1003 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Babyfeverrr
Succes! Ben benieuwd hoe het gaat vanmiddag. Heb je al iets van ontsluiting ...
Controle was wederom prima. Heb al weer harde buiken en krampen, maar zonder regelmaat. Ontsluiting weet ik niet hebben we nog niet gecontroleerd. Ik wil alles zo natuurlijk mogelijk laten verlopen en eigenlijk pas ‘helpen’ als dit medisch noodzakelijk wordt. Ook strippen stel ik vooralsnog dus uit. Ze komt vanzelf als het tijd is.
8 maanden geleden
Goeiemorgen…
Vandaag 40 weken.
Mijlpaal natuurlijk, toch hoop ik dat ze zich snel meld.
8 maanden geleden
Ik vind het echt erg leuk om al jullie verhalen nog te volgen. Hier is mijn dochter inmiddels alweer 1 week en 1 dag oud.. gekomen met precies 38 weken uit zichzelf braken mijn vliezen. Ben ook erg benieuwd of er iemand de 29e gaat bevallen🙈
8 maanden geleden
Reactie op Ann14
Ik ben vandaag 40+1 voel me super goed! En... laat die schrikkeldag maar ko ...
Fijn! Hier zeggen ze dat ook, de 29ste is echt iets voor jullie😅 ja bedankt, maar ik zou graag eerder bevallen:p
8 maanden geleden
Reactie op PrunusPersica
Denken jullie ook na over evt inleiden of niet?
Ik ga vandaag bellen of ze een inleiding willen inplannen voor als de baby dit weekend niet komt. Mentaal en fysiek trek ik het niet meer en voel me behoorlijk bezwaard inmiddels hoe vaak anderen onze peuter al moesten opvangen. Voelt ergens een beetje als falen, maar ik ga er nu zelf onderdoor.
8 maanden geleden
Reactie op music
Ik ga vandaag bellen of ze een inleiding willen inplannen voor als de baby ...
Heel begrijpelijk 😘 Dat falen is herkenbaar, alsof je lichaam je in de steek laat.
Maar het is echt niet falen! Moet je zien hoe ver je al bent gekomen met hoe je je voelt!
8 maanden geleden
Reactie op PrunusPersica
Ik wil inleiden écht voorkomen, dus probeer het echt door te trekken tot de 41+3. Als ze er dan nog niet is ga ik voor een inleiding.
8 maanden geleden
Reactie op PrunusPersica
Heel begrijpelijk 😘 Dat falen is herkenbaar, alsof je lichaam je in de ste ...
Heel lief dat je dat zegt! Er zijn soms ook andere moeders die daar heel veroordelend over zijn. Dat vind ik moeilijk. Maarja, die hebben geen idee in wat voor situatie ik zit en hoe ik me voel. Het zit in onze familie. Van mijn oma, moeder, tante en nicht is nog nooit een kind uit zichzelf geboren. Moesten allemaal gehaald worden. Onze dochter dus ook. Dat maakt dat ik er nu eigenlijk ook geen vertrouwen in heb dan mijn lichaam iets gaan doen.
8 maanden geleden
En dat faalgevoel komt ook voort omdat ze altijd zeggen “de baby komt wanneer hij er klaar voor is. Hij zit zo goed in je buik”
Dus het voelt voor mij als de baby gehaald wordt dat je dus de baby haalt terwijl hij er “niet” klaar voor is. Dat geeft meteen een schuldgevoel. Welzijn van hoe mama zich voelt lijkt dan onbelangrijk.
Maar is onzin natuurlijk, want mijn dochter is zo gelukkig en gezond als wat.
8 maanden geleden
Reactie op music
En dat faalgevoel komt ook voort omdat ze altijd zeggen “de baby komt wanne ...
Hoop dat je het gevoel van falen snel weg kunt stoppen. Jij faalt helemaal niet! Je hebt al die tijd een prachtig buikhuisje gemaakt voor je kindje, maar ook daar zijn grenzen in. Als jij het als mama niet meer fysiek en mentaal trekt, denk ik dat het juist een van de minst egoïstische en minst falende dingen is om te kiezen voor iets waar jij jezelf beter door voelt, dan voelt de beeb zich automatisch toch ook veel beter! You can do this mama!
8 maanden geleden
Reactie op music
En dat faalgevoel komt ook voort omdat ze altijd zeggen “de baby komt wanne ...
Ja dat zijn van die opmerkingen die doorsudderen! Ik vind die ook altijd lastig, maar de meesten die zoiets zeggen zijn heel onwetend. Want langer zitten is niet altijd beter, anders zouden er nooit baby's met spoed gehaald worden.
En ik denk ook dat wij moeders wat hard zijn voor onszelf en dan hebben we die opmerkingen van andere moeders over het langer zitten is beter echt niet nodig.
Wat pittig ook om te weten dat alle baby's in je familie gehaald moeten worden! Je gevoel is helemaal begrijpelijk
8 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Hoop dat je het gevoel van falen snel weg kunt stoppen. Jij faalt helemaal ...
Sluit ik mij helemaal bij aan!
8 maanden geleden
Reactie op music
Heel lief dat je dat zegt! Er zijn soms ook andere moeders die daar heel ve ...
Laat je alsjeblieft niet lijden door anderen. Het is jouw lichaam. Luister wat jouw lichaam nodig heeft. Het komt sowieso in jouw familie voor dat de kindjes worden gehaald. En ik denk dan wat maakt het uit hoe het kindje ter wereld komt. Of het nu via de natuurlijke manier gaat of met eventueel hulp…. Houd vast aan de gedachte dat je straks jouw kindje in je armen hebt.
8 maanden geleden
Reactie op PrunusPersica
Ik ben vandaag 40+1 en volgende week mag ik volgens mij een afspraak maken in het ziekenhuis over inleiding, dan gaan ze natuurlijk nog niet gelijk inleiden. Ik ga dan alleen informeren zodat ik de opties weet en tot die tijd doe ik lekker mijn ding in en rondom huis. Ik ben niet aan het stressen. Ik heb verder wel genoeg energie voor een bevalling 💪 Het wachten is soms wel vervelend, maar ik weet straks als de kleine er is… dat ik denk: had ik er maar iets meer van genoten.
8 maanden geleden
Pfff ben ook echt vre-se-lijk moe 😮💨 Vanmiddag dutje gedaan, maar zou prima zo weer in slaap vallen. Terwijl ik ook prima nachten nog draai. Nog even wat marge opbouwen voor de gebroken nachten straks 🥲
8 maanden geleden
Reactie op Babyfeverrr
Pfff ben ook echt vre-se-lijk moe 😮💨 Vanmiddag dutje gedaan, maar zou pr ...
Lekker aan toe geven! Ik heb gisteren zelfs 2(!!) dutjes gedaan overdag 🫣😂
Hopelijk is ons lichaam zich gewoon goed aan het voorbereiden op moment suprême ❤️