1040 Reacties
8 maanden geleden
Hi, hoe maakt iedereen het?! 🙂
Hier (nog) geen roze ☁️ te bekennen. Geen idee waar die zweeft maar wij landen er maar niet op. En alle mensen zeggen; geniet ervan en dan denk ik waarvan? erg vind ik dat. 🙈 Nu pas starten wij de kraamvisite een beetje op maar ook dat doen we rustig aan want vreet een hoop engergie. Voor nu zeggen we ook, we laten het er bij 1 kindje want mijn hemel wat intens is dit leventje ineens zeg.. Het is dat mijn man en ik goed communiceren en samenwerken want slaap te kort, een krijsende baby de hele dag door de heftige buikkrampen, zonder haar gerust te kunnen stellen (gelukkig nu een spulletje voor)en herstellende van een spoed keizersnede.. stelt je aardig op de proef moet ik bekennen.. 😬 Ik voel gelukkig wel heel veel liefde voor haar en de kleine geniet momentjes worden ook met de dag meer, gelukkig en heel fijn om dat te ervaren. Zolang we maar niet op een gitzwarte wolk gaan zitten, komt het met tijd en veeeel liefde echt wel goed met ons.💝
8 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Hier (nog) geen roze ☁️ te bekennen. Geen ...
Hey lieve mama, pittig voor jullie zeg. Kan me voorstellen dat je denkt 'waar blijft die roze wolk dan waar zoveel mensen het over hebben'. Weet dat die er echt niet altijd en bij iedereen is en dat dat ook normaal is. Al gun ik hem jullie natuurlijk wel van harte. Zeker na jullie pittige start.Al is het daardoor volgens mij ook heel logisch en te verklaren waarom hij nog even niet te vinden is.
Oh ja die heftige buikkrampjes doen echt wat met je he. Bij mijn oudste dochter klonk het soms echt of dat ze door tweeën gescheurd werd. Het was geen huilen maar krijsen idd. Zo ontzettend sneu en machteloos. Ik dacht toen regelmatig echt dat ze stuk was en zorgen gemaakt.. Welk spul heb je nu gekregen voor de krampjes.
En heel logisch dat jullie nu denken dat er echt geen tweede of meerdere kindjes komen. Ook dat is logisch met jouw beval ervaring en nu de pittige kraamtijd. Bij mij heeft dat "er komt echt niet nog een kindje, 3 jaar geduurd"😅
Wat goed dat jullie de kraamvisite rustig en op jullie tempo doen. En hoe fijn he als je samen met je partner 1 team bent. Je hebt elkaar wel echt nodig en het scheelt zoveel als je het echt samen doet.
Nou je kan super trots zijn op hoe je/ jullie het allemaal doen hoor!! Komt goed, geef jezelf en elkaar idd alle ruimte en tijd en laat die andere emoties er ook maar even zijn❤️
8 maanden geleden
Hier echt een andere baby tijd ervaring dan bij onze oudste. Die heeft toen zoveel geleden met krampjes en die blijven tot nu toe redelijk beperkt bij onze tweede. Ze slaapt ook goed.
Het enigste is dat ze veel spuugt, waar ze overigens zelf geen last van lijkt te hebben gelukkig. En gister bij het consultatiebureau gebleken dat het haar groei ook niet in de weg zit. Alweer een halve kilo erbij in 3 weken💪🙌
Vandaag voor het eerst weer alleen thuis. Vriend moest weer te werk. Om onze oudste op tijd naar school te krijgen hadden we goede voorbereidingen getroffen en vroeg op gestaan om zo alle tijd te hebben. Ging super goed. Met kleine zus heb ik grote zus op tijd afgeleverd op school💪😄
Oh en een draagdoek is echt mijn life saver. Hoe fijn om je handen vrij te hebben voor andere dingen en je andere kind. Gelukkig vind Lara het ook fijn om zo gedragen te worden.
Nu gauw nog even slapen voordat het ochtend ritueel hier weer start.
Ben benieuwd hoe het met alle andere mama''s en papa's is en de baby's?
8 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Ach wat herkenbaar! De roze wolk hoeft er zeker eerst nog niet te zijn/te komen. Mooi dat jullie goed communiceren en dat je wel een band voelt met je dochter! Dat is in elk geval een hele belangrijke en waardevolle badis. Bij mijn eerste moest de band echt groeien, maar is ook helemaal goed gekomen. Kon me destijds na een pittige bevalling ook niet voorstellen waarom mensen nog een keer een kind zouden willen krijgen. Tweede bevalling was compleet anders en in die zin ook een herstellende ervaring geweest.
Hier gaat het goed met de kindjes, bij tijden wel aanpoten en een echt ander kind dan de eerste. Hij vraagt vaak om voeding en drinkt dan niet zo veel, af en toe voel ik me net een melkkoe en ben ik er helemaal klaar mee. De oudste is ook wat van de regel en aan het peuterpuberen, dus een pittige week! De newborn fase is ook niet helemaal aan mij besteed, dus ben blij als mijn zoontje wat groter is en die verschrikkelijke krampjes voorbij zijn.
Al met al kan ik alsnog niet klagen hoor, kindjes zijn ook lieverdjes en heb veel steun van mijn man! En als beiden relatief goed slapen scheelt dat ook een hoop! Ik merk wel dat het toch wel weer een nieuw ritme zoeken is met elkaar.
