspraak maken ook gezegd dat ik haar niet weer hoef🙈😳
9 maanden geleden
Net weer controle afspraak gehad. Nu 39 weken. Controle was weer gelukkig goed. Heb 1cm ontsluiting maar baarmoedermond was nog lichtelijk stug, dus echt strippen kon ze niet. Nu lekker op de bank met een kruik en wat krampen en harde buiken van het gepoer en getrigger. 👍🤰
9 maanden geleden
Reactie op MamaBeer-2022
Gelukkig zijn niet al die meiden zo, maar we treffen telkens haar.. Erg ste ...
Ik ben ook blij voor jou! Maar toch vind ik het van haar echt heel maf. Verkeerd beroep gekozen, wellicht 🫠
Bij mij tikt de klok langzaam richting de 40 weken (morgen) en ik weet even niet meer zo goed wat ik voel. Hele dag naar gevoel in m’n maag maar mn hele buik heeft ook een opgeblazen ballon gevoel. Heel hard de hele tijd, maar echt de hele tijd. Kan daardoor zelf lastig ontspannen. Heeft iemand tips?
Voel de baby wel FLINK bewegen vandaag, gelukkig!
9 maanden geleden
Reactie op MamaBeer-2022
wauw wat een opmerkingen zeg! goed dat je op je strepen staat, het zijn jouw wensen en het is jouw bevalling...dan doet ze m toch lekker niet en doe je het met een gyn in t ziekenhuis. ik hoop dat je inleiding vlot gaat en je snel je knappe baby in je armen hebt
9 maanden geleden
Reactie op MamaBeer-2022
Ik kan het gelukkig met alle verloskundigen vinden die werken in de praktijk. Maar ze zeggen altijd dat je mag aangeven als het minder klikt met iemand. Dan proberen ze er zoveel mogelijk rekening mee te houden. Ze vatten dit niet persoonlijk op. Jammer dat jouw zorgen en wensen niet serieus worden genomen 😘
9 maanden geleden
Reactie op MamaBeer-2022
Ik had een klinisch verloskundige in het ziekenhuis bij mijn eerste bevalling die me echt trauma heeft bezorgd. Ik heb gewoon gezegd dat ik bij haar geen controles wil. En dat hebben ze gerespecteerd. Sommige doen het niet echt uit empathie
9 maanden geleden
Reactie op MamaBeer-2022
schrik er een beetje van dat er verloskundige zo met je omgaat. Wat naar dat je dan zo jezelf moet verdedigen en niet kan rekenen op begrip.
super knap dat je toch voor je eigen grenzen bent opgekomen en er een datum voor de inleiding wordt gepland💪
9 maanden geleden
Ik ben ook blij voor jou! Maar toch vind ik het van haar echt heel maf. Ver ...
Mij helpt het dat ik een lekker warm bad heb genomen. Buik voelt nu weer wat soepeler🙏 en de baby vond er duidelijk ook wat van; mijn buik ging alle kanten op😅🥰
Vandaag ook een harde gespannen buik continu en best een beurs gevoel aan de onderkant. Gister was had ik echt een boost en een hoop gedaan gekregen, vandaag niet vooruit te branden..🥱🦦🐌
9 maanden geleden
Ik ben ook blij voor jou! Maar toch vind ik het van haar echt heel maf. Ver ...
Vervelend! Ik ben ook benieuwd naar tips, al de hele dag weeën en harde buik, maar geen regelmaat (tussen de 4 en 12 minuten). Ze zijn ondertussen wel pijnlijk ook in m'n rug, moet ze behoorlijk wegademen😮💨 Bij mij helpt een pittenzak wel ietsje, maar douchen dan weer helemaal niet. Hopelijk helpt dit bij jou iets.
9 maanden geleden
Reactie op Sas1217
Vervelend! Ik ben ook benieuwd naar tips, al de hele dag weeën en harde bui ...
Spannend! Heel veel succes! 💪🏻😘
@Mar987 Goed idee! Ga zo ook even in bad 😊
9 maanden geleden
Reactie op Sas1217
Dankje! twijfel of ik toch nog het ziekenhuis bel, of zijn er hier meer bek ...
aw je moet echt doen wat voor jou goed voelt. Als je twijfelt mag je altijd bellen.
Ik bel niet omdat ik zovaak en veel regelmatige voorweeën en harde buiken heb dat ik er niet meer in geloof 🤣 Waarschijnlijk pas bij 10 cm ontsluiting. Maar laat dat jou niet weerhouden om te bellen als je daarover iemand wil spreken van het ziekenhuis. Misschien wel fijn voordat je de nacht ingaat
9 maanden geleden
Hier vanmiddag vliezen gebroken, net als in een film🙈 dus dat bestaat ook nog! Nu sinds 7 uur al wel weeen.. ook op ziekenhuis. Al vinden ze hier de weeen nog niet regelmatig het vaste ritme in zitten. Besloten om te in het ziekenhuis te blijven en af te wachten aangezien ik sws medisch ben! Hopelijk zet het door🤞🏻
9 maanden geleden
Reactie op femkesth (Moderator)
Hier vanmiddag vliezen gebroken, net als in een film🙈 dus dat bestaat ook ...
Spannend! Heel veel succes en een mooie ontmoeting met jullie kleine straks. ❤️ Je kunt het! 🍀
9 maanden geleden
half 9 komt de verloskundige langs, vanaf 4 uur regelmatig flinke plassen vochtverlies en om de 20 min krampen, ook vocht opgevangen en ruikt specifiek anders als urine dus ben heel benieuwd, zou het dan vandaag??