1087 Reacties

8 maanden geleden

Onze kleine meid heeft continue vanaf een uur of 5 dat ze zo onrustig is. Z ...
Heeft ze krampjes misschien? Een speentje, gebruik je die toevallig? Anders kan dat misschien troost bieden.. als het met prikkels te maken heeft misschien naar een donkere kamer? Ik durf het verder ook niet te zeggen en niet zoveel tips, maar snap wel dat het erg vervelend is om te zien en je je machteloos voelt ☹️

8 maanden geleden

Onze kleine meid heeft continue vanaf een uur of 5 dat ze zo onrustig is. Z ...
Nee ik snap je gevoel maar herkenbaar hoor. is hier ook wel echt een aantal uren dat niks goed is. gelukkig dan we hebben het ook even savonds gehad. hysterisch huilen is ook wel heftig. misschien helpt een badje wat?

8 maanden geleden

hebben jullie tips voor de jeuk daar beneden van t verband? ik was dit even 9 mnd vergeten dat ik bijna direct jeuk heb van verband materialen

8 maanden geleden

Reactie op Britterbal

hebben jullie tips voor de jeuk daar beneden van t verband? ik was dit even ...
Barrièrecreme misschien?

8 maanden geleden

Reactie op Britterbal

hebben jullie tips voor de jeuk daar beneden van t verband? ik was dit even ...
Herkenbaar! Mijn tip: overstappen op plasticvrij maandverband (bijv. Natracare of Sanature) en verwisselen voor het te vol zit, want dan kan het ook broeierig worden.

8 maanden geleden

Ik heb best wel een heftige bevalling gehad, tenminste dat zegt iedereen. Dit is mijn eerste dus ik heb geen idee of dit normaal of heftig was. Ik ben tijdens mijn bevalling flink wat keren getoucheerd omdat dit medisch noodzakelijk was. Dit vond ik alleen zo pijnlijk dat ik er echt van moest huilen. Morgen moet er een hechting verwijderd worden omdat deze te strak zit en ik merk dat ik er nu al helemaal tegen op kijk om weer pijn te ervaren in/rondom de vagina. Ik kan er zelfs een beetje van in paniek raken. Geen idee wat jullie hier mee moeten maar ik wilde dit even van m’n hart.

8 maanden geleden

Ik heb best wel een heftige bevalling gehad, tenminste dat zegt iedereen. D ...
Probeer jezelf te vertellen dat het niet lang duurt, je hebt al zoveel doorstaan, dit kun je ook nog! ❤️ je hebt er als het goed is alleen maar profijt van als de hechting eruit is!

8 maanden geleden

Ooh wat vervelend en helemaal niet raar dat je daar dan tegenop ziet! Maar het komt echt goed, ze zullen het vast heel voorzichtig doen.. en het zal een opluchting zijn als de hechting eruit is, het duurt maar heel even, jij kan dit mama!!💪🏻😘 probeer op je ademhaling te letten en je gedachte te verzetten (misschien makkelijk gezegd..) mocht je veel last houden hiervan , praat erover zodat je het allemaal goed kan verwerken!

8 maanden geleden

Jeetje wat heftig. ik snap dat je hier tegen op ziet. ik heb er ook echt last van gehad gelukkig trok de pijn bij mij wel weg ik was wel even bang dat er iets niet goed was gegaan en dat ze opnieuw iets.moesten doen ik had mezelf ingeprent dat ze me dan maar totaal moeten verdoven. je kan dit wel maar ik kan me goed voorstellen dat je klaar mee bent. mag ik vragen wat de medische reden is van het toucheren? ze wilde het bij mij namelijk ook een aantal keren maar dat heb ik toch echt geweigerd omdat dit pijnlijk is.

8 maanden geleden

Ik ging voor inleiding en de kleine reageerde er niet goed op. Tijdens de weeën opwekkers zakte haar hartslag meerdere keren dus ze moesten mijn ontsluiting goed in de gaten houden anders werd het een keizersnede. Ik vond dit belangrijk waardoor ik akkoord ging met het toucheren.

