1040 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Elisedb
Hoe lang hebben jullie kindjes last gehad van de vaccinatie? Hier donderdag ...
Denk niet dat het nu nog van de prikjes is
6 maanden geleden
Ik voel mij echt zo rot. Woensdag begin ik weer met werken. 😭 Lieke heeft dan haar 1e volledige dag op het kdv. Vind het zo eng om de zorg voor haar los te laten aan iemand anders. Vorige week is ze wel daar geweest om paar uurtjes te wennen maar ze is nog zo klein.🥹 Ik weet nu wanneer ze honger, verdriet en slaap heeft bijv. Ben echt zo emo ervan. De bekkenpijn is ook weer fors aanwezig helaas dus heel benieuwd hoe ik mijn dienst ga ervaren woensdag. 😬
6 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Ik voel mij echt zo rot. Woensdag begin ik weer met werken. 😭 Lieke heeft ...
Ooh ik mag volgende week woensdag weer beginnen. Vind het ook een beetje lastig maar ze start hier in juni bij de opvang omdat eerder geen plek was. Dus dan is ze bij mijn moeder en zusje. Wellicht dat dit mijn overstap minder groot maakt 😅. Ik denk overigens wel dat de opvang goed voor haar is en ze hebben er natuurlijk veel ervaring mee.
Heel eerlijk ben ik ook weer toe aan werken 🙈. Heb de eerste weken als heel pittig ervaren doordat ons meisje heel veel huilde. Gelukkig is dat nu veel minder en heb ik meer geniet momentjes. Toch is eens iets anders ook zeker niet slecht voor mij 😇
6 maanden geleden
Ik begin vandaag, Pleun is naar de opvang...wat een gerommel in de ochtend nu, en dat na 4 maanden verlof. Ik ga zo naar mn eerste meeting en heb aangegeven dat ze maar lekker veel foto's sturen vanuit de opvang. Schoonmoeder ligt ondertussen onder het mes voor een openhart operatie dus een bijzonder begin van het "normale" leven vandaag. Wegbrengen ging gelukkig wel goed ze vond het ook allemaal dikke prima❤️
5 maanden geleden
Reactie op Elisedb
Hoe lang hebben jullie kindjes last gehad van de vaccinatie? Hier donderdag ...
Volgensmij kunnen ze van Rota nog week er na vaak last hebben. Althans dat was bij de 1ste ronde hier wel het geval. Vandaar 2de ronde gehad ook 2de ronde prikjes. Ze Heeft dit keer wel veel meer last van!😰
5 maanden geleden
Wij hebben een drukke week achter de rug. Maandag was onze meid 3 maanden en was het tijd voor de tweede vaccinatie ronde, daar heeft ze een dag last van gehad. Bleek ze woensdag ook nog de waterpokken te hebben. (Kraambezoek van 1.5 week geleden had ons al gewaarschuwd) pff...en misschien heeft het ermee te maken maar de afgelopen dagen merk ik dat mn hormonen ook weer flink aan de gang zijn. Vind het zo sneu om ons meisje zo van slag te zien, voel me dan zo machteloos, moest er gisteren gewoon van huilen.. En dan blijkt ook nog eens dat er een kans is dat ze het hierna nog eens krijgt, omdat ze besmet is geraakt voordat ze 3 maanden was en dan zelf nog geen antistoffen aanmaakt
5 maanden geleden
Reactie op Lexi2
Wij hebben een drukke week achter de rug. Maandag was onze meid 3 maanden e ...
Ach wat ontzettend sneu zeg. Kan me helemaal voorstellen dat je ervan moet huilen hoor. Dat doet toch wat met je om zo een kleintje het zo ongemakkelijk te zien hebben. Hopelijk gaat het gauw weer beter. Doe je haar in een badje met havermout? Dat schijnt te kunnen helpen tegen de jeuk.
Hoe is het met de werkende mama's? Alles goed gegaan? Ik hoef pas volgende maand, maar ook daar moet ik eerlijk gezegd nog niet aan denken🙈. Heb er ook gewoon nog geen tijd voor🤣
Wij komen net terug van onze eerste vakantie met z'n vieren. Was benieuwd hoe dat zou gaan. Maar onze meiden hebben het allebei fantastisch gedaan. De kleinste sliep op de dag van vertrek zelfs 4u achter elkaar🙌 Dus dat was makkelijk in en uitladen van spullen en een rustig rustige naar de Veluwe. Veel in de draagzak gehad met een uitje of wandeling was ook ideaal. Ook slapen in een andere kamer was geen probleem. Dus boven verwachting gegaan allemaal en ook echt kunnen genieten en ontspannen🥰
Zit hier nog steeds aan de mix van borst en kunstvoeding. Flesje aan het eind van de middag/ begin avond geeft hier rust.
5 maanden geleden
Reactie op Mar987
Ach wat ontzettend sneu zeg. Kan me helemaal voorstellen dat je ervan moet ...
Oh lekker op vakantie geweest!!! Waar ben je naartoe geweest?
Mijn eerste week werken zit er weer op, heel dubbel geweest. Pleun deed t super op de opvang ik vond t leuk er weer te zijn op mm werk maar heb haar ook helemaal stuk geknuffeld toen ik thuiskwam. Even nieuw ritme krijgen maar denk dat het allemaal goedkomt
5 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Oh lekker op vakantie geweest!!! Waar ben je naartoe geweest?
Mijn eerste ...
Wat fijn dat Pleun het goed deed op de opvang. Ja dat vind ik wel fijn aan naar werk gaan, daarna kan ik altijd extra genieten ofzo en met nieuwe energie thuis zijn. In die zin is soms "afstand" van elkaar wel goed hoor. Tenminste dat is mijn ervaring. Ja dat nieuwe ritme is even zoeken maar daar vind je je weg gauw genoeg weer in.
