1087 Reacties

één jaar geleden

Reactie op anoniemmoesje

Glucose test? Daar heb ik nog niks van gehoord 🫢
Dat hoeft ook niet iedereen! Alleen als je een verhoogde kans hebt om zwangerschapsdiabetes te ontwikkelen (kan verschillende oorzaken hebben, bijv. Overgewicht of diabetes in familie etc), of het eerder hebt gehad in een zwangerschap. In mijn vorige zwangerschap had ik blijkbaar op het einde teveel vruchtwater waardoor ik moest testen en met 37w een te hoge suiker had. Dus daarom moet ik het deze zwangerschap weer laten testen. 2 keer 😅

één jaar geleden

Reactie op Romi

Wanneer is de eerst volgende echo weer na de 20 weken. En is deze al ingepl ...
Ik krijg nog 2 echo’s: met 30 weken de groeiecho en met 35 weken de liggingsecho. Verder heb ik tussendoor wel nog korte controles maar dan meten ze alleen de bloeddruk en luisteren ze het hartje met de doppler.

één jaar geleden

Reactie op Skye_

Dat hoeft ook niet iedereen! Alleen als je een verhoogde kans hebt om zwang ...
Ohh, ik ga dit wel even navragen, mijn moeder is een diabeet en ik ben 50kg afgevallen maar nog steeds “overgewicht” thanks voor jouw informatie!

één jaar geleden

Reactie op Romi

Ik krijg met 32 weken en extra echo omdat mijn placenta te dicht bij de uitgang zit. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik daarna nog een liggingsecho aan het einde dus die verwacht ik nu ook weer. Glucosetest heb ik nooit hoeven doen.

één jaar geleden

Reactie op Romi

Ik krijg helaas geen echo’s meer en hoef ook de glucosetest niet te doen.

één jaar geleden

Ik krijg met 28,32 en36w extra echo’s ivm prematuur en dysmatuur kindje bij mijn vorige zwangerschap

één jaar geleden

Ik krijg met 28 weken en 32 weken ook nog groeiecho’s

één jaar geleden

Ik ook groeiecho's, weet nog niet wanneer precies. En glucosetest volgens mij met een week of 24. Dit omdat mijn jongste kindje heel erg groot was (4890 g) en hij waarschijnlijk daardoor vast kwam te zitten tijdens de bevalling. Had toen niemand aan zien komen, dus nu wat meer controle erop om een herhaling te voorkomen

één jaar geleden

Reactie op Safinatu1988

Ik ook groeiecho's, weet nog niet wanneer precies. En glucosetest volgens m ...
Omg dat is wel mega groot. Heb je uiteindelijk een keizersnee gehad. Ik was al half dood bij onze zoon van 4100 g. Ook bij mij was de baby niet verwacht dat hij zo groot zou worden. Ik hoop dat ze dit keer mij wel beter in de gaten gaan houden.

één jaar geleden

Reactie op Romi

Omg dat is wel mega groot. Heb je uiteindelijk een keizersnee gehad. Ik was ...
Echt he🙈 geen keizersnede, kon ook niet meer want z'n hoofdje was al geboren, hij bleef steken met z'n schouder dus hij moest er wel uit. Maar alles is goed gekomen gelukkig! Jij wel een keizersnede gehad of ook niet? Ben ook blij dat ze het dit keer beter in de gaten houden. Is ook een grote kans dat ik eerder wordt ingeleid. Bij jou zullen ze ook wel extra in de gaten houden en je kunt natuurlijk altijd je zorgen bespreken met je verloskundige

één jaar geleden

Vandaag maar extra echo gedaan met 21 weken op een beurs. Het meisje wilde alleen niet zo meewerken🤣

één jaar geleden

Reactie op Jo0

We kunnen vrijdag terecht! Dus wel heel spannend! Bedankt voor je lieve ber ...
Hoe is het vrijdag gegaan? Hebben ze je antwoorden/meer duidelijkheid kunnen geven in het WKZ?

één jaar geleden

Reactie op Safinatu1988

Echt he🙈 geen keizersnede, kon ook niet meer want z'n hoofdje was al gebor ...
Ah gelukkig! Maar goh wat een bevalling is het dan geweest. Ja ik heb niet voor niets 3,5 jaar gewacht tot ik er weer klaar voor was hoor. Bij mij was het geen keizersnede maar wel 2 keer moest ze trekken met de vacuumpomp. De eerste keer was het mis bij de tweede keer zei ze als bij de 3de keer het niet lukt dan gaan we je baarmoeder opensnijden. Gelukkig kwam hij bij de 2de keer eruit. Maar hij heeft wel lang last van gehad echt zielig. Hij maakte geluid tijdens het slapen van de pijn bij iedere ademhaling. Hij moest na de bevalling aan de para een paar dagen. wacht het nog even af wanneer ze mij iets over de grootte van het kind kunnen vertellen.

