1087 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op deemvd

Wat doen jullie op een dag? Buiten het normale huishouden enzo. Ik ben bijn ...
Puzzelen, gamen, met de hond wandelen, met vriendinnen afspreken, boodschappen doen en schoonmaken. Begint mij onderhand ook wel te vervelen na 3 weken thuis zitten. Ik denk dat ik maar weer een hobby ga oppakken. Sieraden maken oid

9 maanden geleden

Reactie op deemvd

Wat doen jullie op een dag? Buiten het normale huishouden enzo. Ik ben bijn ...
Serie kijken en opruimen etc. Maar dagen worden wel lang.. mijn partner heeft nu 2 weken vrij dus dat scheelt al veel, gaan we samen nog dingen doen. Alleen ergens naartoe vind ik minder fijn nu ik 39 weken ben.

9 maanden geleden

Op de dagen dat m’n zoontje naar de opvang is ga ik zwemmen, puzzelen, lezen, gamen, bakken (en invriezen voor kraambezoek) en ben nog bezig met een fotoboek van m’n zoontje. Ik ben laatst ook alleen naar de bios geweest, heb een zwangerschapsmassage gehad en ga ook rustig ergens alleen koffie drinken.

9 maanden geleden

vind het een beetje een dubbel gevoel. misschien straks onverwacht mijn dochter achterlaten. ze is 2,5 dus ik hoop dat ze het een beetje snapt. maar toch een gek gevoel om van haar weg te moeten en misschien wel in de nacht. we hebben een goeie oppas mijn schoonmoeder. die komt dan eventueel bij ons slapen. maar toch dat ze het misschien niet snapt als we ineens weg zijn. begin dit idee wel steeds moeilijker te vinden. mijn man is wel nuchter maar goed ik denk dat hij als het zover is het ook wel lastig vind helemaal als de bevalling wat langer duurt. ik ben wel helemaal enthousiast over het idee dat ze elkaar ontmoeten en hoe dat gaat zijn. het is meer even het moment dat we spontaan weg zijn. ze begrijpt veel maar toch. herkenen meer dit?

9 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

vind het een beetje een dubbel gevoel. misschien straks onverwacht mijn doc ...
Heel herkenbaar. Ik vind het sowieso niks om nu een aantal dagen zonder hem te zijn. Ik heb morgen mijn keizersnede en vanavond onze zoon bij mijn schoonouders gebracht. Tuurlijk praktisch(er) omdat we in dit geval wel weten wanneer, maar leuk is anders. Wij hebben onze zoon toch wel uitgelegd wat er gaat gebeuren en dat zijn zusje morgen wordt geboren en hij daarom bij opa en oma gaat slapen. Hij was gelukkig heel enthousiast. In de auto naar opa en oma heel de tijd: mama, hou van jou 🩵 onze zoon is 2 jaar en (bijna) 8 maanden. Het is heel fijn dat je schoonmoeder bij jullie kan komen als het begint. Misschien begint het ook wel gewoon overdag waardoor jullie haar rustig kunnen "overdragen" aan haar oma.

9 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Hier hetzelfde gevoel… ons kindje is net 2 en wij hebben hem naast de opvang nooit alleen gelaten 😅. Wat wij hebben afgesproken is dat als wij naar het ziekenhuis gaan voor bedtijd (19:30) dat ons zoontje ook mee gaat en dat mijn man dan mee naar huis gaat en hem op bed legt. Want ik vind niet alleen dat we er een kind bij krijgen, we hebben ook al een kind en hij blijft ook nmr 1 ❤️. (Side note: mijn zoontje is een moeilijke inslaper dus heeft echt mij of mijn man hierbij nodig) Mochten we in de nacht naar het ziekenhuis moeten dan komt familie hier op ons kindje passen en dan is het toch voor hem in de ochtend een beetje raar verwacht ik maar dan zouden ze hem mee naar het ziekenhuis kunnen nemen.

9 maanden geleden

Reactie op Skye_

Heel herkenbaar. Ik vind het sowieso niks om nu een aantal dagen zonder hem ...
Ah dat snap ik keizersnede is toch 2 nachten inderdaad. maar ergens wel prettig dat je het kunt zeggen ja. Ja ik hou er ook wel rekening mee dat het overdag kan gebeuren. (het beste scenario) maar toch🫣.

9 maanden geleden

Reactie op Sakinas

Hier hetzelfde gevoel… ons kindje is net 2 en wij hebben hem naast de opvan ...
Ah dat maakt het toch wel lastig. als hij moeilijk slaapt. ik weet dat ik haar goed achterkan laten bij mijn schoonouders het is meer dat ik hoop dat ik haar zel even kan vertellen wat er gaat gebeuren. en dan denk ik dat ze het ook goed snapt. dan ga ik zelf met een gerust hart de bevalling in dat kan ik me alleen daar op focussen. lijkt me lastig voor jullie als je tijdens de bevalling misschien nog geen en weer moet rijden. ik denk met een tweede dat het altijd lastig is. je wil meteen voor beide het goed doen. soms lukt dat niet . maar ze zullen er niet meteen onder leiden ofso. gelukkig is mijn man wel heel nuchter🫣 ze begrijpt ook wel een beetje wat er gaat gebeuren. ik denk elke ochtend laat nu maar gebeuren😂

9 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ah dat maakt het toch wel lastig. als hij moeilijk slaapt. ik weet dat ik h ...
Ja dat is wel fijn dat ze ook al wat meer begrijpt. Ik zou daar dan ook op vertrouwen ❤️ Hier komt het inderdaad ook wel goed of het nou volgens plan loopt 🙄 of niet (warsscheinlijk niet haha). Het is geen ramp als het die dag allemaal wat gaotischer verloopt 😌

