1040 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Bobo99
Nou hier is het eindelijk begonnen. Zou vandaag eigenlijk de ctg hebben, om ...
Oh wat fijn!! En dan gelijk zoveel ontsluiting 😁 ik hoop dat je snel je kleintje in je armen hebt 🥰 jouw verhaal geeft me even een beetje hoop, bij mij is net de 2e keer strippen mislukt omdat de kleine te hoog ligt en er te weinig ontsluiting is dus het zkh gaat nu ook de afspraak voor ctg plannen (ben vandaag 41+2). Ben jij wel gestript?
8 maanden geleden
Vanmorgen is de verloskundige langs geweest en ik had 1 cm ontsluiting 🥳🥳 dus ze heeft kunnen strippen! Nog even getwijfeld omdat ik gister nog koorts had maar ik voel me vandaag al een stuk beter en heb alleen nog een beetje verhoging! Dus toch maar besloten om me te laten strippen want ik denk niet dat ik onder een inleiding uit kom dus alle beetjes helpen!! Maar tot nu toe alleen maar harde buiken en verder niks😌
8 maanden geleden
Reactie op Mar987
Hoe gaat het hier? laatste wachtende hopelijk ook een baby in de armen of d ...
Nog wachtende maar niet voor lang. Net terug uit t ziekenhuis. Zou eigenlijk een ballonnetje krijgen maar heb al 3 cm ontsluiting. Heeft het strippen gisteren en de krampen vanacht toch iets gedaan. Net nogmaals gestript en nu weer krampen. Kan het nog niet echt weeën noemen. Geen idee hoe die voelen overigens 😂. Als ze niet vanzelf komt dan morgenvroeg starten met weeenopwekkers. Dus hoe dan ook komt ze snel 😊
8 maanden geleden
Reactie op Mar987
Hoe gaat het hier? laatste wachtende hopelijk ook een baby in de armen of d ...
Hier ook nog aan het wachten.. Ze hebben al 2x geprobeerd te strippen maar de kleine ligt nog te hoog dus ze komen er nog niet goed bij. Morgen weer een poging en maandag ctg en intake in het ziekenhuis om een afspraak te maken voor de inleiding, dinsdag ben ik 42 weken dus dan moet het wel.. Ik had gehoopt deze keer geen inleiding te krijgen (vorige keer al ivm zwangerschapsvergiftiging) maar ik heb weinig hoop dat het nog zonder gaat lukken 😕
8 maanden geleden
Nou vanmorgen ctg gehad! Hartslag van de baby daalde te veel tijdens de harde buiken en ze zei dat ik al weeen had😅 dus ben meteen medisch geworden en opgenomen 🫣. Om 14u 2 cm ontsluiting en hebben ze nog een keer gestript en ballon geplaatst! Nu vannacht afwachten en anders morgen vroeg weeen opwekkers. Moest echt even schakelen ging zo snel allemaal… maar als het goed is morgen ons meisje of jongetje in de armen 🥰🥰🥰🥰. Ohhh daar komen de tranen weer🙈🙈
8 maanden geleden
Reactie op dk02
Vraagje, kan er vanaf 3cm ontsluiting geen ballonnetje meer geplaatst worde ...
Ja dat heeft dan niet meer zoveel nut omdat de ballon normaal bij 3-4 cm uitvalt. Ze kunnen de vliezen dan ook al breken maar zowel de gynaecoloog als ikzelf dachten dat het misschien wel zelf doorzet en dat heeft altijd de voorkeur 😉
8 maanden geleden
Gister is onze dochter Rowie geboren. Woensdag avond verloor ik na een dag lichte krampen opeens veel bloed waardoor ik naar het ziekenhuis moest. Ze konden geen oorzaak vinden maar ik mocht natuurlijk niet meer naar huis. Na medicatie nog een halve nacht goed kunnen slapen omdat er verder nog niet veel aan de hand was. Gisterochtend waren de krampen weg dus gestart met weeën opwekkers, toen die goed werkte was ze in 4 uur geboren.
8 maanden geleden
Donderdag 8.00uur stond de laatste inleiding poging gepland. In het kort: Weeën begonnen spontaan en zette door. Vliezen braken in de auto. Baby bleek goed te liggen, wel in vruchtwater gepoept. Na een natuurlijke bevalling van iets meer 4,5 uur heb ik onze zoon Bodhi zelf aangepakt. Hij woog 4435 gram. Placenta bleek vastgegroeid volgens gyn. Dus alles gereed voor OK. Nog net de kamer niet af en na flinke buikpijn kwam de placenta toch nog vanzelf. Inmiddels ziet Bodhi nogal geel dus we horen straks of we weer terug richting zhuis moeten.