1087 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op deemvd

Hebben jullie ideeën? M’n vriend en ik houden allebei niet van beschuit met ...
Ik ben van plan om een paar cakes te bakken en die in te vriezen. Daar kunnen we dan eventueel nog gekleurd glazuur op doen of slagroom met muisjes.

9 maanden geleden

Reactie op paulienSi

Bij de vorige zwangerschap had ik een spoedkeizersnede ivm hellp syndroom. ...
oke, ik heb geen keizersnede ingepland. ik merk wel dat de gynaecoloog dat prettig vind meer vanwege planning denk ik. mijn dochter lag schuin een soort van sterrenkijker. dat zagen ze tijdens de persweeën. dus dat duurde 2uur nu gevraagd of ze optijd willen kijken en geen 2uur mij moeite laten doen. dan wordt het alsnog een keizersnede maar voor nu ziet het alles er prima uit en ligt ze goed. ben benieuwd vind het toch wel spannend omdat je niet weet hoe het lopen gaat. vond het het herstel na de keizersnede wel heftig dus vandaar liever eerst zo proberen.

9 maanden geleden

Waarom duren die laatste dagen zo lang maar achteraf zo snel… mijn hormonen hebben net nog lopen janken bij mijn (net) 2 jarige zoontje dat hij niet zo snel oud moet worden en klein moet blijven 😂😭, who is with me?

9 maanden geleden

Reactie op Sakinas

Waarom duren die laatste dagen zo lang maar achteraf zo snel… mijn hormonen ...
Jaaa herkenbaar. Ik heb ook vandaag nog tegen mn zoontje (bijna 2) gezegd dat hij altijd zo lief en klein moet blijven 🥺 kan echt enorm genieten van de 1 op 1 tijd met hem samen en tegelijkertijd kan ik niet wachten tot z’n zusje er is.

9 maanden geleden

Zeker heel herkenbaar! Mijn zoontje is vorige week 3 geworden en als ik hem zo zie is hij nog zo lief klein maar tegelijkertijd ook al zo groot. Dat wordt helemaal erg als de baby er straks is! Soms zou ik willen dat de tijd wat langzamer ging zodat we nog wat langer konden genieten 🥲

9 maanden geleden

Ik lig op dit moment te bevallen. Eigenlijke uitgerekende datum is 17 februari. Inleiding kunnen aanvragen en om 00.00u een ruggenprik gekregen. Wat een verademing. Inmiddels op 5cm. Vandaag zal dus ons zondagskindje geboren worden🩷 Haar zus is bijna 3.... Daar komt de vraag: op dit moment is onze eerste dochter bij opa en oma. Gaan wij haar via beeldbellen al vertellen dat haar zusje is geboren of laten we opa en oma gewoon naar het ziekenhuis komen en vertellen we het haar hier (papa op de gang bijv.) Iemand ervaring?

9 maanden geleden

Reactie op Lente2020a

Ik lig op dit moment te bevallen. Eigenlijke uitgerekende datum is 17 febru ...
Ahhh succes 🩷 ik ben ook de 17e uitgerekend. Ik heb een zoontje van 2j 8m en als ik naar hem kijk dan zou ik hem naar het ziekenhuis laten komen. Wel opa en oma laten voorbereiden dat zijn zusje is geboren en dat ze gaan kijken (ik krijg een keizersnede dus hij gaat haar ook in het ziekenhuis ontmoeten en we vertellen hem ook als we daarheen gaan). Ik denk dat hij met beeldbellen gelijk naar ons toe wilt komen en misschien wel moet huilen 🥹 maar elk kindje is anders en jullie kennen jullie dochter t beste, dus ik zou doen wat op dat moment het beste voelt voor jullie! Er is geen goed of fout toch :-)

9 maanden geleden

Reactie op Lente2020a

Oh lastig misschien juist eerst even gewoon bellen en vertellen of ze langs komt om haar zusje te ontmoeten. dat je het inidergeval zelf kan vertellen. maar goed ik zou denk ik ook niet video bellen.

9 maanden geleden

Reactie op Lente2020a

Succes! Hopelijk snelle bevalling 🙏🏻. Ik zou naar het zkh laten komen. Heeft ze er het juiste beeld bij. En ik zou persoonlijk de baby in een nestje of in de wieg leggen als de peuter binnen komt. Zo kan die zelf kijken zonder miss het gevoel te krijgen ingeruild te zijn 🤷🏼‍♀️.

9 maanden geleden

Reactie op Lente2020a

Ik zou het opa en oma laten vertellen en dan dat ze jullie in het ziekenhuis ziet. Is wat persoonlijker dan videobellen ☺️ En als opa en oma het verteld dan zit ze ook minder in spanning en kan ze zich voorbereiden de rit naar het ziekenhuis toe. Heeeel veel succes met de bevalling 😍

9 maanden geleden

Weten jullie wanneer jullie iedereen gaan vertellen dat de baby er is? En nemen jullie kraambezoeken in het ziekenhuis af? Of na de kraamweek? Of tijdens de kraamweek. Bij mijn eerste bevalling was er nergens kraambezoek want het was corona. En moest ook 1 hele week op bed blijven.