één jaar geleden

Hoi dames, mijn man kwam donderdag uit werk en hij had koorts. De tweede dag begon hij te kuchen en wat hij snotterig. Ik zei doe eff een coronatest want corona heerst overal. Hij test na 1 dag positief. Uit voorzorg is hij op zolder gegaan. Wij denken namelijk dat het niet zo fijn is als je zwanger bent om koorts op te lopen. Daarnaast heb ik een zoontje van 3,5 jaar die aanleg heeft voor koortsstuipen bij 38 graden is al raak bij hem. Voor ons is het elke keer heel akelig om het mee te maken daarom geven wij al bij 37,5 para zetpil. Ik vroeg mij af of jullie ervaring hebben of iemand misschien kennen die corona heeft opgelopen tijdens de zwangerschap of het ook een nadelige effect op de baby heeft gehad. Want ik weet niet hoe lang ik het nog vol kan houd. Alle het huishouden + elke dag eten koken + zorgen voor een peuter + 32 uur per week werken is voor mij. Zelfs snachts slaap ik niet meer goed omdat ik alleen zit te denken wat ik morgen moet allemaal gaan doen voor het gezin maar ook op werk(projecten).

één jaar geleden

Reactie op Romi

Hoi dames, mijn man kwam donderdag uit werk en hij had koorts. De tweede da ...
Hi! Ik heb zelf Corona gehad (was toen 19w zwanger) en heb contact gehad met mijn verloskundige en zij verzekerde mij dat Corona NIET schadelijk is voor de baby. Koorts wel, dit moet je willen voorkomen/onderdrukken met paracetamol als het je treft. Dit is hoe ze het mij uitlegde, hoop dat het je wat rust geeft ❤️

één jaar geleden

Reactie op anoniemmoesje

Hi! Ik heb zelf Corona gehad (was toen 19w zwanger) en heb contact gehad me ...
En hoeveel dagen had jij koorts? En met hoeveel para had je het wel onder controle? Mijn man heeft 4 dagen nu corona en nog steeds koorts, duizelig, koppijn en spierpijn. Hij ligt alleen in bed boven op zolder. Ik heb van de zomer in spanje zonnesteek opgelopen 2 dagen koorts. En twee dagen ook in bed gelegen. Maar toen kon ik de koorts niet lager dan 38 krijgen. Met para dan. En hoe gaat het met je nu? Voelde je ook dat de baby toen wat rustiger was qua bewegen of helemaal geen verschil aan te merken?

één jaar geleden

Reactie op Romi

Hoi dames, mijn man kwam donderdag uit werk en hij had koorts. De tweede da ...
Ik heb 2 weken terug ( met 19 weken) ook corona gehad, wel zonder koorts. Verloskundige gaf aan dat dit geen gevolgen heeft voor de baby het enige nadeel is dat je langer ziek bent omdat je lichaam voor 2 werkt en dus langer nodig heeft om te herstellen. Ik was bijna 2 weken ziek

één jaar geleden

Reactie op Romi

En hoeveel dagen had jij koorts? En met hoeveel para had je het wel onder c ...
Wat sneu voor je mannetje, jij nog geen klachten? Dan hoop ik igg dat je de dans ontspringt! Ik heb het “geluk” dat ik zelden koorts heb, ook deze keer is me dat bespaard gebleven, wel echt ruim 1,5 week ziek geweest. Ze adviseerde mij om -in geval van hoge koorts >39) iedere 6 uur 2 pcm te nemen, en proberen de koorts onder de 39 te houden, 38 is dus -ondanks je je misschien niet lekker voelt- “prima”!

één jaar geleden

Reactie op anoniemmoesje

Wat sneu voor je mannetje, jij nog geen klachten? Dan hoop ik igg dat je de ...
Oh en btw, ik voel me nu weer oké! Ik voel ons meisje ook goed bewegen, toen minder maar toen waren het nog geen bewuste voelende bewegingen, dat heb ik pas sinds een paar dagen 😊

één jaar geleden

Reactie op anoniemmoesje

Wat sneu voor je mannetje, jij nog geen klachten? Dan hoop ik igg dat je de ...
In heb gelukkig nog geen klachten. Ik controleer ook elke keer of ik geen koorts heb maar gelukkig nog niets. Ik vind het ook niet erg om corona te krijgen alleen die koorts idd vind ik nu wel spannend. Heel fijn dat je die koorts niet hebt gekregen. Het is geen pretje. Zowiso zwanger zijn en ziek zijn is erg vervelend. Af en toe moet ik niezen dan voel ik al kramp in mijn onderbuik daardoor.