1087 Reacties

één jaar geleden

Reactie op MLDZ

Ik ook 🫶 heb maandag de nipt met nevenbevindingen af laten nemen. Mega spa ...
Wat leuk! Meerdere van 19 februari

één jaar geleden

Haha hier ook de 19e 🥰 alhoewel, ik heb zometeen de termijnecho dus het kan nog iets veranderen. Zo zenuwachtig! Ook hier is het onze 2e. Mijn zoontje is in juni 2 geworden. We hebben wel gezegd dat mama een baby in de buik heeft maar hij begrijpt het nog niet helemaal. Komt nog wel! Ik wil nog wel een boekje kopen, bijv Bobbi wordt grote broer. Verder weet ik niet zo goed hoe ik hem voor kan bereiden. Hij is vorige keer meegeweest naar een (extra) echo met 9w 3d. Eigenlijk omdat ik even geen oppas had. Zat vol verwondering te kijken maar hij snapt het echt nog niet hahaha

één jaar geleden

Reactie op Romi

Zijn er mamas in deze groep die voor de tweede keer mama worden? Hoe bereid ...
Hier ook de tweede. Mijn dochter word in september 2 en heeft al heel goed door dat er een baby in mamas buik zit. Soms komt ze even kijken naar de baby en dan moet mijn buik bloot. Met de echo’s is ze mee geweest en ze begreep volgens mij dat dat de baby bij mama was. Verder gaan we haar veel meenemen bij de veranderingen in huis en gaan we het kamertje en bv de box op tijd klaarmaken zodat ze kan wennen. Helemaal voorbereiden kan denk ik niet maar misschien ook nog wat boekjes over het krijgen van een broertje/zusje. Hoe oud is jou kindje?

één jaar geleden

Reactie op Suusxb

Hier ook de tweede. Mijn dochter word in september 2 en heeft al heel goed ...
Ooh wat leuk! Mijn zoontje wordt ook in september 2 jaar☺️

één jaar geleden

Gefeliciteerd dames! Leuk dit groepje! Ik ben 21 februari uitgerekend, woon in Oosterhout. (30 jaar) Mijn eerste zwangerschap en we hebben er 15 maanden op gewacht. Ik had een zeer lange en onregelmatige cyclus. Nu 4.40 en ik ben weer eens wakker... ontzettend misselijk. Overdag kan ik het redelijk managen door heel de dag door te eten. Ben ergens wel bang dat ik gigantisch veel aankom want na 5 stuks fruit ga ik vaak ook aan de koeken en glazen cola of ranja.. Ik grijp naar alles wat een bodempje op mijn maag legt. Mijn 6 en 10 weken echo waren goed. Bij 6 weken al een stevig kloppend hartje. Ik heb dinsdag bloed laten afnemen voor de volledige nipt. Begin het nu toch al spannender te vinden dan ik dacht. Heb al mijn vrienden al verteld dat ik zwanger ben en gisteren ook binnen mijn team op mijn werk. Ik wilde toch echt kunnen delen dat ik me zo misselijk en moe voel. liefs. Lindsay

één jaar geleden

Vanaf wanneer beginnen jullie met het kopen van spullen? Net positieve nipt ...
Wij willen na de positieve nipt inderdaad spullen gaan aanschaffen

één jaar geleden

Reactie op brittje002

Ik ook en merk dat het wachten op de uitslag toch wel heel spannend vind 😊 ...
Pff ik ook.. probeer er niet teveel aan te denken. Alles komt goed 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op linsypinsy

Gefeliciteerd dames! Leuk dit groepje! Ik ben 21 februari uitgerekend, woon ...
Rijstewafels of maiswafels zijn een uitkomst voor mij. Die eet ik heel de dag door haha!

één jaar geleden

Reactie op irisdebr

Ja ik ben zwanger van onze tweede. Wij hebben ons zoontje van bijna 2 bij d ...
Ah dat is lief, ik was zo onzeker bij eerste termijnecho dat ik hem niet heb verteld en niet meegenomen.

één jaar geleden

Reactie op linsypinsy

De eerste zwangerschap heb ik echt geleefd op optimel en vla. Dat legt een bodempje en een glas optimel is niet mega slecht.

één jaar geleden

Net de termijn echo gehad en alles was goed! Het hartje klopte mooi ❤️😍 mijn uitgerekende datum is nu definitief 18 februari 🥰

één jaar geleden

Reactie op linsypinsy

Zo herkenbaar, eet de hele dag door en 's nachts zo misselijk🤢 Ben bijna 12 weken. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook en duurde het de hele zwangerschap... ben toen heel veel aangekomen helaas, maar ja het is overleven. Hopelijk deze zwangerschap minder lang!

één jaar geleden

Reactie op jwijk1

Zo herkenbaar, eet de hele dag door en 's nachts zo misselijk🤢 Ben bijna 1 ...
Gebruik je medicatie tegen de misselijkheid? Ik gebruik emasafene

één jaar geleden

Nog meer mensen met bijna geen eetlust? Ben nu 12+1 en 1 kilo lichter dan t gewicht waarmee ik begonnen ben. Maak me dan soms druk dat de baby niet alles binnen krijgt. Maar mn vitaminwaarde waren goed

één jaar geleden

Nog meer mensen met bijna geen eetlust? Ben nu 12+1 en 1 kilo lichter dan ...
Ja, vooral boterhammen heb ik moeite mee. Nu rond 11.5 week. Ben al ongeveer 4 kg afgevallen. Ze zeggen dat de baby toch wel zijn voedingstoffen eruit haalt....

één jaar geleden

Ik heb ook weinig honger, vooral met warm eten heb ik moeite.. ik ben ook 1,5 kilo lichter. Mijn VK had het over een dooierzak waar de baby de eerste 12 weken de voeding uit haalt dus ik maak me nog niet zo'n zorgen. Daarna pakt de baby ook wat hij/zij nodig heeft en ik heb wat reserves dus maak me niet zo druk. Wat ik probeer is om iig genoeg melkproducten binnen te krijgen ivm calcium en fruit + eventueel koude rauwe groenten.. maar eet zelf t liefste de hele dag brood

één jaar geleden

Ik heb bijna nergens trek in maar ervaar sommige momenten opeens een overvallende honger. Dan MOET ik echt iets eten. Dus ik probeer wel elk uur iets te eten (kleine porties) . Maar het was de eerste weken echt heeel erg strugglen. Ben de eerste week 3 kg afgevallen.

één jaar geleden

Ja hier ook. Vorige zwangerschap nog erger. Toen tot 22 weken alleen afgevallen en niks aangekomen. Baby deed het er prima op. De baby eet je letterlijk op. Die pakt wat die nodig heeft om te groeien. Voor jezelf blijft er dan dus heel weinig over en dat merk je ook in je energie. Beetje gevarieerd proberen te eten en lukt warm eten niet, dan niet. Wat koude groentes of extra fruit en prima

één jaar geleden

Reactie op Suusxb

Ja hier ook. Vorige zwangerschap nog erger. Toen tot 22 weken alleen afgeva ...
Stelt me weer een beetje gerust dit, dankjewel!

één jaar geleden

Ik mag me toch aansluiten bij deze groep, 2 daagjes teruggezet. Definitief uitgerekend op 20 februari. Mooie echo gehad 🥰