1040 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Pip28
Thanks! Ja we hebben zelfs een speciaal apparaat met witte ruis aangeschaft ...
Ohn jammer dat het niet werkt... Wij hebben gelukkig wel een dochtertje die redelijk goed slaapt, maar de momenten dat ze beslist te spoken 's nachts kan ik toch ook wel eens vloeken... (Niet op haar natuurlijk, want zij kan daar niets aandoen)... Maar ik versta je frustraties wel helemaal!
7 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Dames hier ervaring met nutrilon of hero voeding? Ik zit nu op nutrilon, ma ...
Bij mijn dochter hero gebruikt toen wel overgestapt op hero comfort ivm verborgen reflux. Nu weer hero Bij onze dochter. Tevreden over en een stuk goedkoper als nutrilon!
7 maanden geleden
Reactie op MaritDPL
Probeer je al witte ruis? Ons dochtertje was gisterenavond super onrustig e ...
Wij hebben dit ook gehad en dat heeft zo’n 3 weken geduurd daarna was het in een keer over nu slaapt ze bij 8 weken door
7 maanden geleden
Reactie op Pip28
Mijn zoon van 4 weken slaapt in de nacht niet meer na de voeding, waardoor ...
Hier is het niet zo erg, maar ik merk wel dat als ik het licht niet uit doe dat ze daar dan in blijft kijken. Dus 's nachts zo min mogelijk prikkels. Heeft hij overdag genoeg wakkertijd? Het is het proberen waard om te kijken of je hem overdag wat actiever kunt entertainen. Als hij dan ook slecht slaapt is hij inmiddels oververmoeid en dan hielp bij m'n oudste alleen 'slapen doet slapen' dus zoveel mogelijk overdag en 's nachts bezig zijn met baby in slaap krijgen en houden (dus soms urenlang in een voor mij onprettige houding stil blijven zitten zodat hij sliep 😅)
7 maanden geleden
Reactie op Pip28
Mijn zoon van 4 weken slaapt in de nacht niet meer na de voeding, waardoor ...
Geen tips, behalve dat ik het herken van onze eerste dochter. Het is bij ons over gegaan met de tijd en nu een goede doorslaper (met wat fases uitgezonderd😅).. Maar die nachtbrakertjes zijn wel funest voor je nachtrust🥱. Wij hebben nu een totaal ander kindje die veel slaapt en direct na haar voedingen. Maar waar dat nou aan ligt... Het ene kindje slaapt makkelijker als de ander.
Wij hadden bij de eerste in baker slaapzakje en white noise. Of dat nou echt geholpen heeft dus ik ook niet te beweren. Ze sliep na de moeilijke fase ook prima zonder namelijk.
7 maanden geleden
https://www.oudersvannu.nl/voor-ouders/psycholoog-millennialouders-leggen-de-lat-hoog-en-cijferen-zichzelf-weg~4d87d99
Even voor alle ouders die voor zichzelf de lat (wel eens) te hoog leggen. Voor mijzelf is ie wel kloppend en moet continu herinnert worden door mijn naaste omgeving dat ik nog maar een paar weken geleden bevallen ben en die lat wel een stukje lager mag😶
7 maanden geleden
Pleun heeft geslapen van 00:15 tot 06:30🥳🥳🥳 ik ben er zelf 8 keer uitgeweest om te kijken of ze nog wel ademde, maar m'n meisje sliep gewoon als een blok! Zo trots😍
7 maanden geleden
Iedereen nog bedankt voor de reacties over de voeding, wij blijven lekker op Nutrilon,er is voor mij geen doorslaggevende reden gegeven om over te stappen mede omdat de opvang Hero heeft, was voornamelijk benieuwd naar jullie meningen! Thnx dames
7 maanden geleden
Reactie op eefje2024
Heerlijk ♥️ hier wordt nu van 22:30-4:30 geslapen gemiddeld (7 weken) ontze ...
Oh heerlijk ook bij jou zeg! Ik ben benieuwd of t eenmalig is of dat ze nu het ritme heeft gevonden!
7 maanden geleden
Reactie op eefje2024
Reken op een ‘terugvalletje’ hier en daar en dan valt het altijd mee 🤞🏼
Ja doe ik ook, succes van vandaag geeft geen garantie voor morgen ofzoiets?🤣
7 maanden geleden
Ik merk dat ik het heel lastig vind om te bepalen of ze honger heeft, zuigbehoefte of krampjes/reflux. Ze gooit alle signalen door elkaar. Heb het idee dat ik haar soms overvoed maar een speentje pakt ze dan ook weer niet. De Eh en Neh etc. lijkt me teveel op elkaar. Hoe doen jullie dit? Maakt me soms wanhopig dat ik niet kan achterhalen wat ze nu precies nodig heeft 🥺
7 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Ik merk dat ik het heel lastig vind om te bepalen of ze honger heeft, zuigb ...
