1040 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Doorenroosje4

Ik ben dus begonnen met onze kleine meid af en toe boven te leggen voor een ...
Hier ben ik ook begonnen maar gaat helaas nog niet zo goed. Na 10 minuten wordt ze weer wakker. Ben al een paar keer teruggelopen maar helpt niet. Dus nu zit ze weer eens in de draagzak voor de verandering 😂😅. Ik vind het soms lastig om dan echt dingen te doen. Ik wil dan niet echt bukken met haar.

7 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Hier ben ik ook begonnen maar gaat helaas nog niet zo goed. Na 10 minuten w ...
Haha ja het is echt goed timen.. en ergens een bepaald “ riedeltje” vinden wat werkt haha. Moet bij haar soms ook nog terug lopen maar dan werkt vaak de speen wel goed. Soms is ze met 15 min in slaap en soms 30 min. Ja is het ook!! Je hebt je handen wel vrij maar erg praktisch is het niet.. vind het alleen vooral fijn met wandelen.

7 maanden geleden

Reactie op Doorenroosje4

Haha ja het is echt goed timen.. en ergens een bepaald “ riedeltje” vinden ...
Heel fijn dat het bij jou nu wel lukt 😊. Het valt hier ook niet mee omdat we over 3 weken gaan verhuizen 🙈. Verre van ideaal maar het kwam nu eenmaal zo uit. Afgelopen week de sleutels pas gekregen dus voor de bevalling ging niet meer lukken 😅. Gelukkig is alleen verven en schoonmaken nodig. Kleine tegenvaller dat ons meisje zich lastig laat wegleggen overdag. Aan de andere kant geniet ik ook stiekem van de knuffelmomentjes omdat ik baal dat ik niet lekker van m'n verlof kan genieten door de verhuizing 🙈. Mag van mezelf niet teveel klagen want een huis kunnen kopen in deze tijd is al uniek en als ze wat groter is kan ze dan lekker in de tuin spelen want die hebben we nu niet. Iemand nog verhuistips? 😅

7 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Heel fijn dat het bij jou nu wel lukt 😊. Het valt hier ook niet mee omdat ...
Nee en al het “ritme” en “het plekje voor de kleine “ veranderd straks weer volledig. Helemaal in zo’n tijd van verhuizen. Ik denk dat je dan het echt een beetje moet los laten kwa “structuur” tot je gesetteld bent.. anders ga je jezelf mis meer stress opleggen dan nodig? Ja super joh een nieuwe woning! Komt vast allemaal goed. Nu idd nog lekker knuffelen dan maar haha!

7 maanden geleden

Reactie op femkesth (Moderator)

Vandaag heeft ons meisje der eerste prikjes ensv gehad, heeft er goed last ...
Vooral heeeeel veel knuffelen! Pleun krijgt ze 2 mei, ik kan het niet aan hoor🤣

7 maanden geleden

Reactie op MaritDPL

Hier ook 🥺 zo zielig dat ze er last van hebben 😔 maar een goede reden voo ...
Ons meisje heeft toch lichte koorts gemaakt dus dan maar koortswerend middel gegeven (met toestemming van de arts) en hopen op een goede nacht 😔

7 maanden geleden

Hier alleen het rota vaccin. Eind april eerste prikjes. Van het rota vaccin iets meer kramp maar verder goed doorheen gekomen🙏 Nu in een sprongetje, dus wat onrustig dan normaal. Maar we mogen in vergelijking met onze eerste keer baby tijd nog steeds echt niet klagen🙊. Gister ook even in de co sleeper boven gelegen, maar wauwww Doornroosje zulke lange slaapjes worden hier nog niet gered😅💪. Ben wel het ledikant nu aan klaar maken om alvast ook overdag daar te wennen. Heb in mijn hoofd het streven om haar met 3 maanden op haar eigen kamer te hebben. Komende maand oefenen en kijken of zij het daar ook mee eens gaat zijn. Ik moet zeggen ik geniet stiekem ook nog wel van slaap momentjes dat zij bij mij ligt en we samen een powernap op de bank doen hoor🥰 die geluidjes en lekker warm zo samen knuffelen

7 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Heel fijn dat het bij jou nu wel lukt 😊. Het valt hier ook niet mee omdat ...
Nou kan me voorstellen dat dat wat dubbel voelt in je verlof ook bezig met verhuizen. Maar fijn als jullie straks een mooi nieuw plekje met elkaar hebben. Maar veel in je hoofd voor je zien hoe jullie straks genieten in jullie tuin met elkaar. Dat seizoen komt er nu echt aan🙌😍. Succes, geen tips behalve denk heel veel loslaten. Onze eerste dochter kwam door heftige buikkrampen en obstipatie pas met 9 maanden in een ritme en dat is helemaal goed gekomen dus idd die structuur loslaten als dat nu even niet gaat met verhuizen. En hulp vragen. Succes!🍀

7 maanden geleden

Reactie op MaritDPL

Ons meisje heeft toch lichte koorts gemaakt dus dan maar koortswerend midde ...
Het was haar beste nachtje tot nu toe 🙈 net geen 8u tussen haar voedingen en net geen 7u aan een stuk geslapen

7 maanden geleden

Lekker hoor!!!

