1040 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

De loedermoeder award van 2024 gaat naar mij 🥺. Ik ben vanochtend na/tijde ...
Het is oprecht ook gewoon pittig een baby..kan de beste overkomen hoor. Gelukkig werd je optijd wakker en heb je hulp ingeschakeld. Hoe gaat het nu met jullie? Hopelijk slaap je wat vannacht. 😘

6 maanden geleden

Reactie op Mar987

Pfff wat moet dat schrikken zijn geweest en naar om je kindje nog net zo va ...
Vanmiddag inderdaad bij kunnen tanken. Moet zeggen dat ik een beetje op zie tegen de nacht. Bang dat ik misschien weer in slaap val. Ik denk het niet maar mijn angst daarvoor is nu nog groter. Mijn man blijft vanacht ook wakker tijdens mijn voeden om mezelf weer wat vertrouwen te geven. Ons meisje is in ieder geval haar eigen zelf en heeft me veel lachjes gegeven vandaag. Ze ligt (voor nu) ook tevreden in haar bedje naast mij. Ben echt blij dat er niks ergs aan de hand is 😇

6 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Het is oprecht ook gewoon pittig een baby..kan de beste overkomen hoor. Gel ...
Dankjewel en trouwens aan iedereen voor jullie lieve berichtjes 😘

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Vanmiddag inderdaad bij kunnen tanken. Moet zeggen dat ik een beetje op zie ...
Fijn om te horen! Jullie kunnen dit samen en je doet het echt goed mama! Jullie meisje is veerkrachtig en voelt alle liefde die jij haar geeft ❤️

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Vanmiddag inderdaad bij kunnen tanken. Moet zeggen dat ik een beetje op zie ...
Hoe is het vannacht gegaan? Hopelijk komt het vertrouwen in julliezelf gauw terug💪 Fijn dat je gister bij hebt kunnen tanken en dat je man ook wakker blijft tijdens het voeden. Heerlijk om te zien dan dat ze lekker lacht naar je "alles is goed hoor mama😘"

6 maanden geleden

Wij hebben vannacht 8,5u geslapen😱🙌🥳 Ze komt al een aantal nachten niet meer voor nachtvoeding. Qua energie merk ik dat ik mezelf soms een beetje overvraag en veel van mezelf verwacht. Soms daardoor licht in mijn hoofd, draaierig en koppijn. Heb dan weer teveel afgesproken en ondertussen vind ik ook dat er goed eten op tafel moet staan en het huis op orde en de hond voldoende aandacht en er zijn voor mensen in mijn omgeving die het moeilijk hebben... ect... en dan die dag daarna krijg ik wel echt de rekening. Soms ook lastig om die grenzen dan aan te geven bij mijn oudste dochter als ze een speelmaatje uit school mee wilt nemen. Omdat ik dan toch compensatie wil bieden voor de tijd en aandacht die zij heeft moeten "inleveren". Dus ondanks dat we een hele makkelijke baby hebben is de balans zoeken (en schuldgevoelens naar alles en iedereen: gevoelsmatig doe ik altijd wel een gezinslid, familie, huisdier of vriend(in) te kort) nog wel een dingetje hier😅

6 maanden geleden

Reactie op Mar987

Hoe is het vannacht gegaan? Hopelijk komt het vertrouwen in julliezelf gauw ...
Het is goed gegaan vanacht 😁. Ik schrok vanochtend wel weer wakker maar toen lag ze gelukkig in haar bedje naast me 😇. Ze schuift wel door haar hele bedje al 3 nachten als ze dan slaapt. Gelukkig heeft ze vanacht om slechts 1 voeding gevraagd en voor de rest geslapen. Ik denk dat we langzaam uit sprong 2 zijn 🤞

6 maanden geleden

Reactie op Mar987

Wij hebben vannacht 8,5u geslapen😱🙌🥳 Ze komt al een aantal nachten niet ...
Wat heerlijk. Slaap kan echt goed doen. Echt wel je grenzen aangeven hoor. Ik doe dit zelf ook veel te weinig 🙈.

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Het is goed gegaan vanacht 😁. Ik schrok vanochtend wel weer wakker maar to ...
Goede berichten dit🙏😘 haha actieve slaper met al dat geschuif😄 Ja sprong 2 hebben wij ook afgerond hier💪

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Wat heerlijk. Slaap kan echt goed doen. Echt wel je grenzen aangeven hoor. ...
Ja ik vind grenzen aangeven en rust pakken lastiger in goede tijden, omdat het dan minder rechtvaardig voelt ofzo. Slaat natuurlijk helemaal nergens op🙃 Soms denk ik wel eens dat migraine mij wel eens redt daarin omdat ik anders maar door blijf gaan. Nja bewustwording is stap 1 toch😅

6 maanden geleden

Alles onder controle hier dames? Onze dame begint s nachts voortaan een kleine schuiftocht in haar bed, vanmorgen vond ik haar diagonaal😅 maar verder zitten we lekker tussen de sprongetjes in en heb ik een vrolijke baby!!

