1040 Reacties

2 maanden geleden

Pittig dat jullie een heftige kraamperiode hebben gehad. Fijn dat je er wel goed over kunt praten. Dat is heel belangrijk dan. Dikke 🫂 voor jullie. Hier komt er eindelijk wat ritme en regelmaat. Alleen de avonden naar bed gaan nog wat stroever. Verder weer druk in ontwikkeling met proberen te zitten, tandjes en tijgeren. Heb daardoor het idee dat de nachten ook weer wat minder zijn. En hier ook nachtvoedingen hoor🥱😅. Wij gaan over een paar dagen op vakantie en bij 1 vakantie locatie is het kinderbedje en babybed op 1 kamertje. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat als ze samen op een kamer liggen🙈 ben er een beetje bang voor haha. Wat zijn ze wel groot ineens hè? Niet normaal. Vind het zo snel gaan weer. Soms kijk ik echt de tijd vooruit als we baby perikelen hebben maar vaak denk ik ook: stop de tijd het gaat veel te snel..

2 maanden geleden

Oh hier vd week een flink ziek kindje koorts richting de 40 graden, ik dacht eerst de tandjes. Na een paar dagen slecht eten en drinkenn op maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat ze gewoon niet meer wilde slikken. Donderdag toch even langs de ha en die zag het al snel. Flinke keelontsteking :( gelukkig gaat t nu weer wat beter en tandje 2 is ook al aan het doorkomen. Donderdag weer naar t bureau dus ben zeer benieuwd

2 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Oh hier vd week een flink ziek kindje koorts richting de 40 graden, ik dach ...
Oh wat zielig! Heeft Pleun iets gekregen tegen haar keelontsteking? Beterschap verder. Krijgt ze prikken donderdag? Dan hopelijk geen last van de bijwerkingen.

2 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Oh wat zielig! Heeft Pleun iets gekregen tegen haar keelontsteking? Betersc ...
Nee niks gekregen advies was een waterijsje van die staafjes en dat ging wel. Volgens mij donderdag geen prikjes en van de vorige heeft ze niet veel last gehad dus daar zit geen angst voor mij. Gelukkig is ze meer zichzelf al wil ze vandaag wederom geen fles...drama queen maargoed met beetjes komen we er ook wel. Herkenbaar?

2 maanden geleden

Ons eerste vakantie met zn viertjes zit erop. Beide meiden hebben het super gedaan, maar het kwam er 's nachts toch vaak wel op neer dat mijn vriend in de kamer bij de baby belandde (zodat ik door kon slapen na voedde🥰). Thuis hebben we maar gelijk doorgepakt en sinds vannacht ligt ze nu dan ook echt op haar eigen kamer ipv naast ons, want ze is nu toch al 2 weken gewend aan ergens anders slapen. Wat vonden we het heerlijk om onze eigen slaapkamer weer terug te hebben voor onszelf. Met liefde gedaan en ook tijdens de vakantie geaccepteerd dat we niet samen sliepen maar heb dit wel gemist. Na de hele dag zorgen voor 2 kids wil je ook even tijd samen. Verder was het toch wel weer even extra hard aanpoten/ werken met 2 kids en hond op vakantie gaan en vooral van mij om mijn verwachtingen bij te stellen over hoe de dag ging lopen en wat ging lukken om te doen. Ging de ene dag beter als de ander🤣 Hoop dingen voor de eerste keer gedaan ook tijdens deze vakantie: voor het eerst broodje, voor het eerst zwemmen en voor het eerst in de kinderstoel🥰 En ineens in een fase van eenkennigheid gekomen. Het liefst bij mama, papa wordt gedoogd, maar bij oma op schoot was het brullen🤭 Morgen 7 maanden alweer 😱 Tijd vliegt

2 maanden geleden

Reactie op Mar987

Ons eerste vakantie met zn viertjes zit erop. Beide meiden hebben het super ...
Klinkt als een geslaagde vakantie met fijne mijlpalen! Waar ben je geweest

één maand geleden

Reactie op MamaVanPleun

Klinkt als een geslaagde vakantie met fijne mijlpalen! Waar ben je geweest
Drenthe

één maand geleden

Reactie op Mar987

Ons eerste vakantie met zn viertjes zit erop. Beide meiden hebben het super ...
Zeker een leuke vakantie lijkt me. Hier is de eenkennigheid ook begonnen helaas. Ik hoop dat deze snel voorbij is want ze wil nu vooral alleen bij mij. Dat is ergens heel lief maar ook vervelend. We zitten in de positieve fase van de sprong maar dat zou je niet denken met ons zeurderig en jengelig meisje 🤭

één maand geleden

Slaapt jullie kleine ook zo verschrikkelijk ineens? Pleun heeft eigenlijk vanaf 4 weken geslapen als een roosje doorgeslapen waardoor we super verwend zijn i know! Maar nu is het ineens andere koek, het begint meestal rond 2 uur en ieder half uur tot 2 uur is het kassa. Bv afgelopen nacht was het 1 uur wakker ( speen erin ) half 3 wakker ( speen erin ) maar nu is het 05:30 en zij denkt gewoon.."mama mijn dag kan beginnen!!!!" En ik krijg haat met geen mogelijkheid nog rustig of überhaupt laten slapen ( straks om 7 uur waarschijnlijk pas ) en dat terwijl ze om 730 de eerste fles krijgt.( en we haar tot een paar weken geleden ook wakker moesten maken )gisteren begon het om 04 uur al en hebben we gestoeid tot 0615 Iemand hulp tips of moet ik me gewoon niet aanstellen

één maand geleden

Reactie op MamaVanPleun

Slaapt jullie kleine ook zo verschrikkelijk ineens? Pleun heeft eigenlijk v ...
Dat is even vervelend dan inderdaad. Wij moeten er nog uit voor een nachtfles dus ook geen vast fles moment in de ochtend. Hier hebben we rommelige nachten als er bijvoorbeeld tandjes doorkomen.

