1040 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op Anne211209

Bij mij zijn de weeën begonnen om 4 uur vannacht! Ik vind het nu al best pi ...
veel succes, je kan het!! bijna je baby in je armen💪❤️

8 maanden geleden

Reactie op Yvms123

Maandag, precies op zijn uitgerekende datum is onze lieve Florian geboren! ...
gefeliciteerd met Florian! Fijn dat het gelukt is zeg met 2x persen, powervrouw💪💙

8 maanden geleden

Reactie op Yvms123

Maandag, precies op zijn uitgerekende datum is onze lieve Florian geboren! ...
Klinkt als een heftige maar vrij vlotte bevalling! Fijn dat jullie nu kunnen genieten 🥰

8 maanden geleden

Reactie op Nietje

wil je er wat over delen?
Zelf geen hele heftige bevalling gehad, maar doordat onze kleine meid dysmatuur geboren is, 1ste dag in het ziekenhuis gebleven, 2 dagen super slecht wilde drinken. Door alle drukte nu ook maar halve dagen kraamzorg.. helaas! Gisteren een wissel gehad van kraamzorg dames, gelukkig zijn ze beide erg fijn. Maar met een meisje die dag en nacht ritme omdraait ben ik soms goed overprikkeld. Geef zelf borstvoeding, sinds gisteren borstkolven. Maar pff 1ste nacht nu haar via fles gegeven en zelf gekolfd! Wat een verademing! 1ste nacht gehad dat ze alleen voedingsmomenten komt en niet aan het clusteren is💪🏻

8 maanden geleden

Reactie op Raeven

Wie wachten er nu nog?
Ik! 40+3 vandaag!

8 maanden geleden

Reactie op eefje2024

Toevallig is het hier ook poepdag geweest! 3 luiers vol mosterd🤣 En weer g ...
Hier ook nog niet op geboortegewicht maar ruim 3700 is prima vind ik. In principe zou ze er morgen moeten zijn maar geloof niet dat ze 160 in een dag gaat aankomen 🤣

8 maanden geleden

Reactie op Yunalessica1984

Hier ook nog niet op geboortegewicht maar ruim 3700 is prima vind ik. In pr ...
Dat zou mishandeling zijn 🤣 vandaag is het hier de uitgerekende datum! Gisteren zijn we naar buiten geweest. Ik was zelf ook al een poosje niet buiten geweest dus had geen idee dat het zo zacht was qua weer. Kind veel te warm ingepakt 🫣

8 maanden geleden

Reactie op Anne211209

Bij mij zijn de weeën begonnen om 4 uur vannacht! Ik vind het nu al best pi ...
Heel veel succes!!

8 maanden geleden

Reactie op Onzegrootstereis

Na vanaf zondagavond weeën te hebben weggepuft, heb ik vandaag een prachtig ...
Gefeliciteerd!

8 maanden geleden

Reactie op Marrie382470312

Ik! 40+3 vandaag!
Ik wacht ook nog.. Vandaag 40 weken en echt geen een krampje of dingetjes.. heb het idee dat ze nog even blijft zitten..

8 maanden geleden

Wat fijn om te lezen dat er weer veel moeders bij zijn gekomen🥰🥰 hopelijk voor degene die wachten blijft het een beetje dragelijk… ik wacht ook nog even mee! Vandaag 40+1 en dalijk controle bij verloskundige en even bespreken hoe nu verder! Maar deze week zal het nog wel wachten zijn!!

8 maanden geleden

Vanmorgen een afspraak gehad in het ziekenhuis. Ctg en alle controles waren prima. Ons kuikentje maakt het goed in mijn buik. Had gehoopt dat ze een inwendige onderzoek uitvoerde en gelijk gingen strippen als eerste stap maar nee. Vrijdag moeten we terug voor controle en hopelijk lukt het om mij dan gelijk te strippen om de natuur een handje te helpen. Nog even volhouden..

8 maanden geleden

Reactie op femkesth (Moderator)

Zelf geen hele heftige bevalling gehad, maar doordat onze kleine meid dysma ...
pfff ja wat een kleine grote zorgen kan je dan al hebben hebben en de combinatie met hormonen en slaapgebrek zijn daarin versterkend. Fijn dat afgelopen nacht beter ging🙏 Hier wat zorgen om de lage lichaamstemperatuur van onze kleine meid. in overleg met de verloskundige nu 1,5u in bed bloot huid op huid met veel dekens en 2 kruiken en nu elke keer dubbele laag kleding aantrekken. hopelijk is straks bij het volgende meet moment de temperatuur omhoog gegaan. Het kan namelijk wijzen op een infectie en dat er teveel energie naar haar eigen temp gaat waardoor de groei stagneert. Net me zusje die bij het consultatiebureau werkt aan de lijn en toen die zei: hé zus je hoeft je niet groot te houden hè, huilen mag.. toen gingen de sluizen ff open😭 Geen grote zorgen maar je wilt gewoon dat 'alles' goed is met je kindje en mijn relativeringsvermogen is met weinig slaap en hormonen dan ff weg..

