1003 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Babyfeverrr
Nou dan ben je toch heel ‘blij’ dat er meer mensen naar kijken! Heel veel s ...
Het is net even anders gelopen qua volgorde en uren dus was een lange dag. Uiteindelijk toch eerst bronchoscopie en daarna van recovery recht naar de CT gekunnen (normaal CT om 9u, was nu pas om 15u30). De prof gezien maar ze zien niets afwijkend op de bronchoscopie. De CT gaan ze gedetailleerd bekijken ook naar alle omliggende weefsels rond de trachea en dus gaan we vandaag nog geen uitslag krijgen, maar pas volgende week zal ze ons bellen met de uitslag. Het slaaponderzoek moet ook meer informatie geven. En morgen pH-metrie om te zien of hij verborgen reflux heeft die in de longen loopt.
5 maanden geleden
Mama's, mijn kleintje weegt 6,4 kilo en mag dus op een dag 960 ml drinken. Ik geef haar flessen van per keer 150/180 ml. Soms drinkt ze die leeg, soms niet. Tot nu toe drinkt ze maximaal op een dag tussen de 840-940 ml. Meer lukt nog niet. Ook niet als ik vaker een fles aanbied en ik wil haar natuurlijk niet forceren!
Krijgt ze nu wel genoeg binnen? Of moet ik me niet zo druk maken om.het totaal aantal ml een juist focussen op haar groei.
5 maanden geleden
Reactie op Cleo81
Mama's, mijn kleintje weegt 6,4 kilo en mag dus op een dag 960 ml drinken. ...
Niet druk maken hoor mijn kleine weegt ook hetzelfde en drinkt dus 165 en dat 5 flessen en soms laat hij ook nog 20ml van staan en hij groeit goed dus ik maak me geen zorgen, dus dat hoef jij ook niet te doen hoor!😊
5 maanden geleden
Reactie op LifeIsPrecious
Niet druk maken hoor mijn kleine weegt ook hetzelfde en drinkt dus 165 en d ...
Idem!
Als ze honger hebben drinken ze wel. Als ze zo duidelijk aangeven niks meer te willen, wat willen wij nog doen dan? Je kunt je kindje wel vertrouwen. Die meldt het wel als het niet genoeg is.
Die richtlijnen trek ik me niks van aan. Ons meisje krijgt 5x170 aangeboden en drinkt dit zo'n 2 a 3 keer helemaal op en laat van de andere flessen vaak wat staan. Ze geeft het zelf heel goed aan en ze groeit als kool.
5 maanden geleden
Reactie op Anouk689
Idem!
Als ze honger hebben drinken ze wel. Als ze zo duidelijk aangeven nik ...
Ja precies en als de mijne extra wil krijgt hij ook want ze geven idd zelf aan hoeveel ze willen en of het genoeg is!😊
5 maanden geleden
Reactie op Cleo81
Hey,
Mijne weegt ook 6 kilo en drinkt 5x120+4en 1x 150+6 en niet alles leeg en ze groeit ook goed. (Afgelopen dagen soms maar 660)
Ze geven zelf wel aan hoeveel ze nodig hebben.
Volgens het schema dat ik heb zou ze nu rond de 830 moeten drinken. Dat red ze niet.
5 maanden geleden
Reactie op Cleo81
Inmiddels is het rond de 4 maanden niet meer 150 ml per kg maar volgens mij 120, dus dan kom je uit op 120x6,4=768 per dag. Het blijft een richtlijn natuurlijk, maar het is dus zeker niet te weinig :)
5 maanden geleden
We hebben de uitslag van Sam. Een heel kleine vernauwing net onder de stembanden, en een heel milde verslapping van de trachea (waardoor die smaller wordt tijdens het ademen). Heel mild en nergens om ons zorgen over te maken. Het staat op zijn verslag zodat - als hij ooit ademhalingskiné nodig heeft - hij recht heeft op meer beurten dan normaal.
Zijn afweer is iets minder, maar dat zien ze vaker op zijn leeftijd omdat hij mijn afweer van in de baarmoeder verliest en nog zijn eigen afweer moet aanmaken. Na de zomer zou dat beter moeten zijn, dus dan controle in het UZ van zijn afweer. We moeten regelmatig (maandelijks) naar de kinderarts voor zijn groei van nabij te monitoren. Maar al bij al heel goed nieuws.
5 maanden geleden
Reactie op karien84
We hebben de uitslag van Sam. Een heel kleine vernauwing net onder de stemb ...
Wat een opluchting!
5 maanden geleden
Reactie op karien84
We hebben de uitslag van Sam. Een heel kleine vernauwing net onder de stemb ...
Gelukkig 🍀
4 maanden geleden
Over 3 weken moet ik terug aan het werk (normaal) dus gisteren begonnen met afbouwen van de borstvoeding. Voel me er wel triest bij 😔😥. Een mijlpaal die ik toch niet wil vieren 😭 flesje gisteren maar rond de 50 cc gedronken en vandaag 90 cc. Niet veel maar beter dan niets (vorige zoon was een fles weigeraar). Hopelijk bouwt hij op tot minstens 120 cc. (Nog gemiddeld 7 voedingen)
4 maanden geleden
En de kleine man draait op zijn buik! Gedaan met de rust.... maar super trots!
4 maanden geleden
Reactie op Jolanda 2501
En de kleine man draait op zijn buik! Gedaan met de rust.... maar super tr ...
Mijlpaal!! Haha! Die van ons is ook druk aan het oefenen 😍 Gaat straks super snel, zitten, kruipen, staan. Ineens hele persoontjes.