1040 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Ja gek is dat. Ze krijgt mijn borsten ook niet echt goed leeggedronken. Ze ...
Haha ja ik doe ook borstvoeding met gemengde gevoelens hoor: kost me veel energie en maakt me soms onzeker en aan de andere kant ook vertederend en apetrots. Het is allemaal wat😆 Lactatiekundige inschakelen kan ik vanuit mijn eigen ervaring wel aanraden. Ze heeft mij geholpen met weer de productie boosten en mijn zelfvertrouwen boosten💪🙏😅 Succes ermee!

7 maanden geleden

Ik denk dus dat onze meid ook door zou kunnen slapen al. Ze krijgt om 21u borstvoeding en nu kwam pas om half 4. Ik ben er nog niet echt mee bezig, maar knal onbewust 's nachts mijn wekker uit als ik die halverwege de nacht zet om bijvoorbeeld half 2😆. Ik ben echt te moe om 's avonds nog om 23u of 0.00u te voeden, om 20.15u lig ik te knikkebollen op de bank. Als ik een wekker zet rond middernacht dan zet ik die uit zonder het door te hebben. We hebben ons 's morgens ook al een paar keer verslapen🤣🙈🙈 Ik word oud denk, niet wakker te krijgen. Behalve dus als de baby zelf komt. Dus reageer gelukkig wel op die wekker😉😅 Dus nu rond 21u en dan komt ze om half 4 pas weer. Soort van doorslaapt nacht alleen dan een vroege versie haha

7 maanden geleden

Overdag trouwens wel taaie tijden: rond de 6 weken een regeldag, de piek van krampjes die hier absoluut merkbaar is en ze is nog steeds snotverkouden... Ik had haar net in haar eigen bedje gelegd (na badderen, want ze was ook een zure bom geworden door al het spugen) en toen werd ze na een half uur alweer wakker. Ik teleurgesteld in eerste instantie en toen dacht ik: ook best lullig om dat van mijn baby te verwachten terwijl zij op dit moment geplaagd wordt door pijnlijke krampen en met een dicht neusje erbij lastiger slaapt. Dus nu lekker samen liggen en troosten als ze weer eens wakker gekrampt wordt. Dat zelf slapen kunnen slapen in haar bed komt later wel weer🙃 wat een timing om daar nu mee te starten van mezelf🙈

7 maanden geleden

Reactie op Mar987

Overdag trouwens wel taaie tijden: rond de 6 weken een regeldag, de piek va ...
Pfoe hier overdag gisteren ook taai. De hele dag zowat gehuild en maar niet in slaap komen. Snachts als een klok elke drie uur, maar gelukkig wel wat geslapen. Ben blij als we over de darmen piek zijn en het allemaal wat makkelijker wordt voor hem! Heb het ook wel te doen met de kleintjes (en mezelf haha)

7 maanden geleden

Nu 1 maand verder na de geboorte van ons moppie. Mijn hemel wat een maand was het, maar we staan nog fier overeind.🙏🏻🥹 We hebben nogal wat meegemaakt samen maar lijken nu aardig gewend aan elkaar en op de goede weg te zitten. 🥰❤️ De huisarts, kinderarts, lactatiekundige, chirurgische tandarts, consultatiebureau en tot slot de osteopaat.. alles kunnen we afvinken inmiddels.. ✅😅 Volgende week alleen nog een ingreep om de korte tongriem te behandelen en dan hoop ik echt heel even geen medische afspraken te hebben met haar. Hoe gaan jullie?! 🙂🙂

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Nu 1 maand verder na de geboorte van ons moppie. Mijn hemel wat een maand w ...
Wat fijn dat jullie nu langzaam meer rust krijgen qua afspraken. Hier is ze ook een maand en wat wordt ze al groot 🥺. Gisteren naar t consultatiebureau geweest en ze is gewoon al 55,6 cm en 4,5 kilo 😅. Ondanks alle problemen die ik zelf heb gehad qua gezondheid houd ik stiekem toch van de newborn tijd 😊. De tijd gaat daarnaast gewoon nog sneller. Gisteren is mijn man ook weer gaan werken.

