1040 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Maris97

Zijn er nog meer baby’s die zo snel zijn? Onze dochter was gister precies 2 ...
Onze dochter deed dat ook al met 9 weken! Ik stond er echt van te kijken, hè nu al?!

6 maanden geleden

Reactie op Lexi2

Onze dochter deed dat ook al met 9 weken! Ik stond er echt van te kijken, h ...
Ja ik ook. Ik dacht eerst dat het toeval was dus draaide haar gewoon terug maar ze bleef zich omdraaien. Als ze het op haar buik niet meer leuk vind blijft ze nu net zo lang proberen en mopperen tot ze op haar rug ligt.

6 maanden geleden

Hahaha je hebt altijd kindjes met haast. Wat leuk om die ontwikkeling te zien. Die is sterk in haar nekje maar ben eerlijk gezegd nog niet echt bezig met op de buik oefenen. Ze is wel erg bezig met haar stem. Hoor bijna elke dag wel nieuwe geluidjes. Sowieso leuk om van jullie weer te horen hoe het gaat😊

6 maanden geleden

Reactie op Mar987

Hahaha je hebt altijd kindjes met haast. Wat leuk om die ontwikkeling te zi ...
Hier hetzelfde tummy time verschrikkelijk gevecht iedere keer, maar wel kletsen in het honderd!

6 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Hier hetzelfde tummy time verschrikkelijk gevecht iedere keer, maar wel kle ...
Hier ook het zelfde! Tummy time vind ze verschrikkelijk maar afzetten van mn borst af en op de arm doet ze wel heel sterk! Ze vind het plat liggen gewoon niet leuk!

6 maanden geleden

Gister onze meid haar eerste prikjes gekregen en herhaling van de rotra. Vond het zo spannend en het was echt even huilen maar zo goed gedaan🤍 gister einde dag/ begin van de avond wat hangerig en huilerig.. om zeven uur lekker in bad geweest en daarna fles en naar bed. Geslapen tot 06:00.. 06:45 weer terug in slaap en ligt nu nog 😴 Gelukkig geen verhoging maar wel onwijs moe dus ons meisje. Zo’n trotse mama hier 😫

6 maanden geleden

Reactie op Doorenroosje4

Gister onze meid haar eerste prikjes gekregen en herhaling van de rotra. Vo ...
Hier ook gister dezelfde cocktail gehaald. Ze slaapt idd een gat in de dag. Alleen vannacht ineens wakker🤨🥱

6 maanden geleden

Reactie op Doorenroosje4

Gister onze meid haar eerste prikjes gekregen en herhaling van de rotra. Vo ...
Ooh wat knap van je meisje. Ik kan me nog even voorbereiden, 22 mei pas aan de beurt. Ik durf het bijna niet te zeggen (klopt gelijk op hout) maar ons meisje begint langzaam meer vrolijke momentjes te hebben en overdag kleine dutjes te doen (sliep eerst echt nauwelijks). Het verschilt nog per dag maar ze lijkt voor het eerst minder last van haar verborgen reflux te hebben 🤞. Nu begrijp ik hoe mooi de babytijd ook kan zijn. Morgen is ze alweer 10 weken. Hopelijk zet ze dit door want daar wordt mama ook vrolijker door 🙃

6 maanden geleden

En de afgelopen dagen zo doorgezet bij jullie G_w_e_n_n? Hoop het van wel en dat jullie ook in een rustiger vaarwater zijn beland. Hier bijna non stop 2 dagen geslapen na de vaccinaties, ik zie er naast het voorkomen van ernstig ziek worden ook andere voordelen ervan😅. Boven slapen doet ze helaas nog steeds maar met half uurtjes/ 40 min. Vind het veel te kort haha. Aangezien ze in de maxi cosi uren kan slapen. Nu ligt ze weer even op mijn schoot bij te slapen want van al die halve uurtjes raakt ze niet uitgeslapen. Voor het eerst nu een school vakantie met grote zus ook thuis. Het gaat goed; alles stapje voor stapje en blijven ademen, maar ik vind het wel intensief. Gelukkig werd ik net "verrast" door mijn partner die de rest van de middag thuis komt werken🙏🥰 Die extra paar ogen en handen schelen een hoop. Nu ff chillen met een slapende baby op mijn schoot

6 maanden geleden

Reactie op Mar987

En de afgelopen dagen zo doorgezet bij jullie G_w_e_n_n? Hoop het van wel e ...
Wat lief dat je aan me denkt. Afgelopen weekend was heel hectisch omdat we gisteren zijn verhuisd. Nu moet ze weer even wennen aan de nieuwe omgeving maar ze heeft net heel trots een dutje van 2,5 uur gedaan in de co sleeper 😱😇. Dat had ze denk ik nodig want ze was gisteren helemaal overprikkeld. Nu de komende 2,5 week van m'n verlof alles in huis een plekje geven en nog wat dingetjes in orde maken. Ik kan het niemand aanraden om te verhuizen met een baby van 10 weken oud maar we hadden heel veel hulp en ben blij dat we over zijn 🙈. Misschien nu lastig hoor maar ik merk dat wanneer ik haar slapend boven weg leg dat ze na 45 minuten ook weer wakker wordt. Daarom probeer ik al ruim 3 weken om haar slapend maar wel wakker in haar bedje te leggen. Dit is vanochtend ook gelukt en heb dus het idee dat ze dan beter door kan slapen. Wellicht doe je dit al maar ik krijg dus nu eindelijk iets terug voor de uren die ik afgelopen week naast haar bedje heb gezeten 🙈. Hoop ik dan want je weet maar nooit 😅. Succes deze vakantie met 2 kids.

