1003 Reacties
8 maanden geleden
Hoe gaat het nu met iedereen? Mama's to be & kersverse mama's?
Hier ben ik & baby beide verkouden. Ik was zo voor de bevalling maar sinds dag 3 heb ik lekker de baby besmet. Borstvoeding ging moelijker vanwege haar verkoudheid. Wij zullen zien hoe het gaat komende dagen.
En met jullie?
8 maanden geleden
Hier ging het tot en met gisteren goed, was ook de laatste dag van de kraamzorg.
Vandaag sliep ze ineens minder overdag, ze lijkt overprikkeld, dronk een stuk minder (flesvoeding) en leek erg gefrustreerd tijdens het drinken. Dus hier een gestresste mama 😭 waarom doen ze dit net wanneer de kraamzorg weg is én ook nog in het weekend!?
8 maanden geleden
Hoi dames,
Wat zijn hier de meningen over slapen in een baby nest? Hij is groot genoeg en als de kleine met zn hoofd draait zit er nog genoeg ruimte tussen.. We merken dat de kleine man de geborgenheid erg fijn vind.
We hebben het babynest in de box, of tussen ons in liggen.
Het slapen in zijn eigen wiegje gaat ook steeds beter, en blijven we proberen. Maar als hij elk uur/halfuur van zich laat horen is het babynest toch wel erg fijn als oplossing 🫣
8 maanden geleden
Reactie op Hippienaar
Hier ging het tot en met gisteren goed, was ook de laatste dag van de kraam ...
Regeldag, is .meestal rond de 10 dagen. Geen zorgen!
8 maanden geleden
Reactie op PrunusPersica
Jup. Bij mij heeft ‘ie gister van 18.00 tot 22.30 aan de borst gehangen. Huilerig, onrustig. Pijnlijke tepels 🥲 Altijd leuk zo’n regeldag.
Eerste weken is hard werken, maar er komt vanzelf meer rust en regelmaat in voedingen. Ik heb voor mijzelf 3 maanden als ijkpunt. Dan zijn de meeste krampjes, regeldagen etc wel geweest..
We hebben met 3 maand twee bruiloften staan. Vet veel zin in.
8 maanden geleden
Reactie op Marisssje
Hoi dames,
Wat zijn hier de meningen over slapen in een baby nest? Hij is ...
Hier hebben we het super super veilig slapen opgegeven hoor.. soms is het gewoon niet anders en we kwamen tot de conclusie dat het ook niet veilig is als wij geen slaap hebben. Ze liggen bij ons niet in het nestje, dan zou ons bed echt groter moeten hahaha, maar vaak op de buik of in de okselholte. (Beide 1 baby als het echt feest is)
Erg leuk, het veilig samen slapen en we houden het liefst de richtlijnen aan, maar vast niet bedacht door iemand wiens baby geborgenheid wil s nachts.
Overigens werkt de puckababy slaapzak hier wel echt goed!
8 maanden geleden
Reactie op Marisssje
Hoi dames,
Wat zijn hier de meningen over slapen in een baby nest? Hij is ...
Ik ga mee in de mening van dropmentos, een goede nachtrust voor beide (baby en ouders) is ook heel belangrijk! Onze kleine man slaapt dus wel in z’n nestje in de co sleeper (en overdag in t nestje in de box als die niet op 1 van ons slaapt), na een paar nachten wou die echt niet ‘los’ in de co-sleeper, dus eerst in t nestje tussen ons in , in bed (nestje helemaal tegen bedrand aan en wij heel ver naar beneden liggend), en daarna toch met nestje in de co-sleeper gedaan en daar slaapt ie heerlijk in, we verwarmen hem ook altijd nog even voor met de kruik. We merken dat hij die warmte en geborgenheid erg fijn vind.. en als ie een onrustige nacht heeft (zoals afgelopen nacht) , dan slaapt ie ook wel eens op onze buik of arm..
8 maanden geleden
Hier gaat het goed. De kleine meid doet het super. Zelf nog wel wat herstel te doen dus ik doe alles nog rustig aan.
Zijn jullie al naar buiten geweest met de baby? Ik merk dat ik dat best spannend vind. Ga vanmiddag misschien een eerste poging doen met heel simpel de geboortekaartjes bij de buren in de bus doen. Waarschijnlijk langer bezig met alles klaarmaken dan met het daadwerkelijk buiten zijn 😅
8 maanden geleden
Reactie op Sanne206
Hier gaat het goed. De kleine meid doet het super. Zelf nog wel wat herstel ...