9 maanden geleden

Reactie op Romi

Weten jullie wanneer jullie iedereen gaan vertellen dat de baby er is? En n ...
Wij hebben na het gouden uur vanuit het ziekenhuis naasten gebeld met videocall. In de loop van de dag de rest. Wij zijn 1 nacht in het ziekenhuis gebleven en hebben daar geen bezoek ontvangen. Bij thuiskomst kwamen mijn ouders met onze oudste. Dinsdag is de kleine 2 weken en we hebben alleen onze gezinnen gezien. Nu doen we langzaam kraamvisite inplannen. Bij de eerste zat op dat 3 mijn hele tent al vol en dat wilde ik nu niet. Vond dat druk en was erg oncomfortabel. Daarom nu gekozen voor 2 weken bubbel met gezin.

9 maanden geleden

Reactie op Tigerlilly

Wij hebben na het gouden uur vanuit het ziekenhuis naasten gebeld met video ...
Ah! Fijn dat het kan. Als wij alleen al aangeven dat de kleine er is wilt iedereen langskomen en dat vinden wij ook ongemakkelijk. Bij de eerste kwamen ze stiekem ‘s avonds langs toen de kraamzorg weg was. En dan stonden ze allemaal bij ons op de slaapkamer om de kleine te zien. Want ik mocht niet de trap nemen naar beneden. Dus alles gebeurde op de verdieping. Ik vind het wel belangrijk dat grote broer zijn broertje komt zien. Die zal dan door mijn moeder worden opgevangen. Verder willen we eigenlijk in alle rust een start maken. Daarom twijfelen we op welk moment we het gaan delen. Ik vind het belangrijk als het een paar dagen goed gaat met de kleine en met mij en dan pas delen. De andere familieleden kunnen zich moeilijk inleven. En denken als we zeggen dat we even tijd willen voor ons zelf dat we ze het moment niet gunnen.

9 maanden geleden

Reactie op Romi

ik was met mijn eerste in het ziekenhuis 2021 mocht 1 persoon per dag. ik had mijn moeder tijdens de weeën gebeld dat het begonnen was. dus die was al in het ziekenhuis die heeft haar als eerste gezien. de dag erna mijn schoonmoeder. de dag daarna mocht ik naar huis heb ik mijn schoonfamilie geappt die wonen allemaal in de buurt dat ze meteen even mochten komen voor de kraamhulp er was omdat ik niet wist wat mocht. dus ik was thuis iedereen meteen even gekeken kort gesproken. max uurtje en toen daarna naar boven. mijn familie kwam even in overleg in die week. later pas vrienden etc. niemand die onaangekondigd langs kwam. maar goed ze weten hoe ik ben. dan doe ik de deur niet open🙄🫣

9 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

ik was met mijn eerste in het ziekenhuis 2021 mocht 1 persoon per dag. ik h ...
ik snap de nieuwschierigheid van de dichte familie dus ik dacht dan heb ik dat mooi gehad. gelukkig snapt iedereen ook dat je niet op uren visite zit te wachten. achja ergens ben je ook trots en wil je even showen. Daarna meteen genieten en geen stress van mensen die nog willen komen dat komt dan allemaal wel.

9 maanden geleden

Reactie op Romi

Ik zal mijn ouders en zus inprinciepe dezelfde dag op de hoogte stellen. En mijn man mag dat bij zijn familie doen. En verder vooral aanvoelen op het moment zelf. Mijn goede vriendinnen zullen het ook vast snel weten omdat ik het heel leuk vind. Kwa bezoek hou ik het wel rustig, de eerste week in ieder geval alleen familie wanneer wij er klaar voor zijn. Eerst ons zoontje zijn zusje laten ontmoeten en laten wennen. Verder zie ik het wel waar/wanneer we behoefte aan hebben maar dat word door mijn omgeving gewoon gerespecteerd.

9 maanden geleden

Reactie op Romi

Ah! Fijn dat het kan. Als wij alleen al aangeven dat de kleine er is wilt i ...
Oh dat vind ik best erg 🙈. Jeetje, je hebt net zo'n prestatie geleverd, dan is rust juist wat je nodig hebt. Ik snap dat jullie er dan miss voor kiezen om het later pas de wereld in te brengen. Wij hebben die 2 weken bubbel echt als fantastisch ervaren. Had van mij wel langer mogen duren 😱

9 maanden geleden

Reactie op Romi

Wij vertellen het pas na minimaal een halve dag. Nemen de stelregel: eerste kraamweek alleen eerstelijns mensen, met een uur bezoek. Tweede week kraamweek twee uur bezoek (per week! Niet per dag) en zo kijken we verder :)

9 maanden geleden

Wat doen jullie op een dag? Buiten het normale huishouden enzo. Ik ben bijna 39 weken zwanger en merk dat de dagen best lang duren. Er zijn ook weinig mensen vrij in m’n omgeving om een bakkie mee te doen

9 maanden geleden

Reactie op deemvd

Wat doen jullie op een dag? Buiten het normale huishouden enzo. Ik ben bijn ...
Hier hebben we nog een kleine van 2 rondlopen, dus inprinciepe genoeg te doen haha. Maar op opvangdagen verveel ik mij ook.. maar op dat moment neem ik vooral alle rust nu het nog kan 😅