1003 Reacties

9 maanden geleden

Herkent iemand een pijnlijk middenrif? Heb er nu al zo’n dag of 5 last van. Ergens heb ik het idee dat t komt van schoppen tegen richting m’n ribben. Maar gewoon zooo vervelend. Liggen en zitten of voorover buigen is vervelend. En wordt er ‘s nachts wakker….

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

met een opstapje inderdaad 🤣.
Haha, ik kan r nog net aan in klimmen🤪

9 maanden geleden

Reactie op Roos7290

Herkent iemand een pijnlijk middenrif? Heb er nu al zo’n dag of 5 last van. ...
ja ik! ik heb er ook een beetje een bultje zitten. het voelt heel naar. Ik denk dat het komt door het vele hoesten, het oprekken van de spieren en haar billen en voetjes die daar constant komen. (ik moet ook wat meer opletten met overeind komen, gebruik toch nog regelmatig de rechter buikspieren)

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

ja ik! ik heb er ook een beetje een bultje zitten. het voelt heel naar. Ik ...
Ah ook dus. Idd ik hoest ook. Zal er dan vast ook mee te maken hebben. Ik herken t helemaal niet van de vorige zwangerschappen. Van mij mag dit snel ophouden🤭🤪

9 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

nooo, hoe komen jullie in bed met die klossen eronder? Ik denk dat ik eem o ...
Vorige zwangerschap vondt ik al vreselijk. Tijdens de zwangerschap en de kraamweek. Deze keer heb ik tegen mijn man gezegt dat wij gaan de klossen zetten voor dat de kraamzorg komt. Ik kan echt niet met de bekkenpijn en ik moet iig 2 dagen in de ziekenhuis blijven na de bevalling vanwege medicijn gebruik.

9 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Hier hadden de dames andere plannen dan wachten op de ballon. Inderdaad geb ...
Volgens mij, zijn ze de eerste baby's van ons geboortegroep, toch? Gefeliciteerd 🤩💖💖

9 maanden geleden

Zijn hier vrouwen die al 1-2-3 cm ontsluiting hebben zonder weeën gehad te hebben bij bijvoorbeeld een 2e of 3e kindje? Zo ja, hebben jullie die zelf aangevoeld? Ik ben nu 37+4 van de 2e en ik heb heel erg het gevoel alsof ik ontsluiting heb van 2 cm ofzo. Geen weeën gehad maar gewoon dat prikkerige gevoel beneden alsof ik al een beetje “open” ben

9 maanden geleden

Reactie op Roos7290

Ik heb regelmatig ruzie met m'n tussenribspier zegt de vk. Ergens daar in het zachte gedeelte net onder ribben. Armen omhoog en diep ademen help dan en verder een warme kruik. Wie weet helpt dat jou ook.

9 maanden geleden

Reactie op Jolanda 2501

Hoe is het daar? Inmiddels bevallen? En gaat het goed met iedereen?
Jaaa zeker! Ze doen het echt geweldig voor hun termijn! 36+6 zijn ze uiteindelijk geboren. Zelf moet ik vooral geen paracetamol vergeten en het is echt wel pittig met 2 babies aan de krampjes, maar we hebben gelukkig volle 8 uur per dag kraamzorg. Dat is echt de grote redding :) Nu een beetje wijs worden in deze situatie. Wil graag naar fulltime borstvoeding, maar dat kost de nodige moeite natuurlijk, dus we hebben een heel ritueel van kolven-flesjes opwarmen- verschonen-voeden-schoonmaken-terug in wiegjes. Dat duurt +/- een uur en dan hopen wij ook te kunnen rusten. Ben benieuwd hoe het gaat als er over een paar dagen 1 baby ook nog echt aan de borst drinkt. Maar goed, we zien het stap voor stap, wat niet lukt, lukt niet en alles is oke :) En ps, speel wel vals he met 2 stuks ;) de inleiding stond sowieso uiteindelijk gepland voor 4 februari (exact 37) al ben ik suuuuuuper blij dat ze er zelf genoeg van hadden en het dus geen inleiding werd!

9 maanden geleden

Reactie op Roos7290

Dit heb ik ook heel erg gehad! 2 dingen: (1) het is nu ze eruit zijn écht instant over en (2) ik heb zelf een soort schans van kussens gebouwd op de bank, zodat ik in een houding kon zitten die iets naar achteren gericht was. Probeer als het lukt eens in een autostoel uit hoe je wel lekker zit! Want die stoel kun je naar achteren klappen en dan snap je misschien iets beter wat ik bedoel 😝 (extra kussentje mee voor je onderrug trouwens, ben serieus met schans) Sterkte het is echt heel pijnlijk en vervelend.

9 maanden geleden

Best prima nacht gehad. Wel veel wakker en toen ik dacht dat het al ochtend was was het 01:50 😆 Zometeen op controle bij de VK en daarna het huisje beneden wat ordenen. Nog geen tekenen van een naderende bevalling, maar waar ik wilde dat ze zsm kwam, mag ze nu toch echt tot minimaal donderdagnacht blijven zitten gezien ik donderdag een uitvaart heb waar ik bij wil zijn, maar goed. We gaan het zien.

9 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Jaaa zeker! Ze doen het echt geweldig voor hun termijn! 36+6 zijn ze uitein ...
wat fijn om te lezen! Ik zag de lieve foto al in het geboorte topic! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie dochters💕

9 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Gefeliciteerd! Succes met de borstvoeding, hoop dat het allemaal gaat lukken! Hier vandaag precies 37 weken dus het mag gaan gebeuren. Wachten nog maar geduldig af...

9 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Best prima nacht gehad. Wel veel wakker en toen ik dacht dat het al ochtend ...
nog gecondoleerd met het overlijden! fijn dat de controle goed was

9 maanden geleden

Reactie op PrunusPersica

nog gecondoleerd met het overlijden! fijn dat de controle goed was
Dankjewel 🙏🏼 we hebben er allemaal vrede mee, is echt beter zo. Zou het alleen heel naar vinden als ze die dag kwam 🤭 maar goed daar hebben we niks over te zeggen haha!

9 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Van harte gefeliciteerd!!!!!

9 maanden geleden

Vandaag de versie gehad en de verloskundige heeft de baby kunnen draaien, yeahhh 🥳🥳 Hopelijk blijft ze nu goed liggen en indalen 🤞🏻🤞🏻

9 maanden geleden

Vandaag weer even kunnen spieken, de baby is helemaal ingedaald! Verder nog alles rustig wat maar goed is ook, we moeten namelijk nog verhuizen 🤣 Hebben in het huis waar we nu nog wonen alle hoognodige dingen wel klaar staan, maar heb toch liever dat ie nog ff blijft zitten

9 maanden geleden

Ik ben nu echt aan het aftellen, nog max 4 weken en 1 dag (dan 42 weken). Dat moet te overzien zijn, maar mentaal ben ik er bijna klaar mee.

9 maanden geleden

gisteren nog eens een echo gehad (ben medisch), beeb al 2880 gr volgens echo. over 2 weken terug controle. voor de eerste keer was de gynaecoloog positief over een natuurlijke bevalling. ik hoop dat het niet lang meer duurt. heb het stiekem gehad nu.