9 maanden geleden

t wordt spannend hier.... ik word gezien de kleine toch wat aan t spoken was ( maar niks verontrustends ) toch maandagavond ingeleid, was in begin stadium zwangerschap wel de bedoeling ivm afstand naar zkh en mogelijke gezondheidsrisicos, later niet meer omdat ik t zo goed deed...en nu dus weer wel...dat was een beetje een verrassing. maar .. ik denk dat alles geregeld heb, vluchttas, vluchttas hondje, logeeradres hondje, adressen nog eens gecheckt voor t kaartje. de weg en afdeling naar zkh is bekend, kraamzorg en verloskundigenpraktijk zijn ingelicht maar wat zijn kleine onbenullige dingen die ik evt nog kan regelen of die vaak vergeten worden? mijn hoofd vind t fijn om alles zo goed mogelijk geregeld te hebben🤣...gezien er zometeen al genoeg dingen komen waar ik geen controle over heb

9 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

In de nacht naar het ziekenhuis ook mijn oudste thuis achter moeten laten. Heb zitten janken in de auto. Mijn eerste kindje niet eens afscheid kunnen nemen. Zit weer te janken, vond en vind dat nog steeds zo erg. Maar wilde haar ook niet wakker maken midden in de nacht. Dus elke avond voor het slapen gaan, knuffel ze alsof het de laatste is 🥰🥰🤗

9 maanden geleden

Reactie op Tigerlilly

In de nacht naar het ziekenhuis ook mijn oudste thuis achter moeten laten. ...
Ah ja heel vervelend. daar zie ik zo tegen op. ik zeg haar ook maar niet mee tot morgen ofso🫣 omdat je het gewoon niet weet. en ik probeer haar uit te leggen dat oma oppast als papa en mama weg moeten voor de baby. geen idee wat er binnenkomt. maar dit lijkt me zo'n dubbel moment☹️

8 maanden geleden

Reactie op Britterbal

t wordt spannend hier.... ik word gezien de kleine toch wat aan t spoken wa ...
is het ziekenhuis zo ver rijden dan? hier over dag 40min. ik moet mijn man nog bellen mocht het overdag gebeuren is er ook met iets langer dan 30min rijden. dus we zijn al gauw 1,5 verder voor dat we überhaupt in de kamer zijn🤯 . ik dacht nog even aan extra beschuit met muisjes voor de eerste visite en eventueel fruit en brood in huis inidergeval iets qua boodschappen verder niks bijzonders denk ik zo

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

is het ziekenhuis zo ver rijden dan? hier over dag 40min. ik moet mijn man ...
een uur vanuit thuis excl parkeren als t meezit met verkeer. dus idd wij komen ook op de ruim 1.5 u als partner nog werken is thanks die beschuit met muisjes heb ik idd niet aangedacht, maar hoop dat tijdig naar huis mogen. maar Das uiteraard afwachten

8 maanden geleden

Reactie op Britterbal

een uur vanuit thuis excl parkeren als t meezit met verkeer. dus idd wij ko ...
Ah dat is inderdaad wel lang. Ja ik weet van mijn vorige bevalling dat het opzich qua tijd wel moet lukken kan snel gaan maar ik zal denk ik niet binnen 1,5 bevallen 😂 ik durf het wel aan maar of het heel prettig is..🫣 ja ik heb met mij eerste spoedkeizersnede gehad dus lag al 2 dagen in het ziekenhuis eenmaal thuis wilde familie haar natuurlijk zien dus dan is het wel handig om iets in huis te hebben. was toen met corona dus konden mensen in het ziekenhuis niet komen. ik dacht alleen maar kom maar gauw dan hebben we die visite gehad.😂

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ah dat is inderdaad wel lang. Ja ik weet van mijn vorige bevalling dat het ...
we zullen zien hoe t bij mij loopt. laat t los zong ooit een blond meisje. Das wel heftig denk ik in de corona tijd bevallen en je bezoek ontvangen. succes met as bevalling Hopelijk loopt t voorspoedig...bij iedereen trouwens ☺️

8 maanden geleden

Reactie op Britterbal

we zullen zien hoe t bij mij loopt. laat t los zong ooit een blond meisje. ...
Ja zeker gaan we voor💪

8 maanden geleden

Reactie op BSY

Dames ik heb al sinds de nacht buikpijn ben vandaag 39weken het is meer een vervelende buikpijn alsof ik ongesteld moet worden maar nog niet zo heftig.. ben ook tussendoor misselijk heb eigenlijk nooit echt misselijkheid ervaren in me zwangerschap zoals nu. Ik merk ook dat wanneer de pijn erger word ik soms of even moet liggen of even naar de wc moet omdat ik een 💩 drang krijg. wat moet ik hiervan denken?😅 wil er ook niet teveel over denken want vaak is het weer vals alarm en is het zo weer over

8 maanden geleden

Reactie op BSY

Dames ik heb al sinds de nacht buikpijn ben vandaag 39weken het is meer een ...
t zou kunnen ( althans wat ik gelezen heb, voor mij is t mijn eerste) maar wat je zegt, kan ook zo over zijn en loos alarm..gewoon in de gaten houden als er meer regelmaat in komt

8 maanden geleden

Reactie op Britterbal

t zou kunnen ( althans wat ik gelezen heb, voor mij is t mijn eerste) maar ...
Jaa is ook voor mij de eerste dus, hahaha ik snap t niet meer😴😅