één maand geleden

Reactie op MamaVanPleun

Nou, mijn zoontje vannacht 3x wakker geworden en werd alleen rustig door een flesje. Hij had ook echt dorst want dronk ze alledrie op! Bizar!

één maand geleden

Reactie op MamaVanPleun

Hoihoi! Wat mega zwaar is dat zeg! Ons kleintje sliep ook super vanaf 4 weken maar helaas begonnen die horrornachten toen ze 4 maanden was, precies hetzelfde verhaal. Maar omdat ik borstvoeding gaf moest ik er alleen uit en onder het voeden viel ik in slaap waardoor ik eigenlijk maar slaapjes had van 30/45 minuten 😅 ik kreeg haar ook echt niet rustig zonder voeding… Wat voor ons heeft geholpen was haar in een vast ritme brengen. Overdag sliep ze super rommelig ook. Na wat aanpoten is dat gelukt 😁 Nu komt ze nog ‘maar’ 3 keer per nacht, laatste week maar 2 keer. We geven ook een droomvoeding, maar die zijn we aan het afbouwen. Nooit het idee gehad dat het echt hielp maar je probeerd vanalles 😅 toen ze der tandje kreeg was het ook weer even drama.

één maand geleden

Reactie op MamaVanPleun

Aii dat is pittig zeg. Bij ons is het slapen snachts ook anders dan we gewend zijn. Ze komt altijd om 11, 2 en 5 uur om te drinken , alleen nu is ze om 2 uur dus echt wakker wakker. De ene keer is het een half uur, andere keer 1,5 uur. Mega vermoeiend dit

één maand geleden

Reactie op Efthilia

Hoihoi! Wat mega zwaar is dat zeg! Ons kleintje sliep ook super vanaf 4 wek ...
Het is even wel een flink andere periode dan we gewend zijn! Ze had ook al snel geen nachtfles nodig, en ik ben juist iemand van ritme, ik denk toch slaapregressie. Om 0615 sliep ze weer en nu dus nog steeds

één maand geleden

Onze zoon heeft het gevonden... Hij slaapt in de co-sleeper die nog open staat en als hij 's nachts wakker wordt, rolt hij tot bij mij en vannacht bleef hij mij duwen totdat ik op mijn zij rolde (ik lag op mijn buik) en hij kon drinken 🤣

één maand geleden

Nu ik erover nadenk, Maeve was ook een tijdje wakker wakker. Vorige week zelfs beneden met haar gezeten omdat ze zo wakker was. Was ook nog niet gebeurd. Is dan misschien toch even een sprongetje achtig iets 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Hier is het een soort roulette: er wordt doorgeslapen, er wordt niet doorgeslapen, soms even wakker en daarna weer snel in slaap, soms 2u achter elkaar wakker midden in de nacht. Overdag korte slaapjes, maar vandaag weer 2x 2,5u slaap.. geen pijl op te trekken😅. We doen wel dezelfde maar de uitkomsten blijven elke keer anders😝

één maand geleden

Hier nu weer kassa, vandaag overdag top geslapen van 1015 tot 12 en van 14 tot 1630 en om 19 richting bed. En ergens denk ik, moet ik t overdag dan inkorten? Maar ze heeft dit toch gewoon nodig?! Pff ben alweer een uur aan het winkelen met madam!

één maand geleden

Wij hebben dit helaas al sinds de geboorte, elke nacht sowieso nog minstens 3x wakker en een paar keer per week elk uur wakker en/of 1.5-2 uur wakker wakker.. Heel zwaar, soms kan ik het prima aan maar soms ben ik er echt klaar mee. Maar ik weet van mijn dochter dat je er niet veel aan doet, bij haar hebben we ook van alles geprobeerd maar het had gewoon tijd nodig, ze is er gewoon overheen gegroeid. Als de kleine nu wakker wakker is geef ik hem meestal wel aan mijn man (meestal heb ik het dan al een half uur zelf geprobeerd) en gaat hij even naar de kamer van de baby zodat ik nog wel even kan slapen (kan ik niet als ik geluiden van de baby hoor 😅 ook al is de baby blij) maar verder doe ik het zelf ivm borstvoeding. Dus geen tips maar wel herkenning, het is inderdaad zwaar

één maand geleden

Reactie op juon

Wij hebben dit helaas al sinds de geboorte, elke nacht sowieso nog minstens ...
Ja dat is ook onze ervaring met de oudste dus ik maak mij met de tweede er minder "druk" om. Dat eerste jaar is er vaak eentje met veel hobbels. Ook/ juist natuurlijk voor die kleintjes en dat gaat vaak gepaard met slechter slapen. Bij de oudste werd het rond 9 maanden echt een stuk beter. Maar die is nu 5 geworden en zelfs dan zijn er nachten waarin we ook door haar niet doorslapen 😅🤭 Dus tja, ik weet inmiddels ook dat je ondanks de mindere slaapuurtjes toch kan functioneren, hetzij soms in zombie modus😆