1003 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

Pfoe, je lichaam is al druk bezig met de voorbereiding! Wat vervelend die p ...
ik vind het nu echt spannend worden 😳 bij de eerste twee gebeurde de indaling pas bij de bevalling en voorweeën alleen de dag voor en dag van de bevalling. Ik hou mij maar vast aan het feit dat elke zwangerschap/bevalling anders is en deze baby nog even veilig blijft zitten 🙂

9 maanden geleden

Reactie op dani4

Is het gek dat ik nog niet aan verlof denk!? Heb gevraagd of ik onder voor ...
Haha ik heb hetzelfde. Ik ga echt fluitend door deze zwangerschap heen. Ondanks dat ik al zaken aan het overdragen ben, besef ik me nog steeds niet dat ik volgende week donderdag met verlof ga. Ik denk dat het ook behoorlijk wennen zal zijn, aangezien de afgelopen 5 jaar werk z’n groot onderdeel van mijn leven is geweest. Daarbij heb ik het onwijs naar m’n zin op m’n werk. Wachten tot ons kindje komt lijkt me maar saai haha. Terwijl ik juist heel erg uit kijk naar het verlof als ons kindje er is. Dit heb ik door (ouderschaps) verlof en vakantie heel lang kunnen rekken. Ik begin pas midden augustus weer met werken. Ik vroeg me af zijn jullie er al over uit of en zo ja welke anticonceptie jullie gaan gebruiken na de zwangerschap? Ik had altijd een spiraal, maar wil dit nu niet. Ik wil even geen hormonen in m’n lichaam en vind de ingreep van een koperspiraal niet opwegen tegen de periode dat ik anticonceptie wil gebruiken. Mocht een tweede kindje voor ons mogelijk zijn, wil ik rond 6-9 maanden weer proberen zwanger te worden.

9 maanden geleden

Reactie op 128Annee

Haha ik heb hetzelfde. Ik ga echt fluitend door deze zwangerschap heen. Ond ...
Voor mij hetzelfde! Volgende week donderdag met verlof (met 36 weken) en ik heb er nog helemaal geen zin in 😅 Iedereen om me heen werkt de hele week of woont op een uur rijden, ik denk dat ik het over een paar weken niet zo fijn vind om nog 'ver' weg te gaan. Geen idee dus wat ik die weken ga doen. Daarna heb ik ook tot half augustus verlof, dat lijkt me lekker inderdaad! Qua anticonceptie denk ik voor ons gewoon condooms... Ik ben zwanger geworden met behulp van ovulatie inductie via het ziekenhuis en wil graag afwachten wat mijn lichaam doet zonder hormonen.

9 maanden geleden

Oh ik kijk juist enorm uit naar mijn verlof! 😅 Woensdag laatste dag. Heb helemaal zin om het huis op orde te brengen en gezellig bij ouders en schoonouders op de koffie te gaan.

9 maanden geleden

Reactie op 128Annee

Haha ik heb hetzelfde. Ik ga echt fluitend door deze zwangerschap heen. Ond ...
Ik had anticonceptie juist omdat ik echt meerdere weken beroerd ben van m'n menstruatie. Advies van de gyn om gelijk na zwangerschap wel weer spiraal te plaatsen. Daar had ik minder bijwerkingen van dan de pil of implanon.

9 maanden geleden

Even een hart onder de riem nodig... deze zwangerschap valt me echt zwaar. Slaap enorm slecht, heb veel last van hormonen. Ik herken mezelf niet zo labiel ben ik. Op dit moment ook nog erg verkouden en hoest mijn longen uit mijn lijf. En dan ben ik nog maar 34 weken... ik weet even niet hoe ik die 6 weken nog door moet komen. Voel me ook zo schuldig naar man en kinderen die het een beetje moeten ontgelden nu. Sorry, ik wil niet klagen. Maar het lucht toch op om het even te delen.

9 maanden geleden

Reactie op Jolanda 2501

Even een hart onder de riem nodig... deze zwangerschap valt me echt zwaar. ...
Het is ook zwaar! Lekker spuien rn klagen hier! Dan is het eruit. Zo'n verkoudheid en dat hoesten erbij maakt het ook extra zwaar naast de hormonen en het slaaptekort. Hopelijk gaat de verkoudheid snel over😘 beetje extra vitamine c/d nemen (misschien glaasje versgeperste sinaasappelsap?)