6 maanden geleden

Nou super netjes na zo een verhuizing alweer 2,5u geslapen in de co sleeper💪 och een verhuizing, meid ik heb diepe respect voor je. Verhuizen van mijn wasmand vind ik momenteel meer dan genoeg😂😂 Maar jullie zijn over, en leven nog en hebben een fijne nieuwe plek🙌🥳. Succes met de laatste verhuis loodjes. Je bedoelt wakker in bed leggen denk ik?

6 maanden geleden

Reactie op Mar987

Nou super netjes na zo een verhuizing alweer 2,5u geslapen in de co sleeper ...
Ja klopt maar soort van haha. Te wakker wegleggen werkt hier niet want dan blijft ze maar kijken 😂. Maar inderdaad dan wakker wegleggen.

6 maanden geleden

Hier vandaag de prikjes gehad en dat ook nog eens met fit warme weer, heb zo met haar te doen. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van. Verder ligt ze nu wel al bijna 2 uur te slapen

6 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Hier vandaag de prikjes gehad en dat ook nog eens met fit warme weer, heb z ...
Hier ook prikjes gehad vandaag 🥺. Hier is het aan het overtrekken dus valt de temperatuur gelukkig wat mee. Ze ziet er wel vanaf. Ze vindt enkel haar rust op mij en begint al wat warm te voelen 🥺.

6 maanden geleden

Reactie op MaritDPL

Hier ook prikjes gehad vandaag 🥺. Hier is het aan het overtrekken dus valt ...
Hoe is het bij jou gegaan

6 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Hoe is het bij jou gegaan
Een goede nacht, maar toch koorts en diarree gekregen. In de late namiddag kon ze al iets beter alleen zijn, maar amai ga ik blij zijn als ze weer haar vrolijke zelf is 🥺 En bij jou?

6 maanden geleden

Reactie op MaritDPL

Een goede nacht, maar toch koorts en diarree gekregen. In de late namiddag ...
Gisteren tot 3 keer toe goede poep gehad en af en toe even flink huilen maar wel weer heel goed geslapen

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Ja klopt maar soort van haha. Te wakker wegleggen werkt hier niet want dan ...
Ja doen wij ook hier🙏 mijn vriend heeft de afgelopen dagen door gezet met niet te snel weer uit de co sleeper halen en nu heeft ze ook 2u -2,5u daarin geslapen🙌 Vooral de ochtenden gaan goed. Naar het einde van de middag wordt het wat rommeliger Helaas wordt hier de borstvoeding steeds onrustiger. Twijfelende of ze nog wel genoeg binnen krijgt. Dus net een flesje van 150ml gemaakt en na de borstvoeding aangeboden. En ja hoor helemaal op gedronken. Net als bij mijn andere dochter rond deze tijd een omslag punt in productie. Dus ik ga langzaam afscheid nemen van borstvoeding. Het is me de stress niet waard om weer met een lactatiekundige aan de productie te gaan werken en heb er nu nog eentje rondlopen. Ga wel proberen om te blijven kolven. Ook al komt daar niet heel veel uit. Vind een combinatie nu nog een fijn idee en dat weet ik wel precies hoeveel ze binnen krijgt

6 maanden geleden

Reactie op Mar987

Ja doen wij ook hier🙏 mijn vriend heeft de afgelopen dagen door gezet met ...
Wat fijn dat ze langer slaapt. Hier gaan de ochtenden ook beter dan later op de dag. Volgens mij is dat een natuurlijk iets. Tussen 16.00 en 19.00 uur heb ik haar veel in de draagzak. Wat jammer van je productie maar de stress is inderdaad ook niet goed. Knap dat je dan ook voor jezelf kiest 😊

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Wat fijn dat ze langer slaapt. Hier gaan de ochtenden ook beter dan later o ...
Haha ja rond die (spits) tijd komt hier ook de draagzak tevoorschijn😄 Ja in de ochtend lijkt het wel goed te gaan met voeden. Dus misschien eind van de dag/ avond allebei last van vermoeidheid en dan is de fles een uitkomst. Ze was gisteravond ook gelijk rustiger en goed verzadigd. En toen heb ik in de avond gekolft. Niet mega veel maar wel om de productie te blijven stimuleren. Nja dat is nu het plan en dat zal vast regelmatig bijgesteld worden.