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Nu 1 maand verder na de geboorte van ons moppie. Mijn hemel wat een maand w ...
💪💪💪 still standing.. Wat een lijst joh.. en een chirurgische tandarts? Staat dat los van de rest die te maken hebben met je kindje en de geboorte. Kan hem niet plaatsen tussen de rest😅 (als ik vragen mag😉).

7 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Wat fijn dat jullie nu langzaam meer rust krijgen qua afspraken. Hier is ...
Oh wat is tijdsbeleving nu veranderd hè😱. Dagen of nachten kunnen soms langzaam gaan, of je komt tijd te kort, maar de tijd vliegt ook weer voorbij.. En ondertussen is dat hele newborn er alweer een beetje vanaf aan het gaan🥹 Ik heb ook veel meer kunnen genieten van deze tijd nu we een andere ervaring hebben dan toen met de eerste dochter.

7 maanden geleden

Gister hadden we echt een nare buikkrampjes dag. Dat was zo sneu en naar om te zien. Zo machteloos ben je dan. Vandaag was ze er helemaal kapot van dus heel veel bij geslapen en gelukkig wat goede boeren, scheten en knal poepluiers dus vandaag krampvrij weer. Je gaat met een baby echt scheten, poep en boeren waarderen🤣🤣 En ik ben met een vriendin een middagje wezen floaten. Nou dat is echt een aanrader hoor. 1 uur floaten staat voor 5uur slaap zeggen ze. Nou ik weet niet of dat klopt maar ik kwam helemaal ontspannen en met nieuwe energie terug. Sowieso ff lekker zo een ontspannen moment voor jezelf. Maar kan floaten wel aanraden als een ontspannen me time activiteit🛀. Nou ik ga na deze nachtvoeding weer gauw verder slapen😴

7 maanden geleden

Reactie op Mar987

Gister hadden we echt een nare buikkrampjes dag. Dat was zo sneu en naar om ...
Gek he dat je die dingen ineens zo top gaat vinden! Ik doe ook altijd een vreugdedansje als ze weer gepoept heeft. Hier was t eergisteren raak met een regeldag denk ik alleen maar huilen, mopperen en niet slapen, mijn dag begon om 03:30 en ik had om 19 uur een etentje, was blij dat ik kon gaan en mijn man het overnam. Om 21 sliep ze en heeft die nacht ook doorgeslapen tot 06:30 omdat ze zo moe was. Misschien is dat floating wel een uitkomst om dan even bij te slapen😉 Nu hier wel de "standaard" nachtvoeding gehad, en gaan allebei nog even verder slapen

7 maanden geleden

Hier al twee nachten zo veel krampjes, echt dramatisch

7 maanden geleden

Reactie op Mar987

💪💪💪 still standing.. Wat een lijst joh.. en een chirurgische tandarts? ...
Zo voelt het ook!💪🏻 Ben echt blij dat ik het gevoel te pakken heb nu. Mijn man is nu ook weer aan het werk sinds vorige week. De eerste dag alleen vond ik spannend maar ik rommel mij aardig door de dagen heen. 😇 Ik ben alle medische afspraken wel echt beu aan het worden maar goed, alles om ons meisje te helpen. De chirurgische tandarts heeft haar korte tongriempje gelaserd gisteren. De nazorg ervan vind ik echt vervelend maar ook dat overleven we wel weer.🥹Ze pakt nu wel gelijk beter de fles aan met een smalle speen. Dat kon ze niet door haar te korte tongriempje. De krampjes zijn hier minder aan het worden. Wel flink last van reflux ook dus overgestapt naar andere voeding op aanraden, het lijkt wat verminderen. Het consultatiebureau heeft haar navel al 2x behandeld voor wild vlees omdat de navelstreng er niet mooi is afgevallen.. vrijdag daar weer voor terug.😅