Succes ermee! Het is even wat gedoe maar eenmaal buiten is het echt genieten hoor. Gewoon met een klein rondje beginnen! Zeker deze dagen nu de zon lekker schijnt.
8 maanden geleden
Reactie op PrunusPersica
Ik lees bij regeldagen dat ze dan juist meer willen drinken. Of kan dit ook met minder willen drinken? Vannacht heeft ze gelukkig de flesjes opgedronken en goed geslapen. Maar nu met het flesje van 10u heeft ze weer maar 50 van de 90cc opgedronken. 😭 En nu slaapt ze in mijn armen.
Morgen komt het consultatiebureau bij ons thuis (standaard bezoekje) dan leg ik gelijk de situatie van dit weekend voor. Kijken wat ze zeggen. Sommigen dingen lijken namelijk ook een beetje op (verborgen) reflux.
8 maanden geleden
Reactie op Sanne206
Hier gaat het goed. De kleine meid doet het super. Zelf nog wel wat herstel ...
Ik heb donderdag een stukje gelopen, werd meteen afgestraft de avond en dagen erna met buikpijn 🤣 was dus iets teveel. (Klein ommetje en daarvoor ruim 20 minuten buiten gestaan).
Vandaag voel ik mij na 2 dagen heel rustig aan weer een stuk beter!
Misschien zo heel even een stukje lopen, al waait het wel hard. Dus misschien ook niet.🤣
8 maanden geleden
Reactie op Hippienaar
Ik lees bij regeldagen dat ze dan juist meer willen drinken. Of kan dit ook ...
Ja, het gaat een beetje op en af, ene moment heel veel, dan weer weinig.
Hier was de ervaring dat er geen pijl op te trekken is.
Het is ook lastig, ik weet nog van de vorige dat ik ook geen idee had wat er mis was. En of het wel goed ging. Bij hem was er veel frustratie, slecht drinken, veel spugen/hik/mondjes teruggeven. Uiteindelijk heel veel gekliet en problemen gehad. Het is heel goed om het te bespreken! Maak ook goed duidelijk als je zo nodig extra ondersteuning nodig hebt.
Deze keer heb ik mijn angsten al doorgegeven en ook de spanning rondom het drinken, huilen etc. Als het goed is zijn ze er nu alerter op, ondanks dat het goed lijkt te gaan.😊
8 maanden geleden
Meer die de eerste regeldagen hebben? Mijn tepels voelen echt beurs 😂 Ik kan met 1 hand naar de wc, brood smeren, stofzuigen en de was doen (niet opvouwen 😂). Pfff echt even pittig..
8 maanden geleden
Reactie op Babyfeverrr
Meer die de eerste regeldagen hebben? Mijn tepels voelen echt beurs 😂 Ik k ...
Lekker die stofzuiger en was ff laten staan ❤️
8 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Lekker die stofzuiger en was ff laten staan ❤️
Oh ik vind het bewegen wel even lekker hoor en voel me goed. Maar meer dat ie alleen maar aan de borst hangt en die wat beurs zijn 🥲
8 maanden geleden
Reactie op Babyfeverrr
Hier een combo van regeldagen & verkoudheid denk ik. Ze is te moe te drinken van de borst, komt elke 20 minuten en drinkt 5 ml -10 ml per keer. Die verstopte neus.. Arme meisje 🥺
8 maanden geleden
Reactie op N1a
Hoe ging het met de cb?
Wel goed! Ze was vandaag rustiger, het witte leek al wat minder in haar mond dus de CB heeft niet echt wat kunnen zien.
De verloskundige gaf als tip tegen spruw kokosolie op de witte plekken smeren en alles uitkoken. Dit lijkt te helpen :) maar als het regeldagen waren dan lijken ze nu voorbij. Geen idee wat het nou was 😅
8 maanden geleden
Reactie op Babyfeverrr
Ik heb gisteravond wat kunstvoeding gegeven. (Nouja mijn man dan, hij helemaal blij dat hij een flesje kon geven, zij blij en ze dronk toch nog 25 ml) Ik denk dat mijn tepels het anders niet overleven.
8 maanden geleden
Reactie op Hippienaar
Wel goed! Ze was vandaag rustiger, het witte leek al wat minder in haar mon ...
Fijn dat ze weer wat rustiger is!