9 maanden geleden

Ik had een aantal weken geleden echt het gevoel dat het hoofdje van de baby echt tussen mijn benen, tegen mijn vagina lag. Maar nu is dat gevoel weg en heb ik het gevoel dat hij hoger ligt. Zucht, dus naar boven gekropen? Bij de eerste nooit ingedaald geweest en hoop nu echt dat deze dat wel gaat doen. Wil echt geen 2de keizersnede...

9 maanden geleden

Reactie op karien84

Ik had een aantal weken geleden echt het gevoel dat het hoofdje van de baby ...
Oeff lastig hoor, wanneer moet je weer naar de verloskundige? Hier is ze nog niet ingedaald. Ik hoop dat ze ondertussen wel met het hoofdje naar beneden is gedraaid

9 maanden geleden

Tjonge, zit ik een beetje moe op de bank te hangen en 'meer dan verwacht' te kijken. Is de bevalling daar, moet ik ineens huilen en super emotioneel. Nooit om tv bevallingen gehuild. Lekker selectief dit. 3e trimester hormonen?😅

9 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Tjonge, zit ik een beetje moe op de bank te hangen en 'meer dan verwacht' t ...
Haha ja, heel herkenbaar.

9 maanden geleden

Hoi dames, Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie baby's al ingedaald? Allemaal al verlof? Ik mag vrijdag weer naar de verloskundige, benieuwd of ze al met het hoofdje naar beneden ligt. Ze is nog niet ingedaald.

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

Hoi dames, Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie baby's al ingedaald? Allem ...
Nog een weekje werken! Vanmiddag naar de gynaecoloog, helaas ligt hij nog in stuit dus gaan ze kijken of ze iets kunnen/gaan doen. Ben benieuwd!

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

Hier gaat het, op wat bekkenpijn na, prima! Nu bijna een weekje met verlof, heerlijk om vrij te zijn van verantwoordelijkheid (nog eventjes van genieten ☺️). Baby ligt met zijn hoofdje omlaag en al een beetje ingedaald dus hij ligt er in ieder geval goed voor! Vanavond eindelijk weer een keer een echo, die hebben we niet meer gehad sinds de 20wk. Dus ben zo benieuwd hoe hij er nu uit ziet en of alles nog goed gaat. 😊

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

Nu 36 weken. Ben zzp’er en werk volgende week nog. Voel me heel goed. Vanochtend controle gehad. Ligt met hoofdje ingedaald, dus denk dat dat wel meehelpt met hoe ik mij voel. Heb er echt wel zin in om de baby te ‘ontmoeten’ 🥰 en hoop dat de bevalling een beetje zoals de vorige gaat 😜. Hoe gaat ‘ie bij jou?

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

Ze ligt ingedaald hier. En idd verlof. Nu 34+5. Groei echo gisteren werd 1cm te veel vruchtwater gemeten dus moet vrijdag weer naar het ziekenhuis voor een glucose test. Voor de tweede keer. Dus ben benieuwd of er nu wel iets uit komt dan.. krijg nu over 2 weken sowieso wel weer nog een echo. De kleine groeit hier verder precies volgens gemiddeld. 2445 gr werd ze geschat.

9 maanden geleden

Ik nu 34+4. Laatste controle vorige week dinsdag gehad, lag goed maar nog niet ingedaald (denk ik). Baby was vorige week 2150 gram. Volgende echo 6 februari. 30 januari wel controle bij vroedvrouw en dan ook wisser om te kijken of ik groep B streptokokken heb en controle verweking/ontsluiting (hopelijk). Ik moest stoppen met werken op dag 1 van de zwangerschap wegens risicovol werk.

9 maanden geleden

Vandaag weer voor controle geweest, baby ligt goed en is deels ingedaald. Verder even mijn hart gelucht over hoe ik mij voel en wat is dat fijn zeg. Samen even wat praktische tips doorgenomen en voor mezelf in ieder geval besloten de lat wat minder hoog te leggen... jammer voor de nesteldrang, die bestekla hoeft echt niet perse uitgezogen voor de baby komt.

9 maanden geleden

Reactie op karien84

Ik nu 34+4. Laatste controle vorige week dinsdag gehad, lag goed maar nog n ...
Oh heftig! Heb je je een beetje kunnen vermaken al die tijd? Of heb je vervangend werk gekregen?

9 maanden geleden

Reactie op MBak95

Nog een weekje werken! Vanmiddag naar de gynaecoloog, helaas ligt hij nog i ...
Spannend, ben benieuwd wat er uit is gekomen!