Ik herken het ook niet hoor
Alleen bij krampjes zet hij duidelijk veel spanning op zijn beentjes en buikje. Hij heeft veel zuigbehoefte maar drinkt aan de borst dan ook weer niet echt door. Dan doet hij vaak een beetje drinken, soms voeden we met fles nog wat gekolfd bij, maar dat hoeft die dan ook weer niet..Ook is die in het algemeen niet heel tevreden, wat het nog lastiger maakt...
Ik ga er maar van uit dat we elkaar met de tijd wat beter leren kennen en het duidelijker wordt. Soms toch echt lastig met die kleintjes, ze kunnen het ook nog niet goed aangeven allemaal.
7 maanden geleden
Reactie op Aaltje 24
Ik herken het ook niet hoor
Alleen bij krampjes zet hij duidelijk veel span ...
Blij dat ik niet de enige ben. Wat vervelend dat je zoontje over het algemeen niet zo tevreden is. Hier is ze wel tevreden als ze dus geen krampjes of reflux heeft. Dus de momenten dat ze even wakker is en tevreden bekijken we sinds deze week een contrastboekje en voer ik 'gesprekken' met haar. Hier haal ik dan weer positieve energie uit. Maar je wil het liefst dat je kleintje krijgt waar hij/zij op dat moment behoefte aan heeft 🙃
7 maanden geleden
Dat is ook max lastig. Als je alles hebt gecheckt: voeding, volle luiers en eventueel een speentje dan houdt het volgens mij wel op. Dan is het troosten, mee lopen/ eventueel mee rijden. Geloof me dat menig ouder 's avonds/ in de nacht extra rondjes rijdt met de kinderwagen dan wel niet in de auto.
Het is een fase, het is een fase wordt nu je oneliner voor het leven. En het wordt echt ook beter. De ene is sneller door die krampjes fase dan de ander😘
Hier een zieke baby😔. Snot verkouden, hangerig en verhoging. Hopelijk blijft het hierbij en wordt het gauw beter. Veel knuffelen en maar proberen niet al teveel zorgen te maken. Dacht dat ik met een tweede wel iets relaxter zou zijn, maar ben nog steeds diezelfde overbezorgde moeder en extra alert op alles..
Wel fijn contact en overleg met de doktersassistente gehad. Ze heeft de drempel om terug te bellen bij twijfels en zorgen bij me weg gehaald🙏
7 maanden geleden
Sorry maar vind het even fijn om te lezen.. soms denk je echt dat je de enige bent. Hier het zelfde als gwen. Heeft wakker momenten waar ze gewoon prima tevreden is en we met haar kunnen “spelen” ( in de draagzak wandelen, boekje lezen, contrasten boekje kijken, speelmat tummy time, rondwandelen in de kamer.
Maar soms ook echt helemaal niet; reflux, krampjes. Algehele onrust. Verslikt zich ook wel eens in haar slaap.
Afgelopen nacht was ze om de 2 uur echt een uur lang zo onrustig.. begint in haar slaap en daarna word ze er wakker van. Toen ze eenmaal bij mij lag was er rust en heeft ze 4.5 uur doorgeslapen😅
Je wilt zo graag dat je baby tevreden is en moeten bewust blijven dat het normaal is dat ze last hebben van dingen waar ze nog helemaal niet mee om kunnen gaan.
7 maanden geleden
Reactie op Doorenroosje4
Sorry maar vind het even fijn om te lezen.. soms denk je echt dat je de eni ...
Ja fijn dan hè, alles speelt toch achter de deur af bij mensen dus je weet het ook vaak niet. Maar heel normaal dit hoor😘 Fijn dat zo een forum je dan ook gerust kan stellen🙏
Wat doe jij trouwens veel met je baby😅💪 misschien omdat het mijn tweede is. Maar die van mij hangt overal een beetje bij🤣
7 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Ik merk dat ik het heel lastig vind om te bepalen of ze honger heeft, zuigb ...
Ooh zo herkenbaar!! Probeer zoveel naar m’n kindje te kijken en dan signalen te herkennen maar ze lijken idd zo erg op elkaar.. en de ene keer helpt het als ik dit doe en de andere keer helpt dat dan weer niet .. kan je zo onzeker maken 🫣 fijn om die herkenning te lezen.. overvoeden kan niet zo snel denk ik, meestal geven ze wel aan of ze vol zitten of niet.. ik geef idd som dan ook nog maar een (klein) flesje terwijl die misschien net een uur geleden 1 heeft gehad als ik het echt niet weet, vaak helpt dit dus denk ik ooh ja toch honger.. en verder heel veel knuffelen, ben er sinds gister achter gekomen dat ons zoontje rustig wordt/in slaap valt van white noise geluid, dus zet dan een filmpje op van YouTube met dat geluid.. met de tijd leren we onze kindjes wel beter kennen en wordt het vast wat makkelijker naarmate ze ouder worden ❤️