1040 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Ik merk dat ik het heel lastig vind om te bepalen of ze honger heeft, zuigb ...
Hier hetzelfde. Baby nr. 2 maar altijd gissen wat er is. Probeer ook op de huiltjes te letten maar hoor alles door elkaar. Ik doe maar wat en het voelt vaak als aankloten. Gewoon een moeilijke tijd, zeker als je niet zo'n tevreden baby hebt. Het wordt alleen maar makkelijker gelukkig
7 maanden geleden
Reactie op Mar987
Ja fijn dan hè, alles speelt toch achter de deur af bij mensen dus je weet ...
Hahaha ohhh nou het is niet dat we de hele dag bezig zijn hoor haha! Maar de ene dag stukje met de draagzak.. ander moment even boekje kijken haha! Maar het is idd me eerste dus ben vooral met haar thuis.. moet mezelf ook maar vermaken toch😂
7 maanden geleden
Reactie op Meliss123
Hier hetzelfde. Baby nr. 2 maar altijd gissen wat er is. Probeer ook op de ...
Volgens mij is dit (voor de meeste dan) ouderschap: je doet maar wat en ondertussen hoop dat dat ook goed uitpakt. Zolang het met goede intenties gaat kan het eigenlijk ook niet niet goed zijn.
De eerste 9 maanden met onze eerste dochter was echt moeilijk met krampen, slapeloze nachten, koemelkallergie testen, klysma's, zakjes voor ontlasting geven, allerlei flesjes uitproberen, osteopaat.... noem het maar op. Pas toen wij het ook wat meer gingen delen met andere ouders hoorde we ook al die andere (wanhopige ouder) verhalen. Was toen ook zo een opluchting dat we niet alleen waren en dat ons kind nog steeds gewoon normaal is. En ook dat zogenaamde moeder/ ouder instinct: die zal wel stuk zijn ofzo bij mij, maar ik wist het echt vaak niet hoor en soms na 4,5 jaar inmiddels weet ik het ook niet. Ik geloof dat mijn dochter zelf het soms ook niet weet. Die moet soms ook gewoon een potje huilen omdat "iets" dwars zit, maar vaak komen we er beide niet achter wat het is. Troosten en er zijn is wat ik dan kan doen.
7 maanden geleden
Ik raak er niet over uit gepraat en gedacht merk ik. Maar ik heb zovaak dat ik vroeger als kind dat dat mijn ouders alles wisten en heel bedachtzaam deden en nu ben ik zelf ouder en nu kom je er in zoveel dingen achter dat ik/we gewoon maar wat doen. Helaas ben niet ineens iemand geworden met alle antwoorden op alles😂
@Doorenroosje4: doe je goed hoor en idd je moet zelf ook wat haha. Ik zit soms echt te denken: wat moet ik nou eigenlijk met je?🤣
7 maanden geleden
Reactie op Mar987
Ik raak er niet over uit gepraat en gedacht merk ik. Maar ik heb zovaak dat ...
Hahahaha 😂 ja dat denk ik ook wel eens met haar. Maar merk na haar eerste sprongetje dat ze zo actief is met de omgeving waar te nemen dat ik er maar op in speel 😂 ze kan uren naar de schaduw van de plantjes kijken. En ze is ook wel echt rustiger als we rond gaan wandelen in huis of even buiten met de draagzak.. dat is ook zooo interessant allemaal😂
Tummy time doe ik omdat het echt word aanbevolen maar vind het soms wel lastig denk ik ligt daar zo’n hopeloze Newborn op der buik haha maar vaak vind ze het wel leuk😂
En die contrast boekjes is echt hét ding.. dat is met grote ogen bewonderen😂 zo schattig.. en moet goed zijn voor de ontwikkeling.
7 maanden geleden
Nou daar ligt ze dan in der eigen bedje. Fles van zeven uur snel in slaap gevallen, rond achten wakker want zichzelf wakker geslagen in de slaapzak. Nu toch maar de meyco aangetrokken en onder een lakentje. Ligt alweer een uurtje te dutten. En ik helemaal alleen op onze slaapkamer haha!
Fijne nacht allen!
7 maanden geleden
Reactie op Doorenroosje4
Hahahaha 😂 ja dat denk ik ook wel eens met haar. Maar merk na haar eerste ...
😄 jaaa eigenlijk ook allemaal wel herkenbaar. Die contrast boekjes zijn het idd helemaal. Bij onze oudste dochter al. Die zette ik dan ook tijdens tummy time voor haar neer. En nu begint het ook te komen met de kleine meid.
De draagdoek is sowieso een lifesaver hier met soms handen te kort met 2 kids en het eindeloze huishouden. Ideaal.
Op oei ik groei zag ik trouwens dat daar ook "spelletjes"/ activiteiten op staan per leeftijd.
Ging net dus mijn zwarte shirt met witte stippen aan haar laten zien, nou dat was echt heel fascinerend voor haar. Helemaal grote ogen haha.
