627 Reacties

2 jaar geleden

Iemand anders ook last van ontstoken tandvlees? Soms is de pijn echt niet leuk

2 jaar geleden

Reactie op Yunalessica1984

Iemand anders ook last van ontstoken tandvlees? Soms is de pijn echt niet l ...
Yep, speciaal Vitis gezond tandvlees tandpasta en mondspoeling gekocht. Is nu na een week ook weer rustiger. 😌 Bleek in de andere tube tandpasta waarmee ik poetste ook alcohol in te zitten. 🙈

2 jaar geleden

Ik gelukkig niet. Wel vrijdag naar de mondhygiënist geweest om tandsteen te verwijderen. Dat vind ik normaal gesproken al geen pretje maar nu was het zoo gevoelig 🙁. Verder ook strontverkouden. Moet zoveel hoesten dat mijn hele ribben en rug pijn doen. Iemand nog tips?

2 jaar geleden

Elke dag houten tandenstokers gebruiken/je tandvlees meepoetsen, dan zou je dit niet moeten hebben 😉 ik ben zelf mondhygiëniste.

2 jaar geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Ik gelukkig niet. Wel vrijdag naar de mondhygiënist geweest om tandsteen te ...
Geen tips voor de verkoudheid... Ik heb er jammer genoeg ook van 😔... Na een hoestbui krijg ik soms eens een harde buik of ik moet zo zwaar hoesten dat ik wat urineverlies heb. Echt zo irritant, want we kunnen niet nemen tegen de hoest of verstopte neus 😔

2 jaar geleden

Rhinocaps hielp bij mij vorige keer met verkoudheid heel goed! Volgens mij mag je dat ook gewoon gebruiken. Zelf even nakijken voor de zekerheid 🙈 Ontstoken tandvlees heb ik geen tips voor.

2 jaar geleden

Reactie op MaritDPL

Geen tips voor de verkoudheid... Ik heb er jammer genoeg ook van 😔... Na e ...
Dat heb ik helaas ook ☹️. Ben ook helemaal misselijk van alle thee met honing en keelsnoepjes en honing. Neem 1x per dag wel een zakje citrosan. Is gewoon paracetamol maar heel fijn in vloeibare hete vorm.

2 jaar geleden

Reactie op Leennie1994

Yep, speciaal Vitis gezond tandvlees tandpasta en mondspoeling gekocht. Is ...
Goede tip, zeker de spoeling. Ga ik ook halen morgen

2 jaar geleden

Reactie op JoKro1992

Elke dag houten tandenstokers gebruiken/je tandvlees meepoetsen, dan zou je ...
Ja ik ben wat bijzonder want ben geboren met vrijwel geen tandglazuur ;) dus sowieso heel gevoelig gebit en snel ontstekingen. En daarbij heeft mijn voormalig tandarts op mijn zenuw geboord en sindsdien kan ik alleen naar de tandarts met gebruik van valium en dan wordt ik daar nog voor eventuele behandelingen onder gebracht in een roesjes door extreem trauma. Dus alles wat me normaal helpt, mag ik niet, dus ik probeer even huis tuin en keuken oplossingen om het houdbaar te houden tot na de bevalling. Ik bel wel maar daar blijft het bij. Houten tandenstokers zijn echt extreem pijnlijk, idem met flosdraad en als het komt op pijn in de mond probeer ik dat zoveel mogelijk te vermijden.

2 jaar geleden

Vanochtend weer een controle gehad, ben nu 30+1. De verloskundige zei dat als ze niet zou weten hoe ver ik was, ze zou denken dat ik 34 weken ben. Zou door m'n lengte kunnen komen, omdat ik niet zo'n lang torso heb (ben 1.54m) en m'n buik daardoor qua verhouding groter lijkt, of de kleine meid is zelf iets groter dan gemiddeld/verwachting. Om het zeker te weten morgen terug voor een groeiecho. Vind ik natuurlijk dikke prima, laatste keer was met 20 weken 😊