8 maanden geleden

Misschien een gekke vraag maar dragen jullie nagellak/gelnagels? Ik las dat dit tijdens de bevalling in het ziekenhuis niet mag? Ik heb zelf wel gelnagels maar wel gewoon echt kort. Kan dit bij het verzorgen van een baby? Heb er nog nooit eerder over nagedacht eigenlijk 🙈

8 maanden geleden

Net controle gehad bij de verloskundige. Door mijn zwangerschapssuiker wil het ziekenhuis mij inleiden bij 41 weken. Omdat ik vandaag 40 weken ben heeft de verloskundige een doorverwijzing naar het ziekenhuis gestuurd voor een afspraak om de inleiding in te plannen. Onze voorkeur gaat naar thuisbevallen dus we hopen dat de baby het eerder in gang zet dan het inleiden van het ziekenhuis🤞🏻 Maar mocht de inleiding van het ziekenhuis nog lang duren dan wilt de verloskundige ook proberen om voor die tijd te strippen in de hoop dat het dat ook start en ik gewoon thuis kan bevallen 😊

8 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Misschien een gekke vraag maar dragen jullie nagellak/gelnagels? Ik las dat ...
In mijn keizersnede instructies stond dat professioneel aangebrachte nagels in de ok waren toegestaan. Misschien ff beleid van het ziekenhuis vragen

8 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Misschien een gekke vraag maar dragen jullie nagellak/gelnagels? Ik las dat ...
Hebben ze het bij mij niet over gehad. Ik heb uit eigen beweging al mijn piercings uit gedaan, maar er werd geen woord over gerept. Mijn neuspiercing kreeg ik niet uit en daar werd niet moeilijk over gedaan. Gelnagels zijn overigens minder scherp dan natuurlijke nagels dus als ze wat korter zijn zullen ze geen probleem zijn bij de verzorging van je kindje. Mits je ze netjes schoon houdt natuurlijk maar dat moet ook met natuurlijke nagels

8 maanden geleden

Onze lieve dochter Eva is geboren op 6 februari 2024 om 13:13 uur met een gewicht van 3400 gram! De bevalling was een lange adem (19 uur) en het was een behoorlijk gedoe. Van geboortehuis Amersfoort, naar medische indicatie wegens poepen in het vruchtwater, (alleen geen plek in A'foort bij de medische kant). Dus in de ochtendspits zaten we met gebroken vliezen in de auto onderweg naar Ede... Op het moment van geboorte was ik al 30 uur wakker en leefde ik puur op de adrenaline. Mn man zn wens om de baby zelf aan te pakken is gelukt wat we erg bijzonder vinden! Sinds vanmiddag zijn we thuis (langer in het zkh gebleven wegens bd-indicatie vanwege mijn medicijn gebruik), en bloedsuikerspiegel van de meid was te laag en moest door de kinderarts in de gaten worden gehouden. Jeetje wat komt er veel op je af als je eenmaal thuiskomt. Gelukkig een fijne kraamzorg die ons op een prettige manier begeleidt

8 maanden geleden

Reactie op Mar987

pfff ja wat een kleine grote zorgen kan je dan al hebben hebben en de combi ...
Owh bah jaa begrijpelijk! Probeer ook er wel van te genieten!

8 maanden geleden

Reactie op femkesth (Moderator)

Owh bah jaa begrijpelijk! Probeer ook er wel van te genieten!
ik bedoelde met de eerste alinea vooral jouw situatie😉 Hoop dat jullie vannacht een tweede goede nacht ingaan🙏 Ja hoor genieten lukt ook. alleen vandaag was toen de Kraamzorg zich zorgen maakte over haar temp en dat ging terug koppelen aan de verloskundige met advies, toen was mijn relativeringsvermogen even stuk. mede door slaapgebrek en hormonen. Inmiddels een tweede keer weer een mooie meting gehad. dus ze kan zich nu wel warm houden met nu extra kruik en extra laag kleding🙌 Vermoedelijk toch iets opgelopen van grote die ziek was en hoest en proest en dat kost haar lijfje nu wat extra energie.