7 maanden geleden
Meer meiden waarvan kleine sprongetje heeft? Novi zit er volgensmij midden in! Hebben/ hadden jullie ook dat ze meer last heeft van krampjes/ enorme spuitluiers waarvan vaker wisselen met kleding hier nu laatste dagen standaard is😬🙈
7 maanden geleden
Reactie op femkesth (Moderator)
Meer meiden waarvan kleine sprongetje heeft? Novi zit er volgensmij midden ...
Hierzo 🙋🏻♀️
Ons kleine meid werd deze nacht elk anderhalf à twee uur wakker voor een voeding. Ik heb ze uiteindelijk bij mij genomen omdat ik weet dat ze dan langer slaapt...
Ze weigert in haar park te slapen (dat ging voorheen super), pijnlijke krampen en windjes, veel meer eten (voorheen 1 borst voor 8min was meestal genoeg, nu allebei de borsten voor elk ongeveer 8 à 10 minuten )en ik mag haar niet loslaten want ze is dan onrustig...
Ik heb al medelijden met mijn echtgenoot straks want ik moet naar de kiné voor mijn enkel en ben dus een halfuur binnen en hij wacht met de kindjes in de wagen...
7 maanden geleden
Reactie op MaritDPL
Hierzo 🙋🏻♀️
Ons kleine meid werd deze nacht elk anderhalf à twee uur wa ...
Oh gelukkig niet de enigste hier! Hopelijk hebben jullie dan ook de ergste dag/dagen gehad🙏🏻
7 maanden geleden
Meer meiden waarvan kleine sprongetje heeft? Novi zit er volgensmij midden ...
Ik denk hier ook afgelopen dagen.. meneer was wat huiliger, hangeriger, ‘s nachts niet in z’n eigen bedje willen maar alleen op 1 van ons.. heel erg om zich heen kijkend als ie wakker is en heeft het sabbelen op z’n eigen handjes ontdekt.. vandaag heel veel slapen en iets minder drinken, alsof ie aan bijkomen is?🤔 hoe oud zijn jullie baby’s? Mijn zoontje is vrijdag 4 week, volgens de oei ik groei app begint de sprong pas vrijdag maar ik heb dus het idee dat afgelopen dagen al was..
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Ik denk hier ook afgelopen dagen.. meneer was wat huiliger, hangeriger, ‘s ...
Novi is morgen 6 weken, en volgens de app zou ze er nu ook midden in moeten zitten. (Toen ze 4 weken was heeft ze wel flinke regeldag gehad) toen dacht ik haast al aan een sprongetje, maar bleek een regeldag. Hier is ze ook heel erg aan het rondkijken.
Gisteren met haar naar een tuincentrum geweest bij de zijde afdeling wat altijd kleurrijk gedecoreerd is langs gereden met de wagen, ze keek haar ogen uit van alles wat hun boven de wagen en kleuren ensv! Aanrader! (Geen idee wat ze er echt van mee krijgen)
7 maanden geleden
Novi is morgen 6 weken, en volgens de app zou ze er nu ook midden in moeten ...
Aah oké! Ja ik vind het ook zo lastig in te schatten wat nou wat is, sprong, regeldagje of gewoon een mindere dag 😂 t blijft gokken soms..
Ooh dat klinkt als een goeie tip idd! Ze kunnen iig veel zien qua contrasten enzo volgens mij las ik
7 maanden geleden
Ruim 2 dagen een schreeuwend meisje gehad omdat ik dacht dat ze veel krampjes had. Gisteren uit wanhoop gechat met een jeugdverpleegkundige. Samen besloten weer eens te kolven. Blijkt m'n productie gewoon te zijn teruggelopen en heeft ze gewoon honger gehad 🥺. Nu kolf ik beiden borsten leeg en bied ik dit aan in een flesje. Super tevreden baby gehad de hele avond en heeft net 4,5 uur geslapen in haar eigen wiegje 🤯. Voel me ergens schuldig maar we doen wat we kunnen. Wel fijn dat die chatfunctie er is, soms zie je t zelf niet meer 😅
7 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Ruim 2 dagen een schreeuwend meisje gehad omdat ik dacht dat ze veel krampj ...
Heb precies hetzelfde gehad met mijn oudste dochter. Voelde me toen ook zo schuldig en daarna onzeker. Merk dat dat dat nu ook nog mee speelt bij deze baby. Daarom kolf ik nu ook soms af om de bevestiging te krijgen dat er daadwerkelijk genoeg melk uit komt.
Fijn dat je achter de oorzaak bent gekomen en nu weer een tevreden kindje hebt. En heel goed dat je hulp inschakelde bij de jeugdverpleegkundige💪
7 maanden geleden
Reactie op Mar987
Heb precies hetzelfde gehad met mijn oudste dochter. Voelde me toen ook zo ...
Ja gek is dat. Ze krijgt mijn borsten ook niet echt goed leeggedronken. Ze drinkt namelijk alleen de vloeibare melk maar niet de vette melk. Toch maar weer eens de lactatiekundige inschakelen. Ik begrijp wel waarom veel moeders stoppen met borstvoeding want het is me een aanslag op je mentale en lichamelijke gezondheid soms 😅. Als ze dan weer aan mijn borst drinkt loopt m'n hart weer over en zou ik nooit willen stoppen 🙈. Hormonen zijn ingewikkeld 😜