2 jaar geleden

Vanochtend weer een controle gehad, ben nu 30+1. De verloskundige zei dat a ...
Haha ik kreeg vandaag alweer de vraag: het is er toch echt maar 1 hè … 30+3 nu

2 jaar geleden

Ik gebruik die gum tandenstokertjes. Die vind ik fijn en merk wel dat het beter blijft als ik het goed bij houdt. Verder echt helemaal verrot van rusteloze benen en niet kunnen slapen... Was vannacht echt een flashback naar de vorige zwangerschap en werd er verdrietig van want met nog een kind wil ik gewoon fit genoeg zijn om er voor haar te kunnen zijn. Mijn vriend kon gelukkig vanmorgen thuis blijven werken zodat hij haar naar school kon brengen en ik nog even kon blijven liggen🙏🏼 Vandaag maar cooling gel halen. Las vannacht dat dat nog kan helpen naast magnesium 🤞 Van het weekend onze dochter op mijn buik laten tekenen en mooie foto's van kunnen maken. Samen veel lol gehad❤️ De 30 weken voorbij alweer🙌 Als ik me zo blijf voelen kan het me eerlijk gezegd niet snel genoeg gaan🤣🤭 Vanavond controle bij de verloskundige. Ben benieuwd hoe mijn groei gaat. De pure en soms ongevraagde meningen gaan alle kanten op😜

2 jaar geleden

Reactie op Mar987

Ik gebruik die gum tandenstokertjes. Die vind ik fijn en merk wel dat het b ...
Gum tandenstokers zijn nu trouwens 1+1 bij de Kruidvat 👌

2 jaar geleden

Vraagje: wat voor kruik gaan jullie gebruiken? Ik neig naar een elektrische kruik maar ik lees wisselende dingen. Ik vond die aluminium flessen bij de tweeling een hoop ‘gedoe’. Iemand ervaring met de elektrische of een andere goede tip?

2 jaar geleden

Reactie op eefje2024

Vraagje: wat voor kruik gaan jullie gebruiken? Ik neig naar een elektrische ...
Elektrische, zou niks anders willen. Hoop gemak. Tijdens het voeden het stopcontact in en daarna weer opgewarmd terug de co sleeper in. Ideaal ding

2 jaar geleden

Reactie op eefje2024

Een aantal jaar geleden kregen we (ik werkte bij Prénatal) veel elektrische kruiken retour vanwege defecten. Ik heb nu zelf de aluminium kruiken en een KipKep in huis. Die laatste is overigens ook ideaal voor darmkrampjes etc.

2 jaar geleden

Reactie op eefje2024

Ik heb zowel aluminium kruiken in huis als een kipkep.

2 jaar geleden

Vraagje, ik heb sinds een dag of 3 mega pijn aan m'n rug linkerkant en dan van midden af naar boven niet te harden!!!! Herkent iemand dit? Denk misschien ligt ze daar te wringen aangezien de placenta aan de voorkant ligt? Enige wat enigzins helpt is tegendruk laten uitoefenen door m'n man, maargoed dat kan ook niet altijd. Het begint meestal tegen de avond..

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanPleun

Vraagje, ik heb sinds een dag of 3 mega pijn aan m'n rug linkerkant en dan ...
Oh wat vervelend lijkt me dat zeg. Ik herken dit niet, ook met placenta voor. Als je er mee blijft lopen misschien ff vragen aan de verloskundige? Gisteravond bij de verloskundige geweest voor controle. Groeit goed. Ik heb veel ruimte nog dus ze duikt nog echt alle kanten op. Ik dacht dat ze laag lag maar ze ligt hoog (tenminste gisteravond op dat moment dan 😉). Ze ligt nu met haar beentjes naar beneden (wat nog niets zegt), maar kan wel lekker trappen naar beneden ook🥴😅 Voor rusteloze benen kreeg ik het advies om voetreflex te proberen en voor de maagzuur ga ik nu aan de omeprazol. Ff wat grover geschut inzetten voor de kwaaltjes om die laatste weken goed door te komen 💪