1087 Reacties
één jaar geleden
Oh jeetje t is nog vroeg.
Ik mag mij vandaag om kwart voor 8 melden in t zkh voor wat controles ivm kans op hoge bloeddruk etc....wat een uur rijden is. Moet mij nuchter melden. Normaal heb ik nooit trek op dit tijdstip ...3x raden hoe t nu is hahaha
één jaar geleden
Reactie op MAF126
Succes!! Hopelijk heb je (behalve je trek) geen last van het nuchter moeten ...
Djw gelukkig geen last van gehad!
één jaar geleden
Reactie op JoKro1992
Haha nee bij ons ook niet, mocht ze geen uitspraak over doen🥹
Ik vind het zo'n klinkklare onzin. Vanaf 14 weken is het zichtbaar. Alsof in die 3 dagen nog een hele piemel of vagina gemaakt moet worden 😂😂
Naja, geduld is een schone zaak. Volgende week dinsdag weten we het zeker.
één jaar geleden
Reactie op Tigerlilly
Ik vind het zo'n klinkklare onzin. Vanaf 14 weken is het zichtbaar. Alsof i ...
Bij ons noemde ze als reden omdat het voorkomt dat de zwangerschap word afgebroken omdat ze hoopte op een ander geslacht
één jaar geleden
Yes alles goed met t kindje en mijn bloedwaarden waren ook oke. Ik had wel een kleine verkramping in een bloedvat. Daar krijg ik medicijnen voor, met onhandige bijwerkingen. Maar dat is na een paar dagen minder en na 2 weken zo goed als over. Maja alles beter dan een te hoge bloeddruk krijgen.
Ik heb door de echokamer moeten marcheren als een dansmarieke gezien de kleine verkeerd op lag🤣 nu al eigenwijs 🙈
één jaar geleden
Bij ons noemde ze als reden omdat het voorkomt dat de zwangerschap word afg ...
Maar je kunt hem vanaf 12 toch niet meer afbreken?
één jaar geleden
Bij ons noemde ze als reden omdat het voorkomt dat de zwangerschap word afg ...
Maar in principe kunnen mensen toch een abortus plegen tot week 22 ? (Dat mensen dit zouden doen om het geslacht lijkt mij natuurlijk krankzinnig)
één jaar geleden
Wij hadden vandaag de 13 weken echo. En toen ze bij de boven benen was zei ik oh het is een meisje? Toen zei ze nee in het begin zijn ze allemaal een jongetje. En toen deed ze een andere snede en ik zag wel iets uitsteken. Leek mij dat het een jongetje was. Maar volgens haar is het nog niet zichtbaar. Ze zei je kan wel de nub test doen maar die is ook maar voor 50% betrouwbaar. Ik ben al 13+2 dagen. Ik vroeg me af of je het geslacht echt niet kunt zien? Zie je bij een meisje ook zon ding tussen de benen of helemaal niets?
één jaar geleden
Reactie op Romi
Wij hadden vandaag de 13 weken echo. En toen ze bij de boven benen was zei ...
Ik weet niet zo goed hoe het zit bij 13 weken. Maar bij een jongen en een meisje beginnen beide geslachtsdelen door een knobbeltje. Dit noemen ze de NUB . Bij een jongetje staat deze bij 13 weken meer omhoog. Daarom zou je kunnen zien of het een jongen is.
één jaar geleden
Reactie op Romi
En over 1 weekje zou je het eventueel kunnen zien? Maar dan is het nog stee ...
Ik lees op internet dat het vanaf week 16 betrouwbaar is. Sommigen doen wel eerder een echo. Ik zelf heb hem bij 16 + 2 gepland staan. En dan is het ook hopen dat het kindje niet met de benen dicht ligt
één jaar geleden
Reactie op Rosiex1234
Maar in principe kunnen mensen toch een abortus plegen tot week 22 ? (Dat m ...
Inderdaad zoiets als w 22 ja. Want wij hadden een vlokkentest in week 11 t kon zijn dat we 3 weken later pas een uitslag hadden. Als deze niet goed was hadde. We helaas ook een moeilijke keuze moeten maken
En de uitslag van de nipt is vaak ook rond die tijd dacht ik
één jaar geleden
Reactie op Rosiex1234
Maar in principe kunnen mensen toch een abortus plegen tot week 22 ? (Dat m ...
Dat klopt. Maar afbreken in een vroeg stadium is emotioneel en fysiek makkelijk. Dat is ook één van de redenen waarom die studie van de 13 weken echo nu loopt. Mocht er echt iets ernstigs mis zijn is er meer tijd voor extra onderzoek en kan de zwangerschap indien nodig, zo vroeg mogelijk afgebroken worden.
Maar daarnaast vermoed ik zelf dat de studie-opzet en vooral de goedkeuring door de medisch ethische toetsingscommissie (metc) gewoon een stuk ingewikkelder waren geweest als ze wel geslachtsbepaling zouden includeren. Vanuit wetenschappelijk oogpunt wil je je onderzoek zo clean mogelijk. Dus ik denk echt dat dat ook een belangrijke rol speelt.
één jaar geleden
Reactie op MAF126
Dat klopt. Maar afbreken in een vroeg stadium is emotioneel en fysiek makke ...
Jaa kan me sowieso niet inbeelden dat mensen een zwangerschap afbreken wegens geslacht. Tenzij hier natuurlijk een genetische reden achter zit.
Heb zelf in April een MA gehad dus moeten opwekken met medicatie en vond dit echt het zwaarste wat ik ooit heb moeten doen. Zowel lichamelijk als fysiek.
één jaar geleden
Reactie op Rosiex1234
Jaa kan me sowieso niet inbeelden dat mensen een zwangerschap afbreken wege ...
Ja ik kan me ook niet voorstellen dat sommige mensen dat doen om het geslacht. Wat maakt het uit een tweede meisje of een tweede jongen krijgen.
Ook al is het maar 8 weken. Het hele traject van opwekken en afscheidnemen lijkt me heel zwaar.
één jaar geleden
Ligt t aan mij of is veel zwangerschapskleding onwijs saai en oudbollig? Her en der slaag ik wel gelukkig