8 maanden geleden

De hechtingen zijn verwijderd, voor alle mama’s die dit ook gaan ervaren, het doet geen pijn! Het is misschien een beetje gevoelig maar het doet geen pijn. Als ze verwijderd zijn voel je je gelijk beter. 🤍

8 maanden geleden

Ik ging voor inleiding en de kleine reageerde er niet goed op. Tijdens de w ...
Ah oke herkenbaar. de hartslag van mijn dochter zakte ook ze hebben uiteindelijk zo'n elektrone op haar hoofd gezet.

8 maanden geleden

De hechtingen zijn verwijderd, voor alle mama’s die dit ook gaan ervaren, h ...
gelukkig maar heb je dan ook weer gehad 💪

8 maanden geleden

De hechtingen zijn verwijderd, voor alle mama’s die dit ook gaan ervaren, h ...
ik was ook heel blij dat er een paar uit waren was even vervelend bij eentje, maar daarna veel profijt van gehad. was ineens een stuk mobieler

8 maanden geleden

Hi. Ik kan me ook aansluiten bij deze groep. 1 maart was de uitgerekende datum, maar mijn dochter besloot dat 16-2 wel een mooie datum was om te komen met 38 weken zwangerschap. 😊

8 maanden geleden

Hoe ervaren jullie bewegen? Ik ben net voor t eerst buiten geweest na 12 dagen, we hebben een klein rondje om t blok gelopen ongeveer 10 minuutjes. Mijn schaamlip is gescheurd ipv mijn perineum (gelukkig?) en ervaar hier best wel wat ongemak aan. Ik heb alleen het idee dat mijn herstel zo sloom is. Het steekt nog en ik heb nog 1 inwendige hechting die aan t genezen is.

8 maanden geleden

Hoe ervaren jullie bewegen? Ik ben net voor t eerst buiten geweest na 12 da ...
Ieder lichaam en herstel is anders, neem de tijd die jij nodig hebt!! En bouw alles weer rustig aan op.. ik heb het geluk dat ik bij beide bevallingen bijna geen ‘schade’ heb gehad, echt een paar lichte scheurtjes , bij beide 3 hechtingkjes gehad.. ik heb dan ook amper last van m’n onderkant gehad , meer van m’n aambeien😂🫣 + een hele snelle bevalling dus ik was al snel weer op de been, zonder last oid, dus bewegen ging ook al snel goed.. m’n hechtingen hebben 2 dagen wat getrokken, dat viel ook reuze mee.. maar merk de vermoeidheid in m’n lichaam wel dus moet echt nog pas op de plaats doen soms, ook al wil ik alweer heel veel (te veel) doen.. luister naar je lichaam en wat lukt dat lukt , alles op z’n tijd, komt wel weer !

8 maanden geleden

Hoe ervaren jullie bewegen? Ik ben net voor t eerst buiten geweest na 12 da ...
Bewegen opzich geen probleem ik neem gewoon om de 4/5 uur 2 Paracitemollen ik heb een knip gehad dus als ik die niet neem merk ik het wel. Ik heb alleen geen energie om de deur uit te gaan ik heb een hele vlotte bevalling gehad binnen 4uur. Maar dat heeft echt wel alles van mij gevraagd in een keer dus ik merk dat ik daar echt nog wat van bij moet komen.

8 maanden geleden

Kleine meid is direct na de fles in slaap gevallen, nu moet ik haar nog verschonen en moet ik dr dus wakker maken. Maar ze ligt zo lief.. 🥹

8 maanden geleden

Ik ben vandaag jarig en een maand geleden bevallen. (3+5) ik heb me zelden zo niet jarig gevoeld. Nu vier ik m’n verjaardag al jaren niet meer maar m’n hele wereld draait nu om haar. Is het raar dat ik dit stom vind? Dat ik vandaag niet even om mijzelf kan laten draaien? Iedereen om mij heen doet z’n best maar het lijkt alsof ik zelf er niet van kan genieten ofzo. Gaan zaterdag lunchen hoop dat ik het mezelf dan wel gun 😅