244 Reacties

8 maanden geleden

Vandaag precies 39 weken en nog steeds flink verkouden/niet fit. Ook nog geen tekenen of gerommel dat het start

8 maanden geleden

38.5! Wel krampen & harde buiken afgelopen weekend maar (helaas) zit ze nog veelste lekker bij me😅

8 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Herkenbaar! Ik had dit 2 dagen geleden, gelukkig na 2 dagen voorbij. Als ee ...
Gelukkig ☺️

8 maanden geleden

Hoe denken jullie over de grens van 41 weken wel/niet voorbij willen gaan? Ik zit eraan te denken om morgen bij de controle bij de verloskundige aan te geven dat ik liever niet verder wil dan 41 weken, in verband met de extra risico's die er dan bij komen kijken en gezien ons kindje aan de grote kant (gemiddeld P80) is. Ben benieuwd hoe jullie er zelf in staan!

8 maanden geleden

Reactie op dk02

Hoe denken jullie over de grens van 41 weken wel/niet voorbij willen gaan? ...
Ik zou het zeker aankaarten als je gevoel dit al zegt! Tot mijn verbazing vroeg mijn vk bij 38 weken al naar tot hoe ver ik door wil lopen. Aankomende week (39+3) worden alle ziekenhuis afspraken al gemaakt, onder het mom dat her maar staat. Vond het zelf erg fijn dat mijn vk de keuze bij mij laat, al ben ik niet medisch of andere zorgen. Gewoon aangeven en ik hoop dat jij net zo een fijne vk hebt die zo meedenkt😁

8 maanden geleden

38+4 hier! Al aantal dagen wat gerommel maar zet niet door… van mij mag ze wel komen hoor, mijn lichamelijke conditie laat het steeds meer afweten…

8 maanden geleden

Reactie op Kinderwens21

Hier ook 38+6! Vannacht wel wat menstruatie achtige krampen gehad. Moest o ...
Dit herken ik wel. Ik moet s’nachts ook super vaak plassen en daarna heb ik vaak even zeurende krampen. Maar daarna val ik gewoon weer in slaap en mag ik na 2 uurtjes weer 😅😂

8 maanden geleden

Reactie op dk02

Wil dit ook gaan aangeven donderdag als ik op controle moet. Maar dacht dat ze bij mij pas na 41 weken dat ik gaan plannen

8 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Ik zou het zeker aankaarten als je gevoel dit al zegt! Tot mijn verbazing ...
Ja precies! Ik ben dus ook verder niet medisch en gelukkig zijn mijn verloskundigen heel meedenkend. Ik leg het morgen gewoon eens op tafel en dan hoor ik wel even wat zij zeggen.

8 maanden geleden

Reactie op babywish96

Wil dit ook gaan aangeven donderdag als ik op controle moet. Maar dacht dat ...
Ja bij ons kan je na 41 weken kiezen voor strippen, inleiden of vliezen breken in overleg met verloskundige. Maar ik wil liever al voor die 41 weken grens, niet erna.. 🙈

8 maanden geleden

Hier vandaag 39 weken en al een week vooral savonds last van kramperigheid. Begon met een continu licht irritant menstruatiegevoel maar wordt steeds vaker wel wat golvend. Maar om nou te zeggen dat het echt lijkt door te gaan zetten de komende dagen, neuh. Dinsdag weer naar het zh (stuitligging) dus ben benieuwd of ze eventuele ontsluiting/weeënactiviteit gaan checken. Ik mag in principe tot 41 weken afwachten maar hoop eigenlijk wel dat het eerder start, kans is al 50/50 op een ongeplande keizersnede en hoe groter de baby, hoe groter die kans wordt dus van mij hoeft ze niet meer verder te groeien 😅

8 maanden geleden

Reactie op IB2023

Dit herken ik wel. Ik moet s’nachts ook super vaak plassen en daarna heb ik ...
Haha ja precies dat! Ben benieuwd wanneer het echt gaat beginnen. 🤭

8 maanden geleden

Reactie op babywish96

Al veel bevallen uit deze groep ? Zelf vandaag 39+1
yes, met 38 weken begonnen de weeen, met 38+1 is onze zoon Finn geboren. succes iedereen die nog moet!

8 maanden geleden

Reactie op dk02

Ik heb vrijdag weer een afspraak, dan ben ik 39+4. Ga het gesprek dan wel aan, maar wat.. strippen, inleiden, etc dat weet ik nog niet. Het was leuk om zwanger te zijn, maar vind het nu wel genoeg geweest. Wil mijn lichaam weer terug en lekker fit zijn 😅

8 maanden geleden

Reactie op dk02

Ja bij ons kan je na 41 weken kiezen voor strippen, inleiden of vliezen bre ...
wat de verloskundige tegen mij zei: als ze het eerder doen en je lichaam nog niet klaar is kan dit leiden tot een onnodig lange (en daarmee pijnlijkere) bevalling. daarom is mijn verloskundige er ook erg terughoudend mee. bij de eerste gestript op precies 41 weken en ook nu willen ze pas bespreken hoe en wat als ik de 40 weken voorbij ben. een ding is zeker, heel ver de 41 weken over ga je niet want zowel verloskundige als ziekenhuis willen die kleine eruit hebben voor 42 weken 😉 maar de laatste loodjes zijn zwaar... ik weet het.

8 maanden geleden

Ik ben vandaag 39 weken zwanger maar voel nog helemaal niks, soms vergeet ik zelfs even dat ik zwanger ben haha. Ik vroeg me dus ook af of dat je ook ineens weeën kunt krijgen en diezelfde dag gaat bevallen of merk je dit vaak al dagen van te voren? Ik hoor iedereen namelijk over voorweeën en krampen enzo…

8 maanden geleden

Reactie op babywish96

Al veel bevallen uit deze groep ? Zelf vandaag 39+1
Hier nu 38.5 week! Vorige week vrijdag 1,5 uur voorweeën gehad maar verder ook nog helemaal niks 😊 bij m’n 1e begonnen de weeën met precies 40 weken zwangerschap, daarvoor ook weinig activiteit gehad.. dus ben benieuwd ! Alle drukte is nu voorbij, niks meer gepland aankomende weken dus hij mag wel komen 😍

8 maanden geleden

Reactie op Jenny1234

Ik ben vandaag 39 weken zwanger maar voel nog helemaal niks, soms vergeet i ...
Ik herken je gevoel precies! Merk dus ook echt helemaal niks en zit op 39+1 🫣

8 maanden geleden

Reactie op muppetsofie

wat de verloskundige tegen mij zei: als ze het eerder doen en je lichaam no ...
Dankjewel voor je reactie! Klinkt ook wel weer logisch inderdaad..

8 maanden geleden

Ik ben morgen 39 weken, maar de eerste kwam met 40+5. Dus denk dat deze ook wat langer binnen blijft😁 Hoop ook dat hij nog niet komt aangezien ik de griep te pakken heb. Met 0 energie de bevalling ingaan heb je niks aan 🥲