8 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Mijn man en ik vonden het ook veel pittiger dan verwacht. We hadden wat opstartproblemen met borstvoeding maar na een week volhouden met finger feeding, een flesje en de borst is live borstvoeding toch gelukt. Supertrots! Maar daarna was het ineens gedoe met slapen, onder andere door verborgen reflux. Dus nu moeten we haar na de voeding even rechtop houden en we bakeren haar in. Zo blijf je steeds een groot deel van de tijd aan het zorgen en kom je aan weinig anders toe. Gemiddeld hebben we nog 4 voedingen per nacht, dus het slaaptekort is zeer aanwezig. Tegelijkertijd geniet ik steeds meer en vaker. Het gaat met ups en downs en gelukkig hebben we goede communicatie en een fijn sociaal vangnet. Maar ik had van te voren een rooskleuriger beeld van het ouderschap. Inmiddels hebben we losgelaten dat alles mooi en leuk en makkelijk is, dat helpt 😊
8 maanden geleden
Reactie op Anne211209
Mijn man en ik vonden het ook veel pittiger dan verwacht. We hadden wat ops ...
Wat een prestatie dat de borstvoeding gelukt is!🎉 De eerste week hadden we echt een voorbeeldige baby na ons ziekenhuis avontuur maar deze week, week 2 is echt taai. Ze maakt er nu 2 nachten een potje van met slapen, slaapt maar 3 uurtjes in haar wiegje. Ook hier reflux aanwezig en buikkrampjes.😅 Gelukkig is mijn man nog een week thuis en is onze samenwerking en communicatie sterk. Maar ook hij is kapot moe want hij doet ontzettend veel voor ons. De geniet en fijne momenten zijn klein maar koesteren we wel. 🙏🏻
8 maanden geleden
Reactie op Anne211209
Mijn man en ik vonden het ook veel pittiger dan verwacht. We hadden wat ops ...
Alsof ik mijn eigen verhaal lees 😅. We zitten nu ook op het punt dat de borstvoeding goed gaat maar nu heeft ze zoveel last van verborgen reflux dat het me alle energie kost. De huil die ze op dat moment heeft breekt mijn hart. Je hoort echt dat ze pijn heeft. Ze komt sinds 3 dagen ook een stuk vaker om te drinken (waarschijnlijk ook om haar keel met melk 'af te koelen'). Ik hoop echt dat de ostheopaat woensdag iets voor haar kan betekenen. Ik heb voor nu het idee dat ik alleen maar aan het voeden ben door dat half uur erna rechtop. Met een beetje geluk heb ik dan een half uur rust en dan komt ze weer. Even volhouden denk ik dan maar 🙃. Borstvoeding is wel intenser dan ik dacht.
8 maanden geleden
Wauw respect hoor dat jullie ondanks alles de borstvoeding wel doorzetten. Weet niet of dat mij gelukt zou zijn.
4 voedingen per nacht incl hooghouden is intens😬 Fijn dat jullie goede communicatie hebben met jullie partners.
Bij onze oudste dochter was er ook veel meer slaapgebrek, maar zelf nu we ook met de tweede iets meer aan slaap toekomen, doen we nog steeds vaak overdag ff om de beurt een slaapje en we slapen om de beurt aan de kant van de co sleeper. Degene die niet naast de co sleeper slaapt kan dan echt ff de diepe slaap pakken. De ander dealt met eventueel krampjes of speentje.
Onze baby spuugt ook veel, maar heeft er geen last van (lijkt het). Ze spuugt na haar voeding wel maar kan daarna wel slapen. Dus is het dan wel of geen reflux? Onze eerste ging stuk van de krampjes maar spuugde niet. Dus dit is weer nieuw voor ons. l
8 maanden geleden
Reactie op Mar987
Wauw respect hoor dat jullie ondanks alles de borstvoeding wel doorzetten. ...
Wat voeding teruggeven is redelijk normaal maar kan ook reflux zijn. Vind dat zelf ook een lastige. Hier heeft de lactatiekundige ook meegekeken en zag de verborgen reflux. Hierbij spugen ze juist niet maar slikken ze het ook weer af. Moet zeggen dat ik soms heb getwijfeld om over te stappen naar kunstvoeding maar mijn wil is nog te groot. Heb ook hoop dat het na woensdag beter wordt 🤞.
8 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Wat voeding teruggeven is redelijk normaal maar kan ook reflux zijn. Vind d ...
Ik hoop ook dat het na de osteopaat beter mag worden. Destijds heeft het ons toen wel geholpen toen we er voor de krampjes heen gingen. Daarna sliep onze dochter uren. Helemaal ontspannen.
8 maanden geleden
Reactie op eefje2024
Gekke vraag maar hebben jullie ook dat eten sneller verkeerd valt na de bev ...
Juist andersom, ik kon in de zwangerschap slecht verteren en nu alles weer. Misschien een puntje van ontzwangeren?
8 maanden geleden
Reactie op eefje2024
Gekke vraag maar hebben jullie ook dat eten sneller verkeerd valt na de bev ...
Jup , enorm! Nu heb ik van mezelf altijd wel prikkelbare darmen maar sinds de bevalling is het elke avond na het eten feest met krampen en (soms) wel 4/5 x naar de wc 😓 moet wel zeggen dat het sinds 2 dagen nu iets beter gaat.. 🙏🏻
8 maanden geleden
Dames waarvan de kleine al lekker in het eerste sprongetje zitten? Hier is ze zo super alert op alles en daarna heerlijk huilen met krampjes erbij.
Gelukkig werkt rondlopen wiegen en hummen goed.. maar pfoe soms wel lastig hoor!