7 maanden geleden

Reactie op sanniew

Hier al twee nachten zo veel krampjes, echt dramatisch
Aw... wat sneu en vermoeiend. Hoop op een betere nacht voor jullie🫂

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Zo voelt het ook!💪🏻 Ben echt blij dat ik het gevoel te pakken heb nu. Mij ...
Aha vandaar de chirurgische tandarts. Fijn dat jullie gelijk resultaat merken en sterkte met de nazorg. Jeetje dat ook nog met de navelstreng. Gelukkig allemaal geen ernstige dingen maar toch ook wel mee bezig letterlijk maar ook mentaal. Nou hopelijk daarna echt ff rust. Wij hebben vanavond voor het eerst weer ff samen beneden gezeten terwijl beide meiden om half 8 boven lagen te slapen. Dacht ik probeer het gewoon en het pakte goed uit. Ze bleef slapen in haar co sleeper tot ik haar nu net wakker heb gemaakt voor haar voeding🙏🙌 Toch best een mijlpaaltje weer🥳

7 maanden geleden

Vandaag is ons meisje gedoopt en dat in de doopjurk waar ik ook in gedoopt ben. Deze jurk is dan weer gemaakt van mijn moeder haar trouwjurk. 47 jaar oude jurk dus. Mooi moment en dat samen gevierd met het feest dat mijn man en ik vandaag 12.5 jaar getrouwd zijn! Dubbel feest waar zij het super goed bij heeft gedaan 😍 nu voldaan en kapot ons bed in❤️

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Vandaag is ons meisje gedoopt en dat in de doopjurk waar ik ook in gedoopt ...
Gefeliciteerd! Wat mooi en erg bijzonder. 💕 Ik ben ook gedoopt. Helaas zal onze dochter niet gedoopt worden maar is naast haar roepnaam ook vernoemd naar haar beide oma's.. Ze ligt in het familie wiegje wat mijn opa 💫 gemaakt heeft ruim 60 jaar terug. Mijn moeder en ik hebben er ook ingelegen als baby. Erg dankbaar en bijzonder dat ons moppie er ook in slaapt nu. 🥰

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Vandaag is ons meisje gedoopt en dat in de doopjurk waar ik ook in gedoopt ...
Gefeliciteerd 😊. Wat mooi dat je dochter jouw doopjurk aan kon. Ben zelf ook gedoopt maar laten ons meisje niet dopen. Mocht ze dit later zelf willen dan mag dar uiteraard alsnog.

7 maanden geleden

Ik ben dus begonnen met onze kleine meid af en toe boven te leggen voor een slaapje overdag aangezien ik merk dat ze in de woonkamer alleen maar alles wilt ontdekken en kijken.. en ik haar dus niet meer in slaap krijg bij mij in me armen🥺 dan is ze of wakker en heel blij of gefrustreerd omdat ze moe is.. resultaat.. eergisteren van half elf tot twee geslapen en vandaag weer half elf in bed en ligt nog steeds 😅 (gisteren hele dag op pad geweest en dus ook hele dag overal hazen slaapjes gedaan) Me flessen ritme ligt er wel echt helemaal af nu 😂 we gaan dus weer een beetje zoeken wat fijn is kwa tijden maar ja.. waar is mijn Newborn? Heerlijk hoor me handen vrij maar mis haar wel..

7 maanden geleden

Vandaag heeft ons meisje der eerste prikjes ensv gehad, heeft er goed last van! Zielig om te zien! Lekker extra knuffelen 🙏🏻🧸

7 maanden geleden

Reactie op femkesth (Moderator)

Vandaag heeft ons meisje der eerste prikjes ensv gehad, heeft er goed last ...
Hier ook 🥺 zo zielig dat ze er last van hebben 😔 maar een goede reden voor extra knuffels