1040 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Dankje. Soms toch een raadsel waar je goed aan doet bij die kleintjes. Ik ...
Dat is altijd lastig! Ik moet haar nu steeds wakker maken voor de fles van 22:30 dus ik twijfel bijna of ik m weg moet laten.
Maar als ik ga tellen met voedingen en de tijden heeft ze die wel nodig
0730
1130
1530
Dan 1900 en 2230 omdat het anders heel laat wordt. Voor de laatste flessen.
Dus ik snap je heel goed!
7 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Dat is altijd lastig! Ik moet haar nu steeds wakker maken voor de fles van ...
Heb dus precies hetzelfde! Lastig. Wordt nog door CB gebeld vanmiddag want is wel dilemma: haar uit diepe slaap halen verstoort heel haar nachtrust (vaker komen, onrustiger slapen) maar door laten slapen mist ze voeding en ophogen per fles drinkt ze niet alles op. Ben benieuwd wat ik voor tips krijg.. 😊
7 maanden geleden
Heb dus precies hetzelfde! Lastig. Wordt nog door CB gebeld vanmiddag want ...
Hou me even op de hoogte!!
7 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Super fijn dat ze doorslaapt. ☺️ Ons moppie slaat nu al paar dagen de fles ...
Mijn dochter doet dit ook. Als ik haar tussen 22 en 23 wakker maak dan is ze zo moe dat ze amper drinkt en meld zich "kort" daarna dan toch nog... als we niet wekken dan maakt ze haar lange ruk slaap in de avond en begin van de nacht. Fijner zou natuurlijk gewoon de nacht zijn.. toch besloten haar niet meer wakker te maken om 22/23, het heeft gewoon weinig zin..
7 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Hou me even op de hoogte!!
Doe ik! Ben nog niet gebeld, maar zal het hier plaatsen zodra ik gebeld ben
7 maanden geleden
Reactie op MaritDPL
Het was haar beste nachtje tot nu toe 🙈 net geen 8u tussen haar voedingen ...
Hier ook onze meid gisteren overdag bijna 4 uur aan 1 stuk extra geslapen! En snachts slaapt ze praktisch al door heeft gister avond voor haar doen wel laat voeding nog gehad/ dikke spuitluiers😬 maar buiten beetje verhoging en meer huiliger en gemopper rolt ze nog goed door de rota en 1ste spuit cocktail💪🏻🙏🏻🤞🏻
7 maanden geleden
Wij voeden hier nog wel gewoon op verzoek, is een grote drinkster dus gaan grote flessen in😬 komt gemiddeld om de 4 uur voor een fles, soms iets later, en snachts slaat ze meestal over slaapt ze snachts door, en als de alsnog snachts komt is ook prima. Gisteren bij consultatiebureau bureau gevraagd, en vonden hun prima, zolang ze goed om doet en groeit zagen hun geen bijzonderheden in. (ik voed combinatie van kunst en borst)
7 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Dat is altijd lastig! Ik moet haar nu steeds wakker maken voor de fles van ...
Wij hadden het in de kraamweek al dat we de kleine meid wakker moesten maken voor een voeding, alleen dan dronk ze simpelweg niet. In overleg zijn we gaan voeden op verzoek (afgekolfde borstvoeding). Sinds vorige week woensdag wordt ze sochtends om 5/6 uur wakker, nadat ze om 21/22 uur haar laatste voeding heeft gehad. Dan zit er snachts 8 uur tussen, gelukkig hadden we vrijdag een afspraak bij het consultatiebureau. Begon hier toch wel over te twijfelen. Overdag wilt ze meestal om de 2/3 uur drinken, dus vond dit wel ineens heel lang . Maargoed consultatiebureau vond 8 uur tussen de voeding snachts prima gezien haar groei (ze was met 8 weken 59 cm en 5180 gram. 53cm en 3400 bij geboorte)
7 maanden geleden
Doe ik! Ben nog niet gebeld, maar zal het hier plaatsen zodra ik gebeld ben ...
Nou, hetgeen wat CB heeft aangegeven is dat onze meid nog te jong is (10 weken, ongeveer 5kg) om 12u door te slapen. Ze heeft die 5de late voeding echt nodig. Echter mogen we deze ook geven wanneer ze zelf komt (maximaal 03:00 in de nacht), zodat ze gewoon lekker kan doorslapen in die diepe slaap. Nachtvoeding wordt ook gewoon meegerekend in de hoeveelheid voeding per dag.
Ze moet op den duur wel terug naar die late voeding, omdat ze vanaf daar moet leren doorslapen, echter komt er natuurlijk ook een moment dat ze wel vanaf 19u mag doorslapen.
Wat we ook nog kunnen proberen is iets eerder de late voeding geven, dus om 21:30, zodat ze dan mogelijk nog niet te diep slaapt.
Ik vind het ergens wel logisch dat ze gelijk diep slaapt, doe ik zelf ook.. 😂
7 maanden geleden
Zie mijn bericht hieronder over advies CB. Bijzonder is dat ze nu vannacht niet zelf kwam, maar wij haar moeten wekken. Maar vervolgens tijdens poepluier verschonen net komt ze met “Neeh” huiltje en hapt heeeel gulzig aan bij de fles. Blij dat we haar dan toch gewekt hebben om 03:00. Voor ons zelf natuurlijk handiger als ze na 22u pas die diepe slaap heeft ipv vanaf 19u, maar lees dat heeeeel veel baby’s dit hebben dus waarom moet er vanuit CB dan zo “de druk” op liggen dat ze straks toch moet leren na voeding van 22u pas diep te slapen? Valt dat überhaupt te leren? 😅 Ikzelf beland soms ook snel in diepe slaap
7 maanden geleden
Ons meisje is zaterdag alweer 7 weekjes oud 🙈. Merk dat ik de laatse dagen wat meer emotioneel ben. Gewoon op een positieve manier 😅, moet huilen omdat ze zo snel groot wordt en dat ik eigenlijk meer foto's en filmpjes van haar wil maken 🙈. In wil alle details onthouden en van elke minuut genieten. De tijd haalt mijn gevoel in ofzo 😅. Kan het niet goed omschrijven en ben uiteraard blij dat ze zo goed groeit maar het gaat me toch ook weer te snel 🙃.