6 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Alles onder controle hier dames? Onze dame begint s nachts voortaan een kle ...
Gaat best lekker hier, maar mijn verlof komt langzaam ten einde. 😭 Net nu ik de flow een beetje te pakken heb! Afgelopen vrijdag heeft Lieke de Rota vaccinatie gehad en dat hebben we geweten ook. Arm moppie had er goed last van. Gelukkig sinds gisteren weer een iets gezelliger meissie. We tobben alleen nog wel met haar voeding en ze heeft weinig 💩 luiers nogsteeds.. 😅

6 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Ik begin de signalen goed te herkennen bij mijn kleine meid. Ze slaapt redelijk goed 's nachts, de ene keer slaapt ze door, de andere keer wordt ze twee keer wakker. Ik ben sinds gisteren wel gestopt met producten te eten die koemelkeiwit bevatten omdat we vermoeden dat ze allergisch is 😬. We hebben meer werk met grote broer... Die weigert in zijn eigen bed te slapen en ligt al twee weken tussen ons 🤦🏻‍♀️

6 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Gaat best lekker hier, maar mijn verlof komt langzaam ten einde. 😭 Net nu ...
Ellende he, het gevoel dat je straks niet de hele dag meer kunt cocoonen met je meisje! Pleun had ook wel wat last van de rota..wat mopperen en krampjes maar t kwam ook tegelijk met een sprongetje. Ze krijgt 2 mei de rest vd vaccinaties en dan 3 mei ook nog wennen op kvd dus wordt een leuk weekend ( als ze al last krijgt van de vaccinatie ) Wel gezellig in bed, maar ideaal is het zeker niet.

6 maanden geleden

Hier gaat het goed! Ik leer Maeve steeds beter kennen ook, dacht dat ze mega vaak honger had maar bleek gewoon dat ze ook zoekt als ze moe is 😂 Maeve krijgt vandaag der vaccinaties… hoe lang hadden jullie kleintjes er last van?

6 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Hier gaat het ook steeds beter. Ze heeft letterlijk fear of missing out dus ik leg haar nu veel vaker boven weg in haar co sleeper zonder prikkels. Hierdoor slaapt ze sinds 3 dagen meer en is ze wanneer ze wakker is veel vrolijker 🤭. Zitten inderdaad wel tussen 2 sprongetjes in. Ze heeft gisteren haar rota vaccin gehad en had gisterenavond wat lichte verhoging en meer huilerig. De verhoging is nu alweer weg. Ze slaapt nog na haar laatste voeding van 06.00 uur. Normaal was ze al wakker maar ze heeft t denk ik nodig.

6 maanden geleden

Reactie op MaritDPL

Ik begin de signalen goed te herkennen bij mijn kleine meid. Ze slaapt rede ...
Herkenbaar hoor. Hier ook meer werk gehad aan onze grote zus dan aan de kleine. Lees/ hoor dan die verhalen van trotse grote broers en zussen, maar die van ons was weken van de rel: weer in bed plassen, bij ons willen slapen, opstandig en op de vraag van anderen of ze het leuk vind dat ze een zusje heeft was ze heel duidelijk: "Nee!". Gelukkig op het schoolplein inmiddels van andere ouders ook gehoord dat hun kids ook dat hadden. Inmiddels plast ze niet meer in haar eigen bed, slaapt ze daar ook weer en is ze weer zichzelf en vind ze haar zusje toch ook wel leuk😅 Ik heb net een persoonlijk nieuw kolf record gevestigd 💪 Super blij en ook een beetje trots op haha. Want bij onze eerste dochter ging het helemaal niet en kwam er weinig tot niks uit. Nu een heel flesje vol vanmorgen🥳

6 maanden geleden

Reactie op Mar987

Herkenbaar hoor. Hier ook meer werk gehad aan onze grote zus dan aan de kle ...
Woepwoep die kolfbeurt verdient een minifeestje ☺️. Ik ben ook altijd blij als er een mooi gevuld flesje aanwezig is 😁. Onze zoon is wel altijd al zot geweest van z'n zusje. Ze leren nu over baby's op school en wou deze ochtend dat zusje bleef 🙈. Hopelijk slaapt hij snel weer in z'n eigen bed 😬.

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Hier gaat het ook steeds beter. Ze heeft letterlijk fear of missing out dus ...
Oh ja een klassiek geval van FOMO is hier ook echt van toepassing en dan vooral niet willen toegeven als ik heel moe ben. Maar ondertussen wel het beste slapen met rumoer om haar heen. Gek meisje! Ik ben sinds een paar dagen proberen om echt ritme te geven en dus na minimaal 1 middag voeding haar in bed te leggen ( of na 1200 of na 1600 ) en dat werkt tot nu toe echt wel. Normaliter sliep ze namelijk of op mij of in de box.

6 maanden geleden

Zijn er nog meer baby’s die zo snel zijn? Onze dochter was gister precies 2 maanden en draait zich sinds vrijdag tijdens tummy time zelf terug op haar rug😅. Het gaat sowieso allemaal al erg snel, maar dit gaat wel heel erg snel.