7 maanden geleden

Tante sidonia hier slaapt nu dikke 2.5 week door, laatste fles 2230-23 uur en slaapt dan tot de fles van 07:30 zo ontzettend fijn!! Hier rota vaccinatie 2 weken geleden gehad en daar had ze een paar dagen meer mopperdagen en krampjes van, nu me mentaal voorbereiden op 2 mei voor de rest vd prikjes Plus als ik daar aan denk komt het einde van m'n verlof dichterbij!! 7 mei weer beginnen. Oh man m'n meisje gewoon 4 dagen missen wat een ellende!! Eerst maar eens uitkijken naar een weekje centerparcs eind april ( lang leve prenatal bonnen!! )

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Tante sidonia hier slaapt nu dikke 2.5 week door, laatste fles 2230-23 uur ...
Super fijn dat ze doorslaapt. ☺️ Ons moppie slaat nu al paar dagen de fles van 22/23u over. Ligt echt in diepe slaap en wordt dan tussen 3/4u wakker voor een fles. Al best veel uur dus vanaf 20u tot 3u. Gisterenavond haar wel wakker gemaakt om 2230u maar heeft de de helft niet op en ze melde zich weer om 03:30 vandaag dus die actie haalde niks uit. Wat zouden jullie doen?🙊 Hier krijgt ze volgende week de rota vaccinatie. We zitten nu ook in een piek van de krampen en scheten dus geen fijne combinatie denk ik. Afwachten maar.. Ik heb mijn werkrooster ook ontvangen van mei.🥲 Kijk er totaal niet naar uit om weer te moeten gaan werken over 5 weken. Nu net een beetje de flow te pakken hier thuis met elkaar.🥰 Wij ervaren het als heel intens, het ouderschap. Het gaat gelukkig wel echt de goede kant op nu zonder het gevoel te hebben dat wij de dagen aan het overleven zijn.

7 maanden geleden

Reactie op MaritDPL

Het was haar beste nachtje tot nu toe 🙈 net geen 8u tussen haar voedingen ...
Nou extra pluspunt voor de vaccinatie😅🤭

7 maanden geleden

Reactie op Mar987

Nou extra pluspunt voor de vaccinatie😅🤭
Hopelijk houdt ze het aan, want ze is net voor de eerste keer zelf in slaap gevallen in haar park zonder na 2 minuten weer wakker te worden

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Super fijn dat ze doorslaapt. ☺️ Ons moppie slaat nu al paar dagen de fles ...
Ik zou dan die nachtvoeding voor lief nemen hoor. Komt vanzelf en lekker die doorslaap verhaal maar heel normaal dat kindjes nu nog voor een nachtvoeding komen. Die van ons komt ook om ongeveer 4.30u. wel een ruk tijd want om 6u gaat mijn eigen wekker af😅. Maar het is wat het is hoor. Onze baby krijgt om half 9 laatste voeding. En dan ben ik zelf echt te moe om tot 23 wakker te blijven🤣

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Super fijn dat ze doorslaapt. ☺️ Ons moppie slaat nu al paar dagen de fles ...
Ik heb précies hetzelfde met die diepe slaap rond 22-23u en dat ze niet alles op drinkt én zich rond 3u weer meldt. Ze heeft laatst zelfs doorgeslapen van 19-7 😱 We wilden kijken wat er gebeurde als we haar niet wakker zouden maken rond 22-23u, maar dan krijgt ze maar 4 voedingen en dat is voor haar (bijna 5 kilo) te weinig.. ze kan nog geen flessen van boven 165 weg drinken iedere keer zegmaar. Vind lastig wat te doen, want de voeding van 22-23u heeft ze echt nodig maar wij verstoren haar slaap als we haar wekken hebben we het idee. Verdere nacht slaapt ze onrustiger nml.. CB zegt ook wisselende dingen. Lastig hè! Als je “de oplossing” hebt, let me know 😂 Wij gaan haar luier verschonen vanavond om 22-23u in de hoop dat ze meer wakker is, maar dan zitten we alsnog met verhaal dat we haar uit diepe slaap halen en ze onrustiger slaapt verder.. lastig lastig. Klein luxeprobleem…

7 maanden geleden

Reactie op Mar987

Ik zou dan die nachtvoeding voor lief nemen hoor. Komt vanzelf en lekker di ...
Ik heb ook geen probleem met de nacht fles hoor. Komt vanzelf goed. Maar meer wat ik nu met die laatste avond fles moet.. die heeft de ineens overgeslagen. Ze drinkt gewoon ruim voldoende dus ze hoeft ze fles niet te hebben.

7 maanden geleden

Ik heb précies hetzelfde met die diepe slaap rond 22-23u en dat ze niet all ...
Ik voed een beetje op verzoek maar hou de flestijd wel in de gaten. Hier zitten we op 5 en soms 6 flessen op een dag van 150cc en 5 scheppen als ik de nachtfles mee tel. Rond 16u krijgt ze de fles maar heeft om 18:30 u weer honger en dan daarna bedje in tussen 19/20u tot ze zich meld. Bij de avond fles deden we altijd de luier verschonen en dan flesje. Maar het is lastig met die kleintjes waar je nou goed aan doet.

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Ik heb ook geen probleem met de nacht fles hoor. Komt vanzelf goed. Maar me ...
Als ze ruim voldoende drinkt en goed groeit zou ik hem laten. Dan ligt haar behoefte bij de diepe slaap ipv bij voeding.

7 maanden geleden

Reactie op Mar987

Als ze ruim voldoende drinkt en goed groeit zou ik hem laten. Dan ligt haar ...
Dankje. Soms toch een raadsel waar je goed aan doet bij die kleintjes. Ik zie veel spelfouten ineens in mijn vorige bericht. 🙊