Ander vraagje, ik merk dat ik het toch nog spannend vind om met haar alleen op pad te gaan omdat ik voed op verzoek en nooit precies weet wanneer ze honger krijgt en gaat huilen. Ik weet dat dat niet erg is maar ik zie erg op om in de supermarkt te lopen met een krijsende baby. Als ik zelf een moeder zie met een huilende baby vind ik het totaal niet storend maar zelf vind ik het een dingetje met haar. Hebben jullie wellicht tips? Nu mijn ijzergehalte langzaam weer normaal wordt wil ik wat meer het huis uit want de muren komen langzaam op me af 🤭
7 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Ons meisje is zaterdag alweer 7 weekjes oud 🙈. Merk dat ik de laatse dagen ...
Ik ga altijd weg als ze net "eten" heeft gehad. Zo is de kans het kleinst dat ze onderweg honger krijgt. Maakt het wel onvoorspelbaar hoelaat je de deur uit kunt, maar kan mezelf daar wel op aanpassen
6 maanden geleden
De loedermoeder award van 2024 gaat naar mij 🥺. Ik ben vanochtend na/tijdens de laatste nachtvoeding blijkbaar per ongeluk in slaap gevallen. Ik was altijd als de dood om samen met haar in bed te slapen en dan gebeurt het me per ongeluk en gaat het meteen fout 😔. Toen ik wakker werd zag ik haar in een oogwenk van het bed afvallen/glijden. Ik was te laat om haar op te vangen en ze is dus van ons bed afgevallen. Wat voel ik me enorm schuldig 😭. Ik kan erom blijven janken.
Gelukkig moest ze meteen huilen en uiteraard ben ik net ook voor de zekerheid met haar naar de huisarts geweest. Het is ook gewoon heftig omdat ze echt veel huilt. Eerst gingen de nachten wel goed maar nu ook niet meer. Mijn man helpt ook veel mee maar kan natuurlijk niet als hij werkt. De nachten wisselen we al af maar ik ben van het huilen overdag zo moe. Ze slaapt ook alleen in de draagzak wanneer ik loop door verborgen reflux dus dat put me ook nog eens uit 😅. Ik ben heel blij en dankbaar dat er niks aan de hand lijkt met haar. Ik moet haar de komende 24 uur extra in de gaten houden en bij verandering/twijfel gelijk weer bellen.
Hoe is jullie dag? 🙈
6 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
De loedermoeder award van 2024 gaat naar mij 🥺. Ik ben vanochtend na/tijde ...
Ohn meid! Wat moet dat verschieten zijn geweest. Gelukkig is je kleintje in orde, maar ik kan me inbeelden dat jij je rot voelt! Ik las jouw berichtje en zit zo met jou in! Dikke knuffel!
Wel pittig met dat je man er niet steeds is om je te kunnen ondersteunen 's nachts en je steeds moet rondlopen met haar! Hopelijk betert het snel en heb je spoedig wat meer rust.
6 maanden geleden
Reactie op MaritDPL
Ohn meid! Wat moet dat verschieten zijn geweest. Gelukkig is je kleintje in ...
Jaa ik ben echt geschrokken. Gelukkig heb ik een hele lieve huisarts en de assistentes stelde me ook 'gerust' dat een ongeluk met een kleintje zo is gebeurd. Dan zien ze wel vaker en hebben ze met hun eigen kinderen ook meegemaakt.
Ze is pas 7,5 week dus maakte me echt zorgen. Mijn moeder is gelukkig vanmiddag vrij dus heb haar gebracht zodat ik even bij kon slapen. Heeft me wel goed gedaan maar ik schrok gewoon weer toen ik net wakker werd. Zag het gewoon weer voor me dus moest ik weer janken (lang leven de hormonen). Gelukkig verhuizen we eind deze maand en dan hoef ik niet meer naar die plek te kijken. Meubels verhuizen uiteraard wel mee. Ik hoop dat het schuldgevoel met de tijd gaat zakken 🥺
6 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Och ik kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent! Ik hoop wel dat je niet te hard voor jezelf bent. Zoiets kan ons allemaal overkomen! ❤️
6 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Aaah dat is schrikken hè!! Het is hier ook gebeurt bij m’n partner met onze zoon, destijds was die 4,5 week🫣 in slaap gevallen met hem op de arm en toen hoorden we ‘s nachts opeens ‘pof’ 😳 echt verschrikkelijk schrikken en m’n partner voelde zich ook daaaagen schuldig .. maar je bent dus niet de enige 😘 en ook hier destijds hele lieve huisartsassistente die zei dat dat veeeel vaker voorkomen en die kleintjes gelukkig heel flexibel zijn 😊
6 maanden geleden
Pfff wat moet dat schrikken zijn geweest en naar om je kindje nog net zo van het bed af zien glijden. Gelukkig dat er niks met haar aan de hand is en fijn dat jullie huisarts en assistenten jullie zo lief geruststelde. Die ongelukjes zitten echt in een kleiner hoekje dan dat je denkt. Heb ook zo vaak knikkebollend gevoed s' nachts vechten om me ogen open te houden. Hopelijk slijt je schuldgevoel gauw.
Vanmiddag beetje bij kunnen slapen wel?