1003 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

oeh lastig, het is echt zoeken. bij mij helpt zoute chips of zure snoepjes. ...
Dit eet en drink ik ook dagelijks.. 🙈 Zoute chips of zure matten; Gemberthee; Verse jus de orange.

9 maanden geleden

Thanks ladies voor het meedenken! Jus dorange vliegen de pakken er hier ook door, maar daar krijg ik wel maagzuur van, net als augurken. Zoute chips was niet leverbaar bij de Appie, dus die ga ik morgen maar even halen. 🫡

9 maanden geleden

Wat de faaaaaack voor het eerst in maanden heb ik van 11 tot half 7 in een ruk doorgeslapen. 🤯🤯🤯🤯🤯🤯 Geen eens een plaspauze nodig gehad. Wat is dit aha, zelfs op het slaapmiddel sliep ik minder goed dan vannacht spontaan. Helemaal compleet van de kaart om deze vordering hahahaha

9 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ik heb nu sommige dagen echt flink last van misselijkheid. Heb antagel geha ...
Oh wat ellendig joh :( Antagel ken ik niet, maar ik heb omeprazol van de huisarts gekregen en in overleg met de gyn ben ik naar 2x per dag 20 mg gegaan. Het zal vast tussen mijn oren zitten, maar het werkt alleen als ik het s ochtends inneem voor ik iets heb gegeten en dan s middags rond een uur of 4 (dus voor avondeten) nog een keer. Sinds ik dit ritme dagelijks heb, gaat het goed. (Maar duurde even 2/3 dagen voor het werkte, en het heeft regelmaat nodig, dus dagje vergeten is niet handig) Gisteren was dus ontbijt in het ziekenhuis en ik was compleet vergeten om omeprazol in mn tas te stoppen, nou dat heb ik geweten 😅 zoveel buikpijn dat de arts toch bijna mijn ontsluiting wilde meten en ik zei, nee dit is geen wee 🤦 (gelukkig kwam een verpleegkundige aan met een pilletje, maar toen was het al te laat) Naja mijn geliefde omeprazol (2x20) werkt voor mij heel goed, wel in overleg met de huisarts. En anders heb ik van wanhoop ook wel droge havermout gegeten, vla inderdaad, heel veel (anijs)melk en chocomel gedronken, banaan gegeten en water gedronken. Maar het beste bleek voor mij omeprazol. Zuur werkte in mijn geval dus juist niet 😅

9 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Thanks ladies voor het meedenken! Jus dorange vliegen de pakken er hier ook ...
En verse jus? Want die pakken kan ik echt niet hendelen zelf haha maar verse jus wel

9 maanden geleden

Deze morgen is mijn buik serieus aan het rommelen. Nog niets regelmatig, ben ook nog 3 weken te vroeg, maar maakt me wel onrustig. Wil vandaag toch nog het één en ander regelen. Op 31 okt is mijn oudste (van 2 katten gestorven) en nu eet de andere kat ook al een paar dagen niets, dus wil met hem nog naar de dierenarts geraken...

9 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

En verse jus? Want die pakken kan ik echt niet hendelen zelf haha maar vers ...
ja dat heb ik ook, uit pak gaat bij mij ook niet goed.

9 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Oh wat ellendig joh :( Antagel ken ik niet, maar ik heb omeprazol van de h ...
aaii, vervelend he. Ik had deze klachten ook al af en toe voordat ik zwanger was. fijn dat de omeprazol goed werkt! Hopelijk is de buikpijn wat gezakt ondertussen

9 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

En verse jus? Want die pakken kan ik echt niet hendelen zelf haha maar vers ...
ahhh echt? Moet zeggen dat ik vers nog niet geprobeerd heb. haha, wat bizar. Thanks voor de tip!

9 maanden geleden

Hier ook een" top" nacht gehad... Voor de eerste keer in die zwangerschap zo veel last van maagzuur. ik sliep bijna zittend en nogsteeds werd ik regelmatig wakker. Het begon met flink buikpijn dus ben ik zowiezo blij dat maagzuur het probleem was!

9 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

ahhh echt? Moet zeggen dat ik vers nog niet geprobeerd heb. haha, wat bizar ...
+ is veel lekkerder én gezonder hihi

9 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

+ is veel lekkerder én gezonder hihi
I know, maar ook duurder. 😅

9 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

I know, maar ook duurder. 😅
Ik heb echt een citrus craving de hele zwangerschap al. Ik koop een net met perssinasappelen en gebruik er 2 per dag. Dan heb je een lekker glaasje, vol vitamine C, zonder de toegevoegde suikers én minder maagzuur ❤️ verwen jezelf mama!

9 maanden geleden

Oh shoot, door mijn goeie nacht een extreme vlaag van nesteldrang gehad... Hele ochtend in touw geweest. Instand regret 😭😭😭😭😭 Harde buiken, last van mijn liezen, krampen af en aan.... Gelukkig doet manlief zo de boodschappen nog. Dit was niet handig 😅 Al is mn woonkamer wel weer schoon!

9 maanden geleden

Vandaag veel gerommel, dacht 's middags dat het begonnen was want minder dan 5 minuten tussen 2 weeën, omdat het prematuur is (36+5) mocht de vroedvrouw niet komen en moest ik op controle in het ziekenhuis. Ze zien wel weeën maar nog niets van ontsluiting. Mocht even in de cafetaria van het ziekenhuis bespreken wat we gingen doen: blijven of naar huis gaan en wachten tot het zich doorzet. Hadden besloten om naar huis te gaan, maar moest toch nog eerst terug aan de monitor vooraleer we mochten vertrekken. Hopelijk staan we straks gewoon thuis en kunnen we de oudste nog zelf in bed steken. Kan vannacht doorzetten, maar kan ook dat het niet doorzet. Ze spraken hier terug over het feit dat ik mogelijk geen ontsluiting kan maken ondanks eventuele weeën en dat het alsnog een keizersnede kan worden...

9 maanden geleden

Reactie op karien84

Vandaag veel gerommel, dacht 's middags dat het begonnen was want minder da ...
ach spannend, hopelijk kunnen Juul ie nog even naar huis

9 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Oh shoot, door mijn goeie nacht een extreme vlaag van nesteldrang gehad... ...
auw auw, vanavond moet man dan maar extra lief voor je zijn.

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

auw auw, vanavond moet man dan maar extra lief voor je zijn.
Hahaha ja he! Doet ie hoor, lag echt voor pampus de hele middag en hij is vanaf die vorige nacht ziekenhuis ook met verlof :) Dus hij heeft gelukkig tijd genoeg nu! (En is verpleegkundige, dus nu mag hij mij lekker verplegen en het excuus dat heb ik de hele dag al gedaan telt niet meer 😁)

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

ach spannend, hopelijk kunnen Juul ie nog even naar huis
ja, nog naar huis gegaan, de weeën werden terug minder frequent. nog altijd aan het rommelen maar het zet niet door. dus het is afwachten nu...

9 maanden geleden

Hoi allemaal! Ik heb vandaag alles gewassen, en vroeg me af hoeveel grote hydrofiele doeken jullie hebben en wat jullie is aangeraden? Dus de 110x110cm maat. Dank alvast!