Wij waren naar de Veluwe. Jaarlijks ritueel, want daar woont mijn zusje met haar kids en zo kunnen we wat meer tijd met elkaar en elkaars gezin doorbrengen🥰 en prachtig gebied om te wandelen, wat we graag doen.
Fijne (eerste) moederdag allemaal!
De kleine ligt nog lekker te slapen naast ons (ook een cadeautje😅) en de oudste heeft me net getrakteerd op een ontbijtje op bed met fristi voor ons beide🤣 en is nu lekker met papa beneden aan het knutselen voor me. Zo schattig
5 maanden geleden
Iets minder leuk dingetje. Al sinds vlak na de bevalling had ik steeds last van heftige maagpijnaanvallen. Blijkt dat mn galblaas helemaal vol galstenen zit. Las online dat dit door de zwangerschap kan zijn veroorzaakt. Nu moet de galblaas er uit voordat deze gaat ontsteken. Hopelijk is het daarmee over. 2 buikoperaties in 1 jaar, heel fijn! (Keizersnede gehad).
Iemand hier die ook ervaring heeft met galstenen?
5 maanden geleden
Reactie op Ingiee99
Iets minder leuk dingetje. Al sinds vlak na de bevalling had ik steeds last ...
Oh nee joh, wat rot voor je zeg. Lijkt me echt naar. Ben je gauw aan de beurt voor de operatie? Gelukkig hier geen ervaring mee.
Hoe is het met je kindje? Die was een tijd geleden toch zo ziek en in het ziekenhuis?
Wilde ook minder leuk nieuws delen, maar dat valt niet te vergelijken met jou🫣: heb mijn eerste menstruatie weer. Oh wat heb ik dat niet gemist zeg... Pfff ellendig. Gelijk ook last van migraine gekregen weer🫠😓.
5 maanden geleden
Toch even een momentje vandaag een jaar geleden m'n terugplaatsing waar mijn lieve meisje uit is gekomen🥰🥰
5 maanden geleden
Vanmorgen heeft Lieke haar eerste prikjes gehad en de laatste Rota vaccinatie druppels. Mijn hart. Het ging door merg en been het huilen. De paniek in haar ogen ook. Ik kon mijn tranen niet bedwingen. Nu maar hopen dat de bijwerkingen mee zullen vallen. Wat moet dat moet maar pfoe.
Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben inmiddels weer aan het werk, gelukkig werk ik niet zoveel uur want het is best even wennen zo alles bij elkaar. Lieke is al een paar keer naar het kinderdagverblijf toe geweest. Zo trots op haar.
5 maanden geleden
Oh ik heb hier voor t eerst een verkouden baby, zo sneu.
Lijkt wel een varkentje met haar geknor
5 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Oh ik heb hier voor t eerst een verkouden baby, zo sneu.
Lijkt wel een var ...
Hahahaha mijne knort ook zo leker😂😂😂 alleen is hij al paar weken achter elkaar verkouden en ik raak ook steeds verkouden van hem zo ben ik beter dan niest hij dan ben ik volgende dag weer verkouden😅
5 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Vanmorgen heeft Lieke haar eerste prikjes gehad en de laatste Rota vaccinat ...
Nog last van bijwerkingen gekregen?
Hier meer last gehad van rota druppels dan de vaccinaties. Van de vaccinaties sliep ze vooral veel en mij hoor je niet klagen over die bijwerking😅🤭
Ik ga de laatste 4 "vrije" weken van niet naar werk in. Merk wel dat er meer behoefte komt om me wat meer los te maken van thuis dus volgende maand is een prima termijn om ook weer andere verantwoordelijkheden en gesprekken te hebben.
Volgende week ga ik 's avonds weer trainen (samen met mijn vriend) en zal ons oppas meisje de avonden hier doen. Hele leuke verantwoordelijke meid die ik 100% vertrouw en we al lang hebben voor de oudste maar blijft toch altijd spannend die eerste keer. Maar wel goed voor mij om weer mijn hobby/sport op te gaan pakken.
Vind het nu zwaarder als de eerste tijd eigenlijk. We komen nu weer een beetje uit de slaap regressie en sprongetje 4 is nog bezig. Dat geeft meer onrust en kortere slaapjes en na dagen lang gevoelsmatig elke minuut met kinderen bezig zijn vliegt me wel wat aan. Dus ik ga zo lekker ff een middagje met mijn zusjes op pad. Zin in🥰
5 maanden geleden
Reactie op Mar987
Oh nee joh, wat rot voor je zeg. Lijkt me echt naar. Ben je gauw aan de beu ...
In juli ben ik aan de beurt. Heb al 3 week geen aanvallen meer gehad waardoor het geen spoed is maar sta op de lijst. Heb diclofenac om de aanvallen iets minder heftig te maken.
Met Elif gaat het gelukkig nu heel goed. 5 april mochten we na 55 dagen in het ziekenhuis eindelijk met haar naar huis en is de hersenvliesontsteking volledig genezen. Het is kantje boord geweest maar we zijn zo trots op haar en hoe hard ze heeft gevochten. Nu blijft het spannend of ze er wat aan over houdt of niet maar dat laten we op ons afkomen en is een zorg voor dan.
Komende week begin ik weer met werken. Spannend maar ik ben er wel aan toe om me ook even los te maken van thuis ookal ga ik haar enorm missen. Een nieuwe fase breekt nu aan. Spannend maar heel leuk!
Las dat jij ook bijna weer moet beginnen? Hoe gaat het verder met je?