1201 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Yvvv×
Vandaag 11+2 en voel me ineens stuk minder zwanger! Meer energie, minder la ...
Dat is normaal! ‘S ochtends is je buik kleiner en ‘s avonds groter. Verder zijn er dagen dat ie meer opgeblazen is met je darmen. De klachten zijn soms meer en de andere dag minder. Je gaat je echt zwanger zwanger voelen wanneer je buik in de weg zit. Niet stressen, nergens goed voor! 😊
één jaar geleden
Hebben jullie ook de kinderopvang en kraamzorg alle geregeld?! Ik vind het zo gek om dat nu al te doen maar bij het kdv zeiden ze dat ik met 9weken al aan de late kant ben de kraamzorg hoorde ik ook al dat iemand met 12 weken te laat was… maar gelukkig is nu alles geregeld 😅
één jaar geleden
Hoii ik heb mijn termijn echo gehad dinsdag en ben 7 feb uitgerekend
één jaar geleden
Reactie op Mrts85
Hebben jullie ook de kinderopvang en kraamzorg alle geregeld?! Ik vind het ...
Hier ook alles al op tijd geregeld, toen we 1ste echo een koppend hartje hadden hebben we gelijk alles al geregeld om zeker te zijn van een plek!
één jaar geleden
Hier afgelopen week ook kinderopvang geregeld, maar onze baby kan pas voor het eerst volgende jaar september terecht🤯. Ik schrok daar wel van. Zo anders als toen met mijn dochter. Dus we hebben nog een uitdaging hoe we die 5 maanden gaan overbruggen straks met ons werk.
Ik had met 6 dagen een goede Nipt uitslag (zonder nevenbevindingen)🙏🏼. Nu wachten op de 13 weken echo. Die is pas 7 augustus als ik 14+1 ben.
Heb wel begrepen dat ze dan wel een hoop grote fysieke afwijkingen kunnen zien, zoals open ruggetje en schedel enz. Maar dat die 20 weken echo er ook op blijft omdat ze dan beter zicht hebben op organen enz. Het hartje is met die 13 weken ong 1 cm legde onze verloskundige uit en ze zei dat we ons dan wel kunnen voorstellen dat ze dan nog niet alles heel goed kunnen vaststellen. Maar bij veel grote duidelijke afwijkingen is het wel fijn dat je wel meer bedenktijd hebt. Dus wij gaan wel voor beide echo's met 13 en 20 weken. En blijf het toch altijd weer heel spannend vinden en een wonder als alles er goed op en aan mag zitten.
Ik voel me overigens ook per dag soms heel verschillend. Herkenbaar dat het wat onzeker kan maken. Soms voel je je amper zwanger en daarna weer volle bak. Denk dat het voor mij scheelt dat dit mijn tweede zwangerschap is en ik dit ook allemaal al een keer heb mee gemaakt en weet dat dat erbij hoort.
Bij mij bloeduitslag kwam eruit dat mijn ijzervoorraad aan de lage kant is. Dus ik slik nu ijzer bij. Hoop nu straks met de extra ijzer en tweede trimester dat de energie weer wat terug mag komen💪
één jaar geleden
Reactie op Mar987
Hier afgelopen week ook kinderopvang geregeld, maar onze baby kan pas voor ...
Jeetje zeg, dat is zeker heftig dat je pas volgend jaar september terrecht kan? Welke regio woon je als ik vragen mag.
Had je ook klachten bij ijzer te kort? Ik heb 8 aug mijn 13 weken echo en ben dan ook 14+1
één jaar geleden
Reactie op Mar987
Hier afgelopen week ook kinderopvang geregeld, maar onze baby kan pas voor ...
Ondanks dat wij het vroeg geregeld hebben kunnen wij voor 1 dag pas in september terecht en andere 2 dagen oktober, dus wij gaan hoe dan ook die ouderschapsverlof opsplitsen over 1 dag in de week na bevallingsverlof! En heb gelukkig nog ouders die groot deel tot die tijd kunnen opvangen
één jaar geleden
In de kop van Noord Holland. Geen bijzonder drukke regio als je het mij vraagt maar wel waar ze personeels te kort dus hebben.
Ja wij moeten denk ook gaan kijken naar ouderschapsverlof oplossingen. Vind het alleen vervelend want ik werk zelf maar 2 dagen en mijn vriend begint bij een nieuwe baan over 2 maanden. Ook niet echt een ontspannen binnenkomer als je daar gelijk mee aan de slag moet. Mja het is niet anders.
Ijzer te kort vooral vermoeidheid, slap gevoel, duizelig, sneller kort ademig. Maar dat kunnen ook zwangerschaps symptomen zijn. Maar hopelijk trekt dat straks wel wat bij🙏🏼
één jaar geleden
Reactie op Annickd
Wij hebben het ook direct na de termijnecho geregeld en wij zijn helaas ook ...
Ook 🫤...
Ja ik dacht eerst ff die eerste 12 weken afwachten of het allemaal wel goed mag gaan en dan ga ik met de volgende regel dingen aan de slag.
Maar ik was weken terug ook al niet meer op tijd geweest.
Bizar gewoon en te bedenken dat er plannen zijn om het gratis